1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wir sollten jetzt gehen."

"Wir sollten jetzt gehen."

Çeviri:Şimdi gitmeliyiz.

October 18, 2016

12 Yorum


Leylameryam

Yine aynı hata!!! "Wir sollten" biz .....-malıydık. Şimdiki zamanda "wir sollen" biz .....-malıyız


yamanbey

biz simdi gitmek zorundayiz olmamasinin sebebi nedir ?


iliad2000

Muhtelemen biz dediğiniz için olmadı, yine de bunları rapor edin. Ama önerim müssen fiilini -malı -meli olarak çevirin bence


ozarslanertugrul

biz gitmek zorundayız..şeklindeki cevabım yanlış olamaz. çok saçma.


kzmen

Wir sollten'' geçmiş zaman değil mi? Bazen kibarca sormak için geçmiş zaman kullanılıyor ama '' Dürften wir jetzt gehen?'' gibi.. ama buradaki şeklini anlayamadım..''Gerçi şimdi gitmeliydik'' diye çevirirsek de hem şimdi deyip hem de geçmiş kullanmak da biraz garip oldu sanki..


SabineBergmann1

Wir sollten = geçmiş zaman ve de isteme kipi. Şimdi gitmeliyiz = Wir sollen/müssen jetzt gehen, burada "Wir sollten..." = yanliş


kzmen

Teşekkürler


Kazm785794

Biz şimdi gitmeliydik doğru olur mu


MustafaAyd63615

Präterium olduğu için "Biz şimdi gitmeliydik" olmalı


Baranrks

Şurada fark çok iyi bir şekilde anlatılmış...

https://youtu.be/XxZupuS7aXo


SabineBergmann1

Evet, bu gerçekten iyi. Ama herkesin anlayacağını sanmıyorum çünkü bu sadece Almanca ve İngilizce. Bu yüzden: Sollen = şimdiki zaman: Wir sollen nach Hause kommen. - Eve gıtmeliyiz/zorundayiz ( Annemiz dedi. Bu bir emirdir)

sollten = 1. sollen'ın geçmisi bu. VE 2. ikinci sarp kipi: 1. Eve gelmem gerekiyordu/ Eve gelmeliydim - Ich sollte nach Hause kommen (Annem söyledi. Bu bir emirdi )

2. Eve gelmeliyim/gitmeyi tercih etmeliyim - Ich sollte nach Hause kommen /lieber nach Hause kommen. (bu bir tavsiye, bir emri değil. Belki annem ıslanacağımdan korkuyor çünkü yağmur yağıyor)

'Ich sollte zum Doktor gehen' iki anlami var.

  1. bana bu emir verildi >o zaman geçmiş zaman

  2. Bence yapsam daha iyi olur > o zaman ikinci şart kipi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.