Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"After we eat, we run."

Vertaling:Nadat wij hebben gegeten, rennen wij.

4 jaar gelden

5 opmerkingen


citybeagle
citybeagle

"After we eat" is in the present tense, so why is the translation in the past tense? (nadat win hebben gegeten)

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Omdat 'na wij eten, rennen wij' geen correct Nederlands is. Alhoewel de Engelse zin wel in de tegenwoordige tijd staat, komt deze zinsbouw niet voor in het Nederlands. Voor een zin als deze, wanneer we die vertalen naar het Nederlands, gebruik je 'nadat' en krijg je dus, bijvoorbeeld, de volgende zinnen:

  1. Nadat wij gegeten hebben, gaan wij rennen.
  2. Nadat we gegeten hebben, gaan wij rennen.
  3. Nadat wij gegeten hebben, gaan we rennen.
  4. Nadat we gegeten hebben, gaan we rennen.
  5. Nadat wij gegeten hebben, gaan wij hardlopen.
  6. Nadat we gegeten hebben, gaan wij hardlopen.
  7. Nadat wij gegeten hebben, gaan we hardlopen.
  8. Nadat we gegeten hebben, gaan we hardlopen.
  9. Nadat wij hebben gegeten, rennen wij.
  10. Nadat we hebben gegeten, rennen wij.
  11. Nadat wij hebben gegeten, rennen we.
  12. Nadat we hebben gegeten, rennen we.
  13. Nadat wij gegeten hebben, lopen wij hard.
4 jaar gelden

Rocteur
Rocteur

I don't understand why 'nadat we eten hebben' is wrong ?

1 maand geleden

El2theK
El2theK
Mod

Nadat we eten hebben = After we have food

1 maand geleden

Rocteur
Rocteur

Welkom terug, ik miste u, natturlijk, eten is 'a noun', I need a teacher...

1 maand geleden