1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ördek yüzer."

"Ördek yüzer."

Çeviri:The duck swims.

February 15, 2014

43 Yorum


UmmuErva

İngilizce hocamdan cevap geldi arkadaşlar.

The duck swim olmaz

çünkü 'the duck' tekil olduğu için ve özne olarak “it” yerine geçtiği için fiil sonuna “s” takısı gelir

The elephants çoğuldur ve “they” yerine geçtiği için fiil s' almaz

Ama the elephant deseydi tekil olduğundan ve özne olarak it yerine geçtiği için s gelirdi Do does vardı geniş zamanda He She It Does olduğundan olumlu cümlede fiil yanına s geliyordu bu öznelerde

I We You They Do olduğundan fiil yanına hiçbir ek gelmiyordu Olumlu cümle için geçerli


mehmet852244

peki biz tekilleri çoğullaştırmak zorunda mıyız?


-Yusuf-

The duck, It anlamina mi geliyor yani o yuzden mi swims oldu s takisi aldi.


usufuanik

Evet. (3. tekil şahıs olduğu için)


Aelya152417

Ama fish de swim diyor


Ebrarotou

Cunku fish kelimesi sayilamayan bir kelime.


Tura589487

Yok hayır. Duck It ablamına gelmiyor. Sadece onu karşılıyor. Mesela nasıl Türkçede bir şeyi öğreten Zaten dediğim gibi öğreten yeri de geçtiği gibi kelimesi de It yerine geçiyor tekil anlamda Tabii bu sadece grammer'de geçerli.


MadiNasir

Bende öyle çözdüm olayı. "İt" anlamına geldiği için "s" ekliyoruz


Berkay736248

Balıkta swim ördekte neden swims


4trbghw4re

ingilizce de countable / uncountable denilen sayılabilen ve sayılamayan nesnelerden kaynaklanıyor. fish kelimesi uncountable yani sayılamayan bir kelime olduğu için s almıyor ama duck countable yani sayılabilen bir kelime olduğu için s alıyor (the duck bizim için it oluyor ve ondan dolayı da s takısı alıyor)


adinc89

A harfine ihtiyac var diyor da a harfini vermemis biz ne yapalim


mehmetyzc

Swim in uzerine basinca to swim yazıyo ama cvp swims bu yaniltmak icin mi var


terimjr

cümleye göre çeviri yapmıyor, farklı varyasyonları da gösteriyor anladığım kadarıyla


cancim1950

Duck swims dedim ama A duck swims oldu


emrahbjk

Duck swims yazdim ama benden A da yazmami istedi bu neden oldu


CneytMelih

The duck swin neden yanlış acaba ?


Sude1079

Tekil ve hayvan olduğu için it yerine geçiyor. He she it de de -s takısı gelir.


ecrin358088

Neden sonuna s eki koymak zorundayızki


Sude1079

Tekil ve hayvan olduğu için it yerine geçiyor. He she it de de -s takısı gelir.


MehmetAliBey7733

Duck swims yazınca neden kabul etmedi? Halbuki hangi ördek olduğundan bahsetmemiş diye düşünüyorum, sevcili Duolinco familyası :)


hlmstr

The elephants walk da s takısı almadı buda sayılamadığı için mi?


Sude1079

Elephants derken sonunda -s takısı var ve o da isimleri çoğul yapar. Cümlede ise tek bir ördek it yerine sayılıyor. He she it de de -s takısı alınır.


Bilal5445

'The' neden gelmek zorunda


M._Sami_Koca

Yanlışlıkla bastım


FateGear_CptMina

"The duck swims." We didn't say "The duck fly"...


Fatma-Mehm

Bu siteyi yönetenlerden rica ediyorum lütfen kötü seslendirmeleri kaldırın çok sinir bozucu özellikle cümleyi yavaş söylerken daha da kötü oluyor


AkinaSato2

"THE" bazı kelimelerin önüne gelmezken bazılarına geliyor. Hangi durumda geliyor?


emregrses

''Duck swims'' yazdim yanlis kabul etti dogru olarak ''a duck swims'' yazdi ben mi hataliyim ?


nurayicel

Aynen ben de "Duck swims" yazdım. Bir de "A" ve "The" kelimelerini ne zaman getireceğimizi bize söyleyecek biri var mııııı????? Please help me!!!


VkookReal

Herhangi bir ördekten bahsedersek "a duck" , belirli bir ördekten bahsedersek "the duck" olur. Sayılabilen tekil neslerin başına her zaman bir belirleyici gelmelidir.( a, the, my, your, this, that gibi )


HaktanSezg

is olmucakmııı !!!!


AliDABAI

İs isim cümlesinde olmalı. Bu fiil cümlesi


serkan.emul

"The ducks swims" yazdım, kabul etmedi.


brahimSami

Ördekler yüzer demişsin. . Ama soruda ordek yüzer demiş.


[aktif olmayan kullanıcı]

    Duck swims neden olmadı peki?


ipekkbayrakk

    ??????ben 5. Sinif ogrencisiyim


EkremDemir2

    İlk defa cıkan kelimeleri önce ne olduğunu öğretmesi gerekmiyor mu sizcede


Selcen_Ozturk

    her zaman kelimenin üstüne tıklayıp ipucu görebilirsiniz zaten


gokcesuboyraz

    ama bende ip ucu yoktu yani cumledeki kelimelerin alti cizili degildi

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.