"UntilIfindit."

Fordítás:Amíg meg nem találom.

4 éve

38 hozzászólás


Maminti.
Maminti.

Amíg megtalálom

4 éve

Mindenekel

Jól mondja a nagymama

7 hónapja

Harga
Harga

Addig keresem, míg meg nem találom. Nem foglalkozok mással, amíg meg nem találom. Tehát: "Until I find it." - "Amíg meg nem találom." vagy "Míg meg nem találom." Tehát Duo-nak megint igaza van (szerintem).

6 hónapja

edit1950

Hol van itt a nem

4 éve

Maminti.
Maminti.

Helyesen: Amíg megtalálom. Néhányan úgy mondják (ami szerintem fogalomzavar): amíg meg nem találom. Gondolom azért fordították így...

4 éve

Tigedzsi

Esetleg hibának be lehetne küldeni, mert szerintem is mindkét fordítás jó.

4 éve

schuni

Sztem mindkettő értelmes, csak mást jelent. Az amíg megtalálom az inkább időtartamra vonatkozik. Pl amíg megtalálom a kék sapkát, addig a pirosat hordom. A msik esetben pedig egy konkrétabb időpontra gondol: amíg meg nem találom, addig keresem.

4 éve

Makuka0

ez nem így van

3 éve

jcsabax
jcsabax

Hogy hol van a nem? Az 'until' szóban: 'amíg ... nem' (ld. a szó fordítását). A 'while' vonatkozik azokra a helyzetekre amik addig tartanak amíg igaz ami a 'while'-t követi, és az 'until' pedig azokra amik addig tartanak amíg hamis az 'until' utáni feltétel. (ld. Pascal programozási nyelv)

7 hónapja

Zoltan49

Köszönöm, ez érthető. Mégis, szerintem az "Amíg meg nem találom." vagy "Amíg megtalálom", ugyanazt jelenti. A sapka hasonlat (korábban) sem jó. Amíg megtalálom a kék sapkát ugyanaz az időtartam, mint az amíg meg nem találom a kék sapkát. Ezek után csak az a kérdésem, hogy mi a különbség az until és a while között (a tagadást kivéve - az élő nyelvben (tehát kivéve a Pascalt).

1 hete

ildikote

ezt újra és újra bebukom,,,nekem értelmetlen az egész

4 éve

Smarci1

amíg megtalálom

4 éve

SndorCzirb

Sztem is. Amíg megtalálom

4 éve

schiccc
schiccc

Amíg megtalálom ezt. (this is correct, too)

4 éve

anerzsike

Szerintem elfogadható leheteett volna...

4 éve

Keczeli

Amíg megtalálom

4 éve

Vass_Enci

Én úgy tudom, hogy az "amíg megtalálom" a helyes magyar kifejezés. :) Mert ugye az "amíg meg nem találom"-ban negáció van, így elvileg mi magyarok olyankor helytelenül beszélünk. :) (Persze ettől még használjuk - én is. :D) :)

3 éve

csabagyongye72

szerintem is: amíg megtalálom!!!

1 éve

uveges.ferenc1

nagyon zavaró, hogy azonos két mondat forditása különböző Ugyan ebben a leckében, korábban helyes forditásként, a " amig nem találom" jelent meg.

1 hónapja

MartonGeza

Érdekes a magyar nyelv! Az "Amíg megtalálom" ugyanazt jelenti, mint a formálisan azzal éppen ellentétes "Amíg meg nem találom". Nem egyedi eset. Például a valakire illeszthető "szemes" jelző ugyanazt a tulajdonságát jelenti, mint a "szemtelen". Biztosan lennének még hasonló példák, itt azonban az a konklúzió, hogy MINDKÉT FORDÍTÁST EL KELL FOGADNI! Már persze azt feltételezve, hogy a feladatsor szerkesztője is ért magyarul...

1 hónapja

giKiss1

Hol vsn itt a nem?

4 éve

RudolfMtra

Hol itt a nem

3 éve

jani.kata.

Amig megtalálom!Ez így magyarul is helyes.A nem pedig hiányzik a mondatból!

3 éve

Ursula08

valóban az " amíg meg nem találom" értelmesebb magyarul, de az angol mondatot fordítjuk, és abban nem utal erre semmi lehet, egy anyanyelvi angollal kéne megbeszélni, ők hogyan gondolják

3 éve

langimoni

Amíg megtalálom. Ez szerintem jó!

2 éve

esponta

A not nincs az angol példamondatban! Értelmezni lehet sokféleképp!

2 éve

TamaraTomp

Amúg megtalálom, ez miért nem jó???

8 hónapja

Edit09.16

Amíg megtalálom.

7 hónapja

Solycika

Az előttem szólókkal teljesen egyetértek, simán: Amíg megtalálom.

6 hónapja

TthKlmn

Addig amíg megtalálom ez. A "nem" hol bujkál?

5 hónapja

Harga
Harga

A magyar mondatban "bujkál", az angolba nem kell. Duo megoldása korrekt.

1 hónapja

IstvanMorv

Várj amíg megtalálom a kulcsomat és utánna mehetünk. Teljesen értelmes az " amíg megtalálom" fordítás is megfelelő szövegkörnyezetben. A Duo-nál nem ez az első olyan rövid mondat, ami kiemelve a megfelelő szovegkörnyezetből érthetetlennek tűnik. Ennek ellenére helyes, hogy ezt is tanítja, mert adott esetben tudjuk hadználni.

3 hónapja

BlandMax

Amíg megtalálom vagy amíg meg nem találom, ez a magyar nyelvben nagyjából, körülbelül, hellyel- közzel ugyanazt jelenti. Vagy tévedek? If yes ,akkor ájemszorri;))

12 órája

derhibogab

én hangyabolyt írtam :D Nem is értettem, hogy miért kell nekem azt megtalálni... :D

4 éve

thaiphoenix

Míg megtalálom

4 éve

wreedx

Hát nem értem a dolgot... életemben sokféle emberrel beszélgettem, és hallgattam eszmecseréket (vidék, és "nagyfalu"), de soha nem hallottam azt a kifejezést, hogy "amíg megtalálom"!!! Amíg megkeresem, vagy amíg meg nem találom. Az összes többi számomra új, és furcsa. Ennyi

4 éve

wreedx

Mert amíg keres valaki valamit, addig azt nem találta meg. Tehát az "amíg megtalálom" kifejezés totál értelmezhetetlen időben zajlik.

4 éve

sketalin
sketalin

mit szólsz ahhoz a mondathoz, hogy :Amíg megtalálom a számat, addig ne etessetek! ?

2 éve

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.