Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Yağmur yağar!"

Çeviri:It rains!

4 yıl önce

20 Yorum


evinars

"rain" zaten yağmur yağmak demek değil mi yani baştaki "it" e gerek var mı?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

rain (isim): yağmur
rain (fiil): yağmak

Hal böyle olunca "Yağmur yağar" demek için "The rain rains.*" (YANLIŞ) demek zorunda kalırdık. Türkçedeki gibi sözcük sonlarında ekler de olmayınca pek hoş olmuyor. Dolayısıyla şöyle bir çözüm bulmuşlar: özne olan (ilk) "rain" yerine "it" kullanıyorlar.

Yağmur yağıyor.
The rain rains.* YANLIŞ
It rains. DOĞRU

1 yıl önce

frottce
frottce

Rain: yağmur. To rain: yağmak. Burada fiil hâli kullanılmış. Bunlar İngilizcede kalıptır. It rains, it snows gibi. Türkçedeki gibi yağmur yağar şeklinde ikileme yapmıyorlar, yağar diyip geçiyorlar.

2 yıl önce

Muhammed112

It'd rainy ne anlama geliyor

4 yıl önce

Pascowl
Pascowl
Mod

buradaki d eki "would" yardımcı fiilinden geliyor. cümleye vurgu katmak için eklenmiş. (would = 'd, would not = wouldn't)

4 yıl önce

ege_ciao

Cumle biraz kafa karistirici olmus

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Biz Türkçede "Yağmur yağar." diyoruz.

İngilizcede ise "The rain rains.*(YANLIŞ)" demek zorunda kalırlardı. İşte bunu yapmamak için özne olan "the rain" yerine "it" koyuyorlar. Nasılsa yağan şeyin yağmur olduğu belli. (keşke yağan para falan olsa, ama yağmur belli ki.:D)Sonuç:

"Yağmur yağar."
(= It rains.)

1 yıl önce

tun4h4n

It rains bir kalıp olduğu icin mi yoksa bir kural oldugundanmi rain rains i kabul etmiyor?

3 yıl önce

mstroublemaker

Rain kelimesinin zaten yagmur yagmak anlami iki kez dusundugunde anlamsal olarak puruzlu oldugunu goreceksin. Kalip degil de sık kullanim daha dogru olur. Fiile -s geliyor sadece aslina bakarsan. Ezbere dayali bir sey yok yani.

2 yıl önce

MustafaArs20

Rain rains dedim :-))

3 yıl önce

ferdi48130

İt o demek, rain yağmur yağması, it den dolayı fiilin sonuna s gelince= it rains yani, yağmur yağar olmuş.

2 yıl önce

zeynepsevim06

Bana biraz zor geldi

2 yıl önce

burak548861

Neden use rains kabul edilmedi söylermisiniz.?

2 yıl önce

AbdullahSo18

"It rain" bunu kabul ediyor

2 yıl önce

kbragencer3

Tgjvy bvhg8

1 yıl önce

Burak3210

Neden hatali diyor

1 yıl önce

serap786700

It rains o yağar degilmi

1 yıl önce

MaryBozkay

evet var

1 yıl önce

PashamRA

it rains tamam da it'd rain! ne alaka cümle anlamı bozuyor

5 ay önce

zopa1971

It'd nedir

3 ay önce