1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He speaks, she listens."

"He speaks, she listens."

Çeviri:O konuşur, o dinler.

February 15, 2014

76 Yorum


edigu

"O konuşur o dinler" ifadesi türkçe olarak konuşanın erkek dinleyenin kadın olduğunu anlatmıyor. Bunu anlatabilmek için "he speaks, she listens" ifadesi nasıl çevrilmelidir?


Kagucuk_Love

"He" kelimesi, ingilizcede "o (erkek ) anlamı taşır. "She " ise "o (kadın) anlamı taşır. Yani "He speaks, she listens" cümlesinin çevirisi "O (erkek) konuşur, o (kadın) dinler." Dir.


gs.eren

ama he ve she demiş belli ki?


HrclPRT10

Adam/oğlan konuşur Kadın/kız dinler olabilir


HumeyraKar1

Evet ama yanlis yapiyo


Hasan737870

Adam konuşur kadın dinler


hussso

Erkek konusur, kadin dinler kabul edilmeli


Merve52620

Genelde kadinlar konusur erkekler dinler :)


Zembereck

Kadınlar konuşur erkekler kulağını kapatır doğrusu


fatime401

tabii kabul etmez orda he ve she soyluyor woman and man soylemiyor ki


CengizhanB6

Yapma dostum Lanet olası cümlede nerde man yada woman var


yagmurilhan

Doğru diye verilen cevap Türkçeye tam motomot çeviri, o konuşur kız dinler en iyi cevap


Berfiin1

O söyler o dinler dedim kabul etmedi


gs.eren

ama söyler derken "say" anlamına gelir konuşur ise "speak" anlamına gelir


ameylik

O söler o dinler doğrudur


gs.eren

değildir ;ama söyler derken "say" anlamına gelir konuşur ise "speak" anlamına gelir


sakarsehey

ARKADAŞLAR SİZ OLAYI TAMAMEN YANLIŞ ANLAMIŞSINIZ YA, BURADA SİZE ANLAMINI SORMUYOR Kİ, SİZE TELAFDUZUNU SORUYOR. YANİ KADININ SÖYLEDİĞİNİN AYNISINI SÖYLEYECEKSİNİZ.


katil_balina

o (kız) değil mi? neden kabul etmedi


Umutzdemir3

O anlatir o dinler neresi yanlis bunun kardesim


gs.eren

anlatmak farklı konuşmak farklı anlatmak "tell" diye biliyorum konuşmak ise "speak" yani farklı


ali6736

o konuşur o dinler yerine(zaten anlam olarak şaçmalık varda ) o konuşur ve o dinler olması gerekiyor virgül ne işe yarıyor sorarım sizlere


Yusra.kedi.01

Doğru yaptm ama virgül ile o arasına boşluk koymadım diye saymadı...


eyll672794

Çok saçma dogru diyom


RapidStep

erkek konuşur kadın dinler ?


king7997

"konuşur, dinler" şeklinde cevap verdiğimizde doğru olması gerekiyor ama yanlış diyor. BİLEN VARSA AÇIKLAYABİLİRMİ??


Naci63357

Ben doğru çeviriyorum,hata veriyor.


nsnaltun

nasıl çeviriyorsun türkçesini söyle benimkini kabul etti


busraakkurt

Oglan konusur kiz dinler yazdim kabul etmedi.


gs.eren

etmez tabi çünkü oğlan "boy" kız "girl" demektir


kran92628

Of yanlis yazdim diye yanlis cikti


SergenAtes

O erkek konusur , o kiz dinler.


Furkan818197

R8EM42 Arkadaşlar sizleri Matraks adlı kulübümüze bekleriz


Nisanur2008

O konuşur o dinler olacak degil mi


-ElifCeren-

lan sonda canım bitiyo yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gkhan439324

Kafamı karıştiriyor sunuz


Kadir515961

Resmen deli dior cilgin sey


Re.Candost

He (O Erkek) Speaks, (Konuşur) She (O Kadın) Listens. (Dinler) Aslında Türkçesi Bu Olması Gerekiyor Sonuçta İki farklı Kişiden Bahsediyor. O konuşur, öbürü dinler. doğrusu bu değilmi


eyll_kara

Anlamayanlar için;

Neden speak değilde speaks Arkadaşlar >> he / she / it öznelerine "S" denilen takı gelir yani bunu nasıl ifade ederiz bunlar çok süslüler bu yüzden küpe takıyor böyle tanımlarız bunu :)

Arkadaşlar he erkekler için kullanılır she kadınlar için kullanılır bunu herkez bilir

Burda he yani erkek konuşur kadın dinler dogru bir terimdir Yani burda yanlışlık yok umarım anlamışsınızdır :)


gs.eren

unutmayın -es ve -ies de olabilir mesela fly, flies;do,does bilginize


Yamur116781

he erkek she kız erkek konuşur kız dinler yazdım bence bunun doğru olması gerekir


mer426956

Hangisini yaptığı belli değil


veli506412

Zaten her zaman erkek konuşsun kadın dinlesin.


yasinIscan

SORUN BELLİ LÜTFEN CEVABINI BİLENLER KONUŞSUN DİĞERLERİ DİNLESİN


Frataydn0

O konuşur, öbürü dinler


Tontik5

Ben doğru yazdım ama yanlış gösteriyor


enes764678

Arkadaşlar kulüp puan durumunda rekabet olan bir kulüp var mı beni alabileceğiniz? Haftalık 1000 puan yapıyorum.


aisha954359

'O konuşur, o dinler'e' 'o konuşur, kız dinler' yazdım yalnış oldu. She'yi kız götürdüm yanlış ne ola bilir ki? Bu cümle hatalı bi kere.


MasterofSex

She = O (Kadınlar için ) She dediğinde, bahsettiği o kişinin sadece cinsiyetinin kadın olduğunu anlarız.


Rebuwar

"He speaks she listens" Tam olarak türkçesi "O Konuşur Öbürü Dinler" Ama kabul etmedi


kayra851047

Aynısını yapmama rağmen yanlış dedi


saide515948

Bunun nesi yanlış anlamadım.He speaks,she listens.türkçesi o konuşur,o dinler değil mi?


Yurdanur396015

Türkçede konuşmak, söylemek anlamınada gelir.


imreyn

He speaks he listens, cevabı kabul edilmelidir


vedat272082

O konuşur o dinler. Yazdım ama sadece araya virgül koymadım diye kabul etmedi


EmelErcan

Cevabınız hatalı.O konuşur,dinler deyince aynı kişiden söz ediliyor.Halbuki biri erkek biri kadın.


guvenek

duolingo 7 ay ucretsiz diyor,odemeye tikliyorum benden 12 aylik para istiyor anlayamadim bilen varsa yazssin lutfen


FatmaZehra676593

Sakin! Tercümesi "O(erkek) konuşur, O (kız) dinler ." Ama Duolingo'da bu cümlenin ters çevirilmiş örneği de var . "She speaks , he listens ."gibi ... Kadınları ikinci plana atan bir yaklaşım da yok , üstelik . Yaparken yıkmayalım arkadaşlar !


ege837888

Niye the dememişki?


AsimMete1

Seapk in iki anlamı var. 1.bilmek 2. Konuşmak


Bediha06

Oglan konuşur kız dinler.


AliAgakisi

Yaa ben doğru diyorum eminim o beni yanlış anlıyo. Ama genele bakınca iyi bir proqram


N_RamO

Bence , tersine olmalı :D

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.