"I remember the boy."

Vertaling:Ik herinner me de jongen.

February 15, 2014

3 opmerkingen


joewanted

het is hinderlijk dat er veel fouten in het nederlands gemaakt kunnen worden, zoals in deze zin wordt het fout gerekend als je het woordje 'me' weg laat.

May 10, 2014

Lavinae

Hoi Joe :)

Sorry, maar ik snap je zin niet helemaal. Vind je het hinderlijk dat er foutjes onterecht goedgekeurd worden of juist dat niet alle correcte vertalingen goedgekeurd zijn?

Je kunt iemand aan iets herinneren, maar dat is hier niet het geval. Hier is herinneren een verplicht, wederkerend werkwoord, omdat het een andere betekenis heeft. Dit zijn juiste vertalingen die niet fout gerekend worden, de rest wordt wél fout gerekend:

  1. Ik herinner me de jongen.
  2. Ik herinner mij de jongen.
  3. Ik herinner mij de jongeman.
  4. Ik herinner mij de jongeman.
May 10, 2014

HenkVanEs

het is een wederkerend werkwoord,zich herinneren, dus ik herinner me of mij is correct

October 10, 2014
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.