1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich spiele mit beiden Tassen…

"Ich spiele mit beiden Tassen."

Çeviri:Ben her iki fincanla da oynuyorum.

October 24, 2016

12 Yorum


sercankd

Ben iki fincanla da oynuyorum doğru cevap ama kabul etmedi


hilall633466

İkisi ile birlikte oynadığını söylüyor, da eki farklı zamanlarda oynadığını belirtebilir


BaybarsCan

Mit Türkçedeki ile edatıdır. Mit Almancada her daim Dativ'dir. Yani Tassen çoğul (Plural) olan die artikelini alır. Plural olan die Dativ yani ismin de, da hali burada den olur. Dativ Der: dem (meinem Vater) Die: der. (meiner Mutter) Das: dem (Meinem Haus) Konu anlatımına bakarsanız daha iyi anlaşılır


Gluslu0

neden beiden anlamadım


zgrpek3

Beide ve Beiden in kullanım farkını anlayamadım.


SabineBergmann1

beide Tassen, ama "spielen mit beiden Tassen" "beide Mädchen trinken aus beiden Tassen" beide = nominatif, beiden = datif


Ama697460

Açıklamanızın faydalı olduğunu düşünmüyorum daha basit bir dille anlatılabilirdi sanırım. Bende beide yi tercih edenlerdenim neden olduğunu hala anlamadım. Danke schön


fatihan5555

Beide normal olanı ama burada sıfat olarak yer almıştır. Sıfat çekiminde dativ çoğulda sıfat en isimde n eki alır ondan dolayı BeideN TasseN olmuştur. Beispiel: Neu Tasse Mit neuen Tassen gibi...22.08.2020


SabineBergmann1

beide Tassen, ama "spielen mit beiden Tassen" "beide Mädchen trinken aus beiden Tassen" beide = nominatif, beiden = datif


Dewrim17

Mit akkusativ ile mi kullanılıyor?


SabineBergmann1

spielen mit = datif ile - Ich spiele mit der Tasse/ mit beiden Tassen/ mit dem Ball

ama mit yalnız = ile, örneğin: sprechen mit = …-le/la konuşmak

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.