1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Köpekler, kediler ve atlar h…

"Köpekler, kediler ve atlar hayvandır."

Çeviri:The dogs, the cats, and the horses are animals.

February 16, 2014

175 Yorum


---travis1234

The kelimesini sadece en başta kullansaydık cümle yine doğru olur muydu?


Selcen_Ozturk

hayır. Başa the koyunca ordaki 3 hayvanı birden kapsamaz. Ya tek tek hepsi için yazarsın, ve bildiğin bir grup kedi köpek ve attan bahsedersin, ya da hiçbiri için yazmazsın, genel anlam ifade eder.


cemrmmm

bu soruyu ilk cevapladığımda the olanıda işaretlemiştim yanlış dedi şimdi yine cevaplarken bu defa the koymadan olanı işaretledim yine yanlış dedi anlamıyorum kafam karışıyo lütfen yardım edermissiniz neden oluyo bir kaç soruda daha olmuştu


Didar529311

Uygulamada inanılmaz derecede hatalar var


yasinIscan

Profesör konuştu :)


gkenaz0

dikkatli oku anlarsın küçük bişeyi karıştırmış olmalısın


duhaibrahi1

Senin ananı sikim orospu cocugu


DuyguEylem1

Neden şimdi küfür etme ihtiyacı duydun insan gibi belirtsene yorumunu


Meralahin

The nerelerde kullanılır ??????? Bana yardımcı olabilir misiniz? ??????????


AFallenHero

Birşeye bir şey yaptıkta. Mesela kitab-ı oku. Read the book. Kitap oku. Read book. Bir kitap oku. Read a book.


selenuzeyen

nesne ve ya özne olabilen Örn:dog,house,horse vb. gibi KELİMELER(İSİM) ek almışsa 'the'kullanılır


meryem301301

Teşekkürler şimdi anladım ben de


lyas394468

The kelimesi belirtme ekidir yani her kelimenin basina koyman gerkir


deniz000

Belirli bir nesneden bahsederken


Wuoc1

Onu kesinkes bilen var mı ki ya?


mehmetali114228

Adlardan once!!!!!!!!!


deniz329195

Ben olabilirim .)


oguzhanfarmer37

ÜLKELERDEN ÖNCE KULLANILMAZ. USA HARİCİNDE.


Ebru102207

Cümle başlarında Örnek: the cat, the turtles


yasinIscan

Kursları bıraktın duo ile mi ilgilenmeye başladın:)


byElifs

Çok teşekkürler, ben elif bunu bilmiyordum, sağolun


SaM-55

The parantezine alirsan olur. Orn the(dogs, cats and horse) gibi ;-) :-D


Beyza289554

Matematik mi bu ya teallam


Hasan29027

Ben bir kere The ekini getirdim yanlış dediler. Getirmedim yine yanlış dediler


dsxb4

Hayir orada kediler kopekler dediyi icin the yaziliyor


BETLBOSP

Olurdu BAŞARILAR(•‿•)


beyza809754

Bir sey fark etmez ornek the cat ve cat ayni anlami ifade eder ama cumlelerde kurallar vardir bazilari the ile bazilari da ozneyle baslar


gkenaz0

zamana göre değişir tatlım


gkenaz0

cümlenin yapısına göre değişir


Rabia654288

Belirli bir şeyi ifade ediyorsa "the" kullanılır mesela bir kitaptaki bir karakterden bahsediyorsak o belirli bir kişiliktir fakat tüm kedilerden bahsediyorsak genel bir yargı olduğu için kimse hangi hayvandan bahsettiğimi bilmez bu yüzden "the" kullanilmaz


Arda46459

Neden en sonda are var


alpcorleone

Çoğulluk belirttiği için. Cümlede at, kedi ve köpek tekil değil birden fazla kedi, köpek ve atı belirttiği için çoğulluk yani "are" eki kullanılıyor.


armagan618714

belli bir şey değilki köpeğin atın biri neden the var


DenizKama

Cemre öztürk' e yanıt: Verdiğin yanıta ve yanıtın içeriğine dikkat et derim. Büyük ihtimalle de sen dikkat dağınıklığı yaşayan birisin.


DenizKama

Meral Şahin'e yanıt: The kullanmak istediğin her yerde kullanılır diyerek kestirme cevap vericem,böylece belki konuyu araştırma ihtimalin doğar. Aksibtakdirde soruna vereceğim yanıt uzundur.


brahimGke

Hem the olanı hem olmayanı isaretledim hata verdi


AyeKu0

the her defasında yazılması hata değil mi?


sufi2008

The kulanip kullanmamak istege bagli degil mi


ErkulKoyun

Cok basit cunku kuslarla ilglili hic bir sey soylemedigi icin ortadaki ni eledik sonra sagda olanda elmayla ilgili hic bir sey soylemiyor


Taynahan

ıkhşkjçkjhşkhbş.hıkbş.hkbşıhbşoubşohjbioşlkjioşjiouhio


MuhammetTrkylmz

The dogs, the elephants, and the horses are animals.

neden bu cümle doğru değil ?


TALiSiYO

Elephant yerine cats yazmadığın için olabilir mi?


onurvural8

The kelimesi adamı kafayı yedirtir :D


poyraz625813

Hiç birşey kabul etmiyor bu ne yapmaliyim


SlaAkta1

Arkadaşlar biri bana The nerede kullanılıyor açıklar mı rica etsem?


atillasarac2023

Bu cümleyi cevaplıyorim yine yanlış diyor neden


atillasarac2023

Köpekler kediler etlar hayvanları cevaplıyorum yanlış diyor bence sizfe yanĺışlık var


NargisFatima

1ci cevap kitapti fakat o cevabi dogru goturdu dogru cevap yalniz 2ciydi.


AhmKarlas

İngilizcede 'and' bağlacından sonra virgül geliyor mu gerçekten, yoksa Türkçedeki gibi gelmiyor da siz mi yanlış yazdınız?


ela828569

Neden the kullanildi ?


omer1638

Bütün cevaplar ben de yanlış diyor


Needgn

Hangileri doğru hepsine yanlış diyor yadım plase


gzmozr

bi şey dicem aynı şey diil mi hoca bize '' the '' cümleye bi anlam katmaz demisti ben ikisini de işaretledim yanlış dedi


Jungkook123123

Sdsce and i koymyi unuttum!!!!!!


Rukiye353402

Ya s takısı varken biz niye the koyuyoruz biri acıklayabilirmi iyice karıştı kafam


Melike571915

Neden animals da animal değil


GulsahOz1

Amına kodumun the sı


ela880500

Çok kötü ya kelimeleri birleştirmek


selcuk450124

Animalın sonudaki s niçin kullanılır anlatabilecek varmı


MEHMETEFES5

bana biri bunu anlatabilir mi


MEHMETEFES5

the kullanmasydık?


Feyza6099

"Are animal" ile "is animal"ın ne farkı var


EmrhnGny

The dogs, the cats and the horses are animals. - geçemeyen arkadaşlar için


EmrhnGny

The dogs, the cats and the horses are animals. - geçemeyen arkadaşlar için


Cemretunc

Sonda animal yazdım neden kabul edilmediğini açıklayabilir misiniz


Sefa11611

Kardeşim kendisi yapıyor the getirmiyor bizden the istiyor hemde hepsi için ayrı ayrı


Egeuren

1 şeyi denedim ama olmadı iki şeyi denedim Yine olmadı 3 şeymiş arkadaşlar


MelihaElif

Dogru yaptim yanlis diyor


BurakTalha978953

An animals olmasi gerekmez mi are animals neden oldu


Pnarsevil

Animals kelimesinin önüne bazen the bazen de are gelebiliyo cumle ayni anlamda kaliyo bunu neye göre secicez


Pnarsevil

Are animal ile the animal arasındaki fark nedir


YeterDevec1

Bunun dogrusunu da likten veriyor ama hic bir sekide kabul etmiyor


BeyzaKar4

Ben virgul koymadim diye saymadi


Gamzeferal

Doğru yazdığım halde yanlış saydı.


zeyneptekinnn

ya neden are geldi ki oraya ben anlamadımmm:(((((((((( yine bir canımı yediniz hem de tam seviye atlicaktımmm:((((((((((((((((((((((((((


Selcen_Ozturk

yukarıda da yazılmış zaten, çoğul olduğu için are gelmek zorundadır.


zeyneptekinnn

teşekkürler şimdi anladım:)))))))))


TubaHazera

Cooooooooooooooooook. Kolayyyyyyy


CryBaby313098

Köpekler kediler ve sandiviçler hayvandırın nesi yanlış ya of (ciddi dedim sananlara sesleniyorum tam bi malsınız)


ruyadusgor

niye animal değilde animals aslında hayvandır diyor çoğul bir ek almamış :(


Selcen_Ozturk

çünkü İngilizcede cümle tekillik çoğulluk açısından tutarlı olmak zorundadır. Türkçede ise böyle değil, özellikle insan dışındaki öznelerde. 3 hayvandan bahsettiğin için are kullanmak ve animals demek zorundasın.


Simge848058

selcen çok güzel anlatıyorsun


mslm883292

İşi bilen guzel anlatiyor


HaticeDay2

nebiçim bişey bu


zeynep940136

Cok uzun veriyorlar


fyl98

Ya bazlfkyfgkig


dabulyuw

the olmasa olmazmıydı?


sudeturkcan

Bende isaretleme kisminda cikti, siralamayi onemsemeyerek iki şıkkıda isaretledim. Birisinde kediler, kopekler, atlar diyordu digerinde kopekler,kediler, atlar diyordu. Ama kabul etmedi. Neden acaba ?


Strkey

the the the demeye gerek var mı illa?


11Dolph11

penguenler ve pandalar da hayvan degil mi lan ?


TolgaTac

"The dogs, cats and horses are animals" yazdim kabul etmedi


Y.Reyhan

Kelimenin başına THE yi yazmasaydın kabul edilecekti.

Ya: the dogs, the cats and the horses are animals yazacaktın. ( THE = belirli hayvanlar).

Yada: dogs, cats and horses are animals yazacaktın. (Belirtilmemiş=Genel hayvanlar) bu iki şekilde yapmalısınız ki doğru kabul edilsin


baygelecek

Her seyi yaz "animal" -s kullanma yanlis desin :(


ilknur871176

simdi bu cumledeki yanlis nerde


yamurkarabulut

ya daha önce bu soru karşıma çıkmıştı The dogs,the cats and the horses are animals yaptım başında the olmayınca da oluyor tahminim ama yanlış çıktı yardımcı olur musunuz?


Nursenazba

Bu ne biçim bir şey o cevap orada yok


elifnr9

çok basitti doğru yaptım yessss...


greenterror

Peki ''the dog is an animal'' doğru mudur? Belirsiz bir köpekten bahsedersem ''dog is an animal'' yapabilir miyim? ve ''an'' kullanmazsam cümle bozulur mu?


zeynepatesss

Is ve are bir şeyi/şeyleri tanımlarken kullanılır Yani hayvanlardır derken köpek kedi ve atın hayvan olduğunu belirtiyor başka bir deyişle tanımlıyor ( ben böyle biliyorum )


yaren1404

cats ın yanına virgül koymayınca nedne yanış


ozcyldr85tr

dogs, cats, and horses are animal olması gerekmiyor mu? Hayvandır diyor; havyvanlardır demiyor. Gene kafamı karıştıran bir soru daha! :(


iskelethacker

dogs,cats and the horses olunca ne değişiyo


Cihan322

La ne "dı" sı¿


SerdarCan2

Are neden kullanilmistir aciklarmisiniz


YunusKaradeniz1

' are ' aitlik anlamın da mı kullanılıyor


defnedemet1

amk ingilizce ögretmeni olan amcama sordum dogru diyo ama burada yanlıs diyo ve ben dogru da yaptıgıma eminim sikecem bole isi ben haa


meryem301301

The kullanmazsak olmaz mı biri bana açıklasın lütfen


Mehmet100003050

nasıl olur? 2 ve 3 olmaz mı???


ethem4949

Arkadaslar bu tip sorulari dikkatli okuyun bütün doğru cevaplar diyo dikkat !!!!


abducabuk

Köpekler, kediler ve atlar hayvanlardır diye verilmeli ki doğru çevirelim


TiffanHwang

Ben 1 ve 2 yaptım yanlışım nedir arkadaşlar ?


SerdarMutl2

the dog,the cat,and the horse olsaydı are yerine is mi kullanılması gerekir?


ZEHRA_SULT

Dikkatli okumadım


kerim_53

the kelimesinin kullanmasakda olmazmıydı ?


Esra346

Arkadaşlar duolingoda fotoğrafı nasıl koyuyoduk


efruzvindemia

Seçmediğim cevaba seçmişim gibi o cümle yanlış diyor seçmedim zaten biliyorum yanlış olduğunu


yusufTNM

s eki 3.sahıstamı kullanılır beyler?


gkenaz0

yine doğru yaptım her zamanki gibi


Dogukan703667

Ya bu sorunun cevabı yanlis arkadaslar


BlentAlgir

Soru yada cevap yanlış! Nasıl fark etmiyorsunuz! Elephant fil değilmiydi!!


soner3472

Are ne anlam katıyor nerelerde kullanılır


mesutemre

Are cogul is tekil ve tekillerin basinda muhakkak biseyler olmasi lazim a an vs.


NineTheme

Hayvan-dir derken kelimeye ek getiriyor bizim dilimize gore. Tamlayan mi oluyor tam bilmiyorum kavramlari. The girls are beautiful gibi. Yanlissam biri duzeltsin :)


Goktask

You we they den sonra kullanilir. İs in kattigi anlami katar


orkunkoroglu

Are geniş zaman isim cümlelerinde we you they den sonra kullanılır


osmancicek

Ben de "The dogs, the cats and the horses is an animals." yazdım ama yanlış oldu... Is ve Are olayını bir türlü tam olarak anlayamadım.


mervemelike

çoğullarda are gelir, tekillerde is gelir.


cihatvar

ve cogul kelimenin onunde a ya da an getirilmez.


DreamerKni

Is tekil ( he she it) are ise cogul ( we you they) icin kullanilir.


VestelKatk

Ve eklemedik diye geçersiz sayıyor sart değil ki ben virgülle bağlıyorum ufacık şeyler için boğuyorsunuz nasıl ilerliyecez pes edecem bakın teter artık ilerde veli olupta vesizi çıkarsa şaşırmam :-)


hakanihat

Ben are yerine it's a yazdim neden olmadi


AliMeri0

şaka maka whattı fakka


MslmKaraku

Takip etmek isteyenlerle takipleşebilirim. Neticede yarışma heyecanı oluşsun


VestelKatk

Tkip ediyorum isaretledim ancak nasıl takip edilecek bilmiyorum havad kaldı :-)


Alperen2161

Öğretmenim the dogs, the cats,(bu virgülün burda olması doğrumu ingilizce için) and the horses. Türkçede köpekler, kediler ve atlar derken ve den once virgül gelmiyor ingilizcede öyle bi kuralmı var?


ZeynepNazl17

The dogs, The cats and the horses


Alisak03

Orospu cocuklari

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.