Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"You are not a negative person."

Vertaling:Jij bent geen negatief persoon.

0
4 jaar gelden

8 opmerkingen


Ewoutx
Ewoutx

Je bent geen negatieve persoon. Dit lijkt me ook correct.

0
Reageer4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Persoon is één van de uitzonderingen op de regel voor het verbuigen van bijvoeglijk naamwoorden. Lees deze interessante uitleg.

Beide zijn dus inderdaad mogelijk. Ik zal "Je bent geen negatieve persoon" toevoegen! :)

3
Reageer14 jaar gelden

johaquila
johaquila

Hartelijk dank! Dat is fascinerend: "De onverbogen vorm is dan vaak figuurlijker dan de verbogen vorm [...]."

If that were true for negatief, then maybe the following would hold (sorry, I just found I can't express this in Dutch yet):

  • een negatieve persoon = een als slecht beschouwende persoon
  • een negatief persoon = een ontkennende persoon of (wiskunde) -1 persoon, één persoon schulden?
0
Reageer4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Hm, that would really be a nice thing to explore in poetry. ^^

In practice, generally speaking, I don't think that there's so much thought behind the choice for either option. Personally, I would always use 'Een negatief persoon', just because that's the way I've learned this phrase. I have heard people, most notably in Belgium, say 'Een negatieve persoon' at certain occassions, but whether that's a regional thing or just mere coincidence, I couldn't say. :)

p.s. Ik zie nu in dat ik dit ook in het Nederlands had kunnen schrijven. Ach ja, nu kunnen andere reverse-users deze uitleg i.i.g. ook lezen. ;)

1
Reageer4 jaar gelden

Ewoutx
Ewoutx

Yep, ik woon in België ^^

1
Reageer4 jaar gelden

studentJFE

ondanks onderstaande discussie werd 'negatieve' afgestraft met een gevallen hartje

0
Reageer3 jaar gelden