"You are not a negative person."

Vertaling:Jij bent geen negatief persoon.

4 jaar gelden

6 opmerkingen


Ewoutx
Ewoutx

Je bent geen negatieve persoon. Dit lijkt me ook correct.

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Persoon is één van de uitzonderingen op de regel voor het verbuigen van bijvoeglijk naamwoorden. Lees deze interessante uitleg.

Beide zijn dus inderdaad mogelijk. Ik zal "Je bent geen negatieve persoon" toevoegen! :)

4 jaar gelden

johaquila
johaquila

Hartelijk dank! Dat is fascinerend: "De onverbogen vorm is dan vaak figuurlijker dan de verbogen vorm [...]."

If that were true for negatief, then maybe the following would hold (sorry, I just found I can't express this in Dutch yet):

  • een negatieve persoon = een als slecht beschouwende persoon
  • een negatief persoon = een ontkennende persoon of (wiskunde) -1 persoon, één persoon schulden?
4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Hm, that would really be a nice thing to explore in poetry. ^^

In practice, generally speaking, I don't think that there's so much thought behind the choice for either option. Personally, I would always use 'Een negatief persoon', just because that's the way I've learned this phrase. I have heard people, most notably in Belgium, say 'Een negatieve persoon' at certain occassions, but whether that's a regional thing or just mere coincidence, I couldn't say. :)

p.s. Ik zie nu in dat ik dit ook in het Nederlands had kunnen schrijven. Ach ja, nu kunnen andere reverse-users deze uitleg i.i.g. ook lezen. ;)

4 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.