A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem ittunk kávét régebben."

Fordítás:We did not use to drink coffee.

4 éve

16 hozzászólás


szityku

a "régebben"-t miért nem lehet "formerly"-vel fordítani

4 éve

Harga
Harga

Ilyen alapon akár before is lehetne, de angolosabb a use to + ige a régebben szokásos cselekvésekre. Ehhez hasonlóan a jövőbeni szándékolt cselekvések sem will hanem angolosabb a to be going to + ige szerkezet. Kicsit túlkomplikálják, de ez van.

4 éve

Orsi1026

Dohár Péter (Kis angol nyelvatn) szerint az említett kifejezés useD to és ezt csak és kizárólag ebben a formában lehet használni. A tagadása pedig didn't used to! vagyis ez egy rendhagyó kifejezés. És igen, azt jelenti, hogy valaha, régebben. Mivel nagyon nem stimmelt a dolog, így a neten is utánanéztem egy kicsit: My statement about "impoverished repertoire" was made partly in jest. I am referring to sentences like

I didn't used to eat so much. I used to could run 20 miles a day, but I can't anymore. I didn't used to could do this, but now I can. I might could help you if you would ask politely. I might should visit them today, but I'm not sure.

All of these sentences are normal in my dialect. I am guessing that you don't teach any of these constructions for the Cambridge certifications. Am I right? The Oxford English Grammar refers to 'used to' as a marginal modal and states that in standard dialects two modals cannot co-occur although in certain non-standard dialects they do co-occur. Modals (can, could, might, may, must, etc.) have only one form; they don't have principal parts like ordinary verbs. 'used to' is not the past tense of 'use'. The past tense form of 'use', as in "I used a lot of soap to get his neck clean." is pronounced differently ([yuzd]) from 'used to' ([yust]). It is mostly the invariable form of modals that leads to say that 'd' should be present in "We didn't used to buy such things."

The Oxford English Grammar does say that 'use to' is a variant spelling.

Persze olyat is olvastam, hogy a köznapi beszédben előfordul a didn't use to kifejezés is.

4 éve

Harga
Harga

Gratulálok! Alapos munka. Mind két kifejezés létezik és eltérő. Van átfedés. Angolul: http://www.5minuteenglish.com/mar20.htm Google keresés: use to - Nagyjából 16 030 000 000 találat; used to - Nagyjából 4 340 000 000 találat; did not use to - Nagyjából 5 920 000 000 találat; did not used to - Nagyjából 7 540 000 000 találat; We used to drink coffee. - Hozzászoktunk a kávéiváshoz. Vagy: Régebben (valaha) ittunk kávét. (van ez úgy magyarul is, hogy egy mondat többfélét jelent) És egy idézet: " Both 'did not used to' and 'did not use to' are accepted in traditional English. "

4 éve

Orsi1026

nem mindig mérvadó sajnos, hogy hányan használják az adott kifejezést, mert rengetegen írnak helytelenül. Főleg azok, akik még tanulják az adott nyelvet, de használják már (ami jó gyakorlásnak). :( Magyarban pl van egy olyan, hogy 'deviszont', ami igazából eddig helytelen volt, mert vagy de, vagy viszont. De mivel sokan használták (még ha helytelenül is), így mára bekerült a hivatalos magyar szókincsbe. :( Szóval, ha elegen használnak egy szót/kifejezést, akkor előbb-utóbb helyes lesz.

4 éve

Harga
Harga

Egyetértek, a nyelv változik. Nem nézted a linket, amit beraktam? Lehet, hogy precízebben tudod értelmezni mint én.

4 éve

Gizus123

Annyira igyekeztem, de ebből szinte egy kukkot sem értettem meg... :-((

3 éve

Nangoo85

Köszi az eligazítást.

4 éve

nebolah

már elfogadja

3 éve

Orsi1026

már nem engedi, hogy válaszként írjam, ezért írom így. Amit belinkeltél aszerint úgy kell használni, mint itt a példamondatban, mert ha ige van utána, akkor így tagadjuk. Viszont amit én másoltam be, ott pont az ellenkezőjét írja, vagyis azt, amit Dohár Péter is. Most akkor mi az igazság? Min2 használható? ha igen, akkor a Duolingo is fogadja el az én verziómat. ha az már nem jó, vagy nem használatos, akkor jöjjön ide egy tudor és írja le a tutit, mert már nagyon belezavarodtam. Közben megkérdeztem olyan ismerőst akinek felsőfokúja van és kint is élt Angliában és ő is azt mondta, hogy "didn't use to". Szóval akkor elfogadom ezt és így tanulom meg. :)

4 éve

Orsi1026

Megtaláltam a legjobb linket! http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=306

4 éve

zetorka

itt egy idézet egyik kedvenc (brit) bandám egyik dalszövegéből:

"I used to graze in a field,

I used to breathe - I used to be alive"

én ezzel tanultam meg :D

4 éve

66.robi
66.robi

we had not drank caffee,itt nem jó, a "had " jelenti a korábban-t is

3 éve

babazsur21

Nekem elfogadta a formerly-t

3 éve

eszter
eszter

Ez angolul hibas. "We did not useD to drink coffee" a helyes.

10 hónapja

Harga
Harga

Duolingo megoldása korrekt, és egy idézet: "Both 'did not used to' and 'did not use to' are accepted in traditional English."

10 hónapja