Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"We eat at the table."

Tłumaczenie:Jemy przy stole.

1 rok temu

6 komentarzy


JaninaJarzb

jeść można przy stole, a nie u stołu. jeśli mówi się tak i tak to dlaczego pisze, że jest błąd

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Można "u stołu", można też "przy stole", sens jest ten sam. Obie odpowiedzi są poprawne, zajrzyj choćby do słowników do których linki podałem kilka postów niżej.

Co drugiej części Twojej wypowiedzi - jeśli nie zacytujesz dokładnie co napisałaś, nie sposób odnieść się do twierdzenia, że dostajesz odpowiedź, "że jest błąd" (mam nadzieję, że nie masz na myśli "jemy ze stołu" - bo tak brzmi jedno ze zgłoszeń...)

1 rok temu

Regnator

jemy u stołu?? nie wiedziałem że tak sie mówi. Myslalem ze przy stole sie je ale widac duolingo wie lepiej. Od teraz bede mowil jem "u stołu" :D

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Jedna i druga forma jest poprawna, tylko "u stołu" jest dawniejsza.

1 rok temu

Lopez964244

At to nie tylko znaczy U , poczytaj sobie, a następnie się wypowiadaj

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

W takim razie może zaproponuj coś do poczytania na poparcie swojej tezy.

Jednak w/g Słownika prof. Doroszewskiego, przyimek "u" (II, znaczenie 2.), któremu towarzyszy rzeczownik w dopełniaczu, tworzy «wyrażenia oznaczające przedmiot znajdujący się w pobliżu czegoś». Jest innymi słowy synonimem przyimka "przy" (znaczenie 1.), z tym że po "przy" stosujemy rzeczownik w miejscowniku. Odpowiada to zatem angielskiemu przyimkowi "at", np:

  • "u stołu" - at the table
  • "u studni" - at the well

Również przyimek "u" (II, znaczenie 4.) z rzeczownikiem w dopełniaczu «w nawiązaniu do handlu, usług, pracy, nauki (...) tworzy wyrażenia oznaczające osoby (...) dostarczające czegoś, świadczące usługi» oraz w znaczeniu 5. «w zdaniach odnoszących się do osób - w związkach frazeologicznych "u kogoś"». Również w tym sensie przyimek "u" odpowiada przyimkowi "at" (znaczenie 6.), np.:

  • "u lekarza" - at the dentist's
  • "u mojej mamy" - at my mum's
1 rok temu