1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Let me finish!"

"Let me finish!"

Tłumaczenie:Daj mi skończyć!

February 16, 2014

16 komentarzy


ann666

Dlaczego taka dziwna wymowa?


DorotaJarosz

Ale jaka jest ta wymowa dokładnie? Może poprawili, bo ja słyszę [letmi fynysz].


alburd

Także nie słyszę błędu - może automat czasami się myli?!


Janusz421118

,,Let" ma dwa znaczenia - znaczy pozwalać, ale też jest operatorem trybu rozkazującego, a ponieważ w tak krótkim zdaniu nie znamy kontekstu (chociaż wykrzyknik sugeruje tryb rozkazujący), dlatego tłumaczenia: - ,,pozwól mi skończyć", ale i ,,niech skończę" są poprawne. W drugim przypadku można by się zgodzić nawet na : ,,niech wreszcie skończę". Języki są nie przekładalne. Dosłowne tłumaczenia to prawie zawsze katastrofa, a tłumacz zawsze stoi przed jakimś wyborem kontekstu i wnosi sporo własnego wkładu, dlatego sięgamy do tekstów w oryginale i często odkrywamy wiele nowych niuansów i kontekstów, gry słowne i inne bogactwa języka. Godząc się tylko na dosłowność - godzimy się na zubażanie obu języków.


krodos

dlaczego nie "zakończyć"? Tylko "skończyć" jest poprawnie?


RobertMurawski

zakończyć nie uznaje


OlaHanik

To jest glupie bo ja napisalam to samo z polskimi znakami i nie przyjelo


DorotaJarosz

Albo piszesz niepoprawnie, a tylko Tobie wydaje się inaczej, albo korzystasz z Duolingo przez telefon, a aplikacja telefoniczna znów wariuje, tak jak to już bywało. My nie możemy stwierdzić, bo nie ma cytatu. Następnym razem podaj też rodzaj ćwiczenia (tłumaczenie wpisane, klocki, dyktando), a najlepiej nośnik (strona Duolingo, czy apka na telefonie) i system operacyjny.


Aleksander346904

Dlaczego tekst zaslania to co ja pisze!?


KrzychuPL1

Jeśli nie ma wykrzyknika uznaje błąd


MartaMajew2

Ale nie trzeba pisać wykrzyknika. A poza tym nie było go słychać.


Zelka_vip

Równieź uważam że jest błędna wymoma


DorotaJarosz

Wymowa czego?


sntdvl

Wymowa jest całkowicie poprawna. Tak po prostu jest. Taki kwiatek.


LibraAK

Moja odpowiedź jest dokładnie taka jak tłumaczenie z aplikacji. Nie popełniłem błędu


DorotaJarosz

Albo piszesz niepoprawnie, a tylko Tobie wydaje się inaczej, albo korzystasz z Duolingo przez telefon, a aplikacja telefoniczna znów wariuje, tak jak to już bywało. My nie możemy stwierdzić, bo nie ma cytatu. Następnym razem podaj też rodzaj ćwiczenia (tłumaczenie wpisane, klocki, dyktando), a najlepiej nośnik (strona Duolingo, czy apka na telefonie) i system operacyjny.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij