A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The persons eat breakfast."

Fordítás:A személyek reggeliznek.

4 éve

40 hozzászólás


AcsaiCsilla
AcsaiCsilla

A "person" többes száma nem a "people"?

4 éve

kaldina

Nem. A person személy, persons személyek. A people jelentése: emberek.

4 éve

AcsaiCsilla
AcsaiCsilla

Az Oxford dictionary-ban is "person-people" van, bár az internetes változat a "persons"-t is említi.

4 éve

JudithKiwi1

ember/emberek = person/people "person" is hivatalos/jogi nyelv. Akkor "persons" - nem "people". De "persons" SOHA "reggeliznek".

6 hónapja

nagyenyed

a persons nem jelenthet embereket is? Ilyet nem mond egy magyar, hogy a személyek reggeliznek

4 éve

Shibelion

Szerintem még az egyének is elfogadható lenne.

4 éve

JuditkaB

Azt írtam : " az emberek reggeliznek" Elfogadta.

3 éve

csodapokmona

Tudom hogy a persons szemelyeket jelent, deez nem tul magyaros mondat. Emberekkel jobban hangzik.

4 éve

twisster21

nekem csak az fura, hogy ki használja ezt a kifejezést, hogy a SZEMÉLYEK reggeliznek?? egyből ember lenne ami automatikusan jönne :)

3 éve

Tacsika
Tacsika

Ez a Mondat, úgy nem Magyar, ahogy van! Azt irtam "Reggeliznek a személyek" ami Nem jó!? Szerinte "A személyek reggeliznek" helyes!? Rö-helyes! Ok, gyakorlás! ...de mitől nem jó a jó!? :)

3 éve

ThomasB9
ThomasB9

"The persons eat breakfast." - ezt soha nem fogod hallani az angol beszédben.

2 éve

Trusty65

Sziasztok! nekem ez úgy hangzana, hogy ... have a breakfast. Ez a mondat nem olyasmi inkább, hogy "... esznek reggelit" ? (amit persze nem fogad el)

4 éve

P.Gabor

Én mondjuk azt írtam -" reggelit esznek" - így elfogadta.

4 éve

Trusty65

Végül is jobban hangzik :-) Köszi

4 éve

Trusty65

Sziasztok! nekem ez úgy hangzana, hogy ... have a breakfast. Ez a mondat nem olyasmi inkább, hogy "... esznek reggelit" ? (amit persze nem fogad el)

4 éve

brutus01

Elfogadja az esznek reggelit megoldást, mert a have breakfast lenne a reggeliznek.

4 éve

papoo47
papoo47

Én meg azt írtam, hogy megreggeliznek, ezt sem fogadta el!?

4 éve

KyoyamaMayaMira

De jó, hogy a "szókirakóban" szereplő szavak: "az", "személyek", "emberek" és "reggeliznek". Mot akkor hogyan is tanuljam meg, hogy személyeket jelent a persons, ha csak azt tudom kirakni, hogy "Az emberek reggeliznek"? (Esetleg ugye "Az személyek reggeliznek", de ugye azt meg nyilvánvalóan nem fogadja el.) Mellesleg ha megnézem, hogy mit jelent a szó, még csak fel sem hoza az emberek jelentést.

4 éve

aptg.gabi
aptg.gabi

Csak annyit tudok "mondani" türelem, másodjára (mivel most felhúzott a példa) már tudni fogod! :) Minél több bajod van vele annál jobban ragad. Legalábbis nálam így működik. Én is "people"-t írtam de (utána néztem azt) ebben a formában nem használják! Ja, még volt egy vallásos nagymama példa is ott is ez volt a bibi, úgyhogy remélem mostanra rögzült! :)

4 éve

cet423
cet423

A személyek reggelinek, nekem elfogadta, bár kicsit furán hangzik magyarul.

4 éve

sabbathka

Nekem a szókirakó szavai ebben a sorrendben: kapcsolat emberek reggeliznek barátja Az. A persons szép narancssárgával új szóként megjelölve, rábökve csak egy jelentést ad ki: személyek. Ilyen szó a kirakóban nincs, kizárásos alapon az emberek jöhet csak szóba, és hurrá, örül, mert ez a jó megoldás.

2 éve

UltraFlow

Reggeliznek az emberek - nem fogadja el. Szerintem ez azonos az ' Az emberek reggeliznek' -vel. Vagy mégsem?

4 éve

Shibelion

Nem, mivel más a szórend, ezért sem fogadja el. Egyébként meg itt teljesen mindegy, mindkétféleképpen helyes. Szóval lehet jelenteni.

4 éve

Szollosi2
Szollosi2

Csak gépelési hiba miatt maradt le a "t" betű a reggelit esznek mondatból. Nagyon fáj az egy élet ezért a gépelési hibáért!

4 éve

Rettti

tudtommal nincs olyan szó hogy persons..

3 éve

Shibelion

Ezt az eredeti (angol) szöveg írójával vitasd meg.

Egyébként idézek egyet:

It is a word.
If you are referring to a group of people, use "people". If you are referring to individuals (but more than one), you can use "persons." Legal documents, such as contracts, use this word all the time because it applies to more than one person but on an individual basis.

És ha szeretsz olvasni:
People Versus Persons

3 éve

Rettti

jó, hát eddig nekem minden tanfolyamon ezt sulykolta minden tanárom, hogy person - people. De ha már fentebb azt írták, hogy person (személy) persons (személyek) akkor a people (emberek)-nek mi az egyes száma??

3 éve

Shibelion

Person

Egyébként töltsd újra az oldalt és olvasd el ismét, amit írtam, kicsit szerkesztettem rajta.

Igaz angol, szóval ha nem értenél sokat belőle, akkor:
"A persons egy létező szó.
Ha emberek egy csoportjára akarsz utalni, használd a people szót. Ha egyénekre akarsz utalni (de egynél többre), akkor használhatod a persons szót. Jogi dokumentációkban, mint például szerződésekben, folyton ezt a szót használják, mert több mint egy személyre vonatkozik, de egyéni alapon.
"

3 éve

tuimre
tuimre

A személyek reggeliznek! Gratulálok! Csak ragaszkodni a nyelvtani szabalyokhoz, igy legalább tudják, hogy nem angol vagy!

1 éve

Pola51
Pola51

man

2 éve

Tamas51

man=férfi, a people egyes száma=person, Olvasd el a többi hozzászólást is (Shibelion)

2 éve

JudithKiwi1

Igen - de nem használja "persons" ha mondja a mindennapi dolgokról. People eat breakfast. Persons do not! Persons are sued or appear in court.

6 hónapja

EvaRadanyi

Én úgy fordítottam, hogy: Reggelinek a személyek. Nem fogadta el.

3 éve

Nono128

Persons!!! Gratulálok! A person az az ember és annak a többesszáma nem az hogy persons! Hanem az hogy people!

2 éve

szukicspeter

Én is így tanultam.

10 hónapja

LetciaThei

En ugy tanultam h person - people

9 hónapja

TthKlmn

person= egyén, személy, fő Emberek= people, persons

2 hónapja

Judit294350

Except "persons" is only used in a legal sense in English. "People" eat breakfast - never "Persons".

2 hónapja

IzabellaSz2

Ha már ilyen szavakkal gyakorolunk,miért nem fogadható el: Reggeliznek a személyek. Nem tudom van-e itt jelentősége a szórendnek. Többször érzem úgy,hogy csak egy kis - bocs' - kekeckedésről van szó. megtörténik,hogy nagyon hosszú és nyelvtanilag (számomra!) komplikált mondatban minden helyes,de elütöttem a magyar szövegben egy betűt és ezért nem fogadja el. Engem ez lehangol,sőt dühít is.

20 órája

Judit294350

Ez még mindig helytelen! Four years on and this is STILL wrong. The English is "People eat breakfast". It is NEVER "the persons". "Persons" is only used in legal talk and it is then general so has no "the".

13 órája