"Sen onu kendin yapmak zorundasın."

Çeviri:You have to do it yourself.

4 yıl önce

8 Yorum


Hsakar
Hsakar

Must olamaz mi?

4 yıl önce

omercito
omercito

Must bir zorunluluk değil bir gereklilik bildirir ve kişisel görüş ön plandadır.

Must kullanırsanız "onu kendin yapmalısın, kendin yaparsan iyi olur düşüncesindeyim; ama yapmak zorunda da değilsin" anlaşılır. Burada ise bir yapma zorunluluğundan bahsediliyor, dolayısıyla "have to" kullanılmış.

4 yıl önce

onurkenancinar

do yerine make neden kullanılamıyor?

4 yıl önce

omercito
omercito

"To do" fiili çoğu durumda diğer fiillerin yerine kullanılabiliyor. Mesela "bahsedilen o eylemi yapmak" anlamında:

  • You must go to school tomorrow.
  • Yes, I must do it.

  • You can eat this strange food.

  • Yes, I can do this.

vs...

Ancak "to make" fiilini kullandığımızda anlaşılan "yapmak" ise, bir şeyin formunu değiştirerek başka bir şey oluşturmak veya bir şey meydana getirmek, bir şey hazırlamak vs... anlamlarındaki yapmak fiili. Dolayısıyla "to do" ve "to make" birbiri ile her zaman aynı anlama gelmiyor ve birbirinin yerine kullanılamıyor.

4 yıl önce

Dhryfen

Benim bildiğim olumlu cümlede must ve have to anlam farkı yok, olumsuz cümlede fark ediyor. mustn't - yapmamalısın don't have to - yapmak zorunda değilsin.

4 yıl önce

guntoldu

neden do it yerine "be" olmuyor ?

3 yıl önce

Fakendrew

You have to do this yourself niye olmuyor ki ben birçok dizide videoda duydum bunu

3 yıl önce

OzanGK

It yerine that kullanamaz mıyız? "You need to do that yourself." gibi.

8 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.