1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen onu kendin yapmak zorund…

"Sen onu kendin yapmak zorundasın."

Çeviri:You have to do it yourself.

February 16, 2014

8 Yorum

Konu önem sırasına göre

Hsakar

Must olamaz mi?

May 6, 2014

omercito
Mod

Must bir zorunluluk değil bir gereklilik bildirir ve kişisel görüş ön plandadır.

Must kullanırsanız "onu kendin yapmalısın, kendin yaparsan iyi olur düşüncesindeyim; ama yapmak zorunda da değilsin" anlaşılır. Burada ise bir yapma zorunluluğundan bahsediliyor, dolayısıyla "have to" kullanılmış.

August 6, 2014

onurkenancinar

do yerine make neden kullanılamıyor?

May 9, 2014

omercito
Mod

"To do" fiili çoğu durumda diğer fiillerin yerine kullanılabiliyor. Mesela "bahsedilen o eylemi yapmak" anlamında:

  • You must go to school tomorrow.
  • Yes, I must do it.

  • You can eat this strange food.

  • Yes, I can do this.

vs...

Ancak "to make" fiilini kullandığımızda anlaşılan "yapmak" ise, bir şeyin formunu değiştirerek başka bir şey oluşturmak veya bir şey meydana getirmek, bir şey hazırlamak vs... anlamlarındaki yapmak fiili. Dolayısıyla "to do" ve "to make" birbiri ile her zaman aynı anlama gelmiyor ve birbirinin yerine kullanılamıyor.

August 6, 2014

Dhryfen

Benim bildiğim olumlu cümlede must ve have to anlam farkı yok, olumsuz cümlede fark ediyor. mustn't - yapmamalısın don't have to - yapmak zorunda değilsin.

August 13, 2014

guntoldu

neden do it yerine "be" olmuyor ?

June 8, 2015

Fakendrew

You have to do this yourself niye olmuyor ki ben birçok dizide videoda duydum bunu

August 27, 2015

OzanGK

It yerine that kullanamaz mıyız? "You need to do that yourself." gibi.

February 20, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.