1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "Los maestros dan clases."

"Los maestros dan clases."

Traducción:Els mestres fan classes.

October 30, 2016

4 comentarios


toni328171

el mateix diccionari dona per vàlid "donen" i "fan" no entenc perquè dona error


Oceanotti
Mod

Fer classe és la fórmula més acceptada per tothom. Ja sabem que hi ha autoritats que admeten donar classe, però no tothom ho fa, i els que sí ho fan diuen que és més genuí emprar el verb fer.

Potser les frases que hem inclòs en aquesta lliçó amb l'expressió en espanyol dar clase poden confondre una mica als que ja sabeu català quan no acceptem donar classe. Demanem disculpes per les molèsties als qui heu perdut punts del joc, però el nostre objectiu és més pedagògic que lúdic. El que es pretén amb aquesta lliçó mostrar la diferència entre l'espanyol i el català pel que fa als verbs donar i fer. Hi ha moltes expressions i frases fetes a l'espanyol que empren el verb dar però que s'han de traduir per fer en català, i volem que l'estudiant se n'adoni bé.


mireia246497

Perquè no pot ser: els PROFESSORS fan classes?


Oceanotti
Mod

Perquè professor, en espanyol, es diu profesor, no maestro. Encara que hi ha molta gent que els confon, no són la mateixa cosa. A més, sempre que existeixi un cognat sinònim en l'altra llengua, serà aquesta la paraula que emprarem en les traduccions. Millor fer-ho senzill.

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.