1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "This train leaves at nine sh…

"This train leaves at nine sharp."

Çeviri:Bu tren saat tam dokuzda kalkar.

February 17, 2014

15 Yorum


ekkarakas

at nine sharp tam dokuzda anlamını mı veriyor?


ekkarakas

çok teşekkürler


zneel

bu tren tam dokuzda ayrılır yazdım olmaz mı


HlyaCihangir

Türkçe kullanımda ''tren hareket eder'' ve ''tren kalkar'' aynıdır. ''Bu tren tam dokuzda hareket eder. '' çevirisinin kabul edilmesi gerekir.


umitgok

sharp ın bu şekilde kullanılması çok garip geldi


cevatim

Orijinal cumlesinde bile saat kelimesini kullanmamis ben kullanmadigim icin yanlis dedi. Turkcedede saat kelimesi sart degilken yanlis demesini mantigi nedir?


Adem118499

Bu tren tam saat dokuzda kalkar


costek1

This train leaves just at nine neden olmuyor da sivri, keskin anlamına gelen bir kelimeyi kullanıyor Anlaşılır gibi değil öyle aptal bir dil olamaz Bir şeyi anlatmak için kırk takla attırıyorlar Türkçe'nin gözünü seveyim


yenerdila.

Sharp keskin sivri demek degilmi ya


AkmCanSude

Evet. "Keskin, sivri" demek. Nadir karşılaşılabilecek bir diğer kullanımı da bu örnek. Saatlerden sonra kullanıldığında tam o saatte anlamını katıyor ve kesin gecikme olmayacak durumlarda kullanılıyormuş. (ben de bugün öğrendim bunu)


Elsera2

bu tren tam olarak dokuzda ayrılır yazdım...olarak' olmazmış...


DenizAksa

Tam ile saati yer degiştirdim kabul etmedi.Duocular! Lutfen siz de birazcık Türkçe öğrenin.


Mehmet358126

"tren tam saat dokuzda hareket eder" kabul edilmedi. Sayin Turkce uzmani, tren kalkmaz, tren hareket eder.


seval826063

Sharp ne alaka. Nasil bir anlam veriyor ki,

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.