"Zij zijn niet van jou."

Vertaling:They are not yours.

February 17, 2014

9 opmerkingen


verschuerenjean

is dat niet juist they are not off yours

February 17, 2014

Lavinae

Nee, die vorm bestaat niet in het Engels. :)

Bovendien betekent 'off' met twee f's meestal 'uit' en 'of' met één f 'van':

Je doet het licht uit = You turn the light off.

Die kaart is van Duitsland = That map is of Germany.

February 17, 2014

CharlotteT685112

nee het is they are not yours het is zonder off

March 22, 2019

Arend547255

They en She is het zelfde

December 15, 2017

El2theK
  • They = meervoud = Zij zijn
  • She = enkelvoud = Zij is
December 15, 2017

Naomi682752

hoe weet je of het your of yours is???

January 1, 2016

nthnh

your = jouw it is your bread = het is jouw brood yours = van jouw the bread is yours = het brood is van jouw

February 1, 2016

jeremy.kom

''they are not for you'' waarom klopt dit niet??? dit kan toch ook??

February 19, 2014

Lavinae

'For' betekent 'voor' in het Nederlands.

Nu klopt het dat 'voor' in het Nederlands ook een plaatsbepaling aan kan geven, zoals: "Het huis staat voor het bos". Met jouw voorgestelde zin hebben we echter te maken met de vorm van 'voor' die niet een plaats maar een bestemming aangeeft:

  • De kaart is voor jou = The map is for you.
  • De kat is voor hem = The cat is for him.

Met de zin "ze zijn niet van jou" gaat het echter om een heel ander voorzetsel, namelijk een voorzetsel van bezit:

  • De schoenen zijn van mij = The shoes are mine
  • Het kasteel is van haar = The castle is hers
March 25, 2014
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.