"Kadın bize öder."

Çeviri:The woman pays us.

4 yıl önce

19 Yorum


muallim57

to us yazdığımda neden kabul etmiyor

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Maalesef bu edatların (prepositions) sağı solu belli olmuyor. Hangi fiillerin edatla/hangi edatla, hangi fiillerin edatsız kullanıldığı zamanla akılda kalıyor.

Mesela şu fiilleri yanlarındaki edatla kabullenmeliyiz:
wait for somebody (birini beklemek)
speak to somebody (biriyle konuşmak)
believe in somebody (birine inanmak/güvenmek)

oysa:
pay somebody (birine ödemek)
hate somebody (birinden nefret etmek)
trust somebody (birine güvenmek)
help somebody (birine yardım etmek)

2 yıl önce

darkfear

İsyan yok isyan yok :-D

4 yıl önce

AHMETMURAT1

to us neden olmuyor??

4 yıl önce

salih321

"The woman pays to us" olmasi gerekmiyor mu

4 yıl önce

kubramerteski

"The woman pays we" neden olmuyo mesela?

3 yıl önce

NoisyNight

senin yazdığın "kadın biz öder" anlamına geliyor. "bize" demen için us kullanmak zorundasın...

3 yıl önce

Remziakyld

The woman pays to us yazdım kabul etmedi önceki soruda benzer cevapta 'to me' yazıyordu neden kabul etmiyor

3 yıl önce

Nurah955063

Başında neden a harfi gerekli?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Bu cümlede "a" yazmanıza gerek yok. "The woman" olarak çevirmek zorundayız; çünkü Türkçe cümleye bakarak karşımızdaki kişinin hangi kadından bahsettiğimizi bildiğini anlıyoruz. Ya o an aynı ortamda bulunduğumuz bir kadın; ya da daha önce sözü geçmiş, belli bir kadın.

"Kadın bize öder."
(=The woman pays us.)

2 yıl önce

byninja

the woman turns us yazan nadir kişiyim. düz mantık.

1 yıl önce

AhmetYasin702819

The woman pays for us. doğrusu budur neden kabul etmedi.....

1 yıl önce

FiruzeVirl

neden she kabul edilmiyor

1 yıl önce

GenghisKhan.1

The woman pays our yazsak kabul editor mi yine acaba?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

önceki bütün sorularında da cevap verdiğim gibi, burada "objective pronoun" gerekli, olmaz! lütfen aç oku biraz bu konuyu. internetten bakabilirsin mesela buradan: http://www.ingilizcem.org/content/grammer/temel-ingilizce-konulari/ingilizce_kisi_sahis_nesne_zamirleri_subject_object_pronouns_ornek_cumleler.html

4 yıl önce

kubramerteski

"The woman pays we" neden olmuyo mesela?

3 yıl önce

incikin_
incikin_

We ----- Us ------Our
= Biz -- Bizi/bize -- Bizim

"Bize" dediğimiz için "us" kullandık.

2 yıl önce

tarabyali

Bir kadın öder ne demek

3 yıl önce

remFeyzael2

Neden pay olmuyor da oays oluyor?

8 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.