"The shoes are yellow."

Fordítás:A cipő sárga.

4 éve

12 hozzászólás


jagapete

The shoes are yellow nem a cipők sárgák? Nekem kiválasztós volt, tehát ezt nem választhattam csak furcsa...

4 éve

WildBoarTeam

"A cipő sárga=The shoe is yellow" Az "are" eleve a többesszámra utal. Amúgy a cipő az párban van, ezért alapból tbszámban kellene használni

4 éve

NoriVass

Dettó nálam is

3 éve

zsu49

Hat igen

3 éve

lumosnina

A shoes nem tobbes szamban van? Miert azt irja, hogy a cipo sarga? Bar a tobbes szamu valaszt is elfogadta, de igy nem ertem.

4 éve

asyd1

Sziasztok! Elmondaná valaki, hogy miért "are" és nem "is" van a mondatban!? Kööösssziii!:)

4 éve

luca.eyre

Bár a cipő többes számban van, mert két félpárból áll, de a viselt cipőre utal, amit a magyarban egyes számban mondunk. De ha angolban többes számban van a tárgy, akkor már a létige is többes számban kell legyen, tehát "are". Egyébként ugyan ez a helyzet a nadrággal is. Két szára van, tehát "pants", mindig többes számban van.

3 éve

Gabcsi41

Mert az 'is' egyes szám harmadik személyben van, az 'are' pedig a többes számra utal.

4 éve

reka0725

valaki légy szíves mondja meg nekem mikor használunk shoe-t és mikor shoes-t. Már végképp nem értem mert hol így hol úgy fogadja el.

4 éve

_Baben_

Látom hogy ez egy két éves kiírás, de hátha segít még valakinek a válasz. Akkor használunk "shoe"-t ha csak az egyik cipőről beszélünk. Pl.: My left shoe is dirty. A bal cipőm koszos. Egyébként többesszámban használjuk, mert egy párból áll, és ugyan ez a helyzet a nadrággal is "pants" . Ne csak telefonon duolingózzatok, mert a gépen minden témánál van elméleti anyag, és konkrétan erről már volt szó. Mondjuk az a kérdés felvetül bennem, hogy mi van ha valóban több pár cipőről beszélünk. Hogy teszünk különbséget? Feltételezem vmilyen jelzővel. "some shoes" , vagy ilyesmi. Majd biztosan tanuljuk. :)

2 éve

Viktor20051

Mindig shoest használunk mert két fel pár cipő van és ezért mindig többesszamba használjuk

3 éve

kaizermate

Az első tôbbes szám a második nem:)

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.