A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A villája a tányéromban van."

Fordítás:I have her fork in my plate.

4 éve

27 hozzászólás


Sanyiapa

Itt miért nem jó az, hogy "His/her fork is in my plate" ?

4 éve

zsalica

pont ez jutott nekem is eszembe, mert igy azt jelenti számomra, hogy Nálam van a villája a tányéromban

4 éve

Orsi1026

Igen, én sem így ( I have her fork in my plate.) fordítottam volna le a magyar mondatot.

4 éve

johalasz46

Kifejezésként ez mind helyes, szerintem. Nálam van - az is jó =(I have), és az ő villája van ( = Her fork is...) - a tányéromban. A tanitó bácsinkra nehéz ráhangolódni, időnként túl szigorú...

1 éve

zetorka

Az angol nyelv logikaja elegge elter a magyaretol azet erzed furanak ezt a mondatot

3 éve

SawHun

Az egyik "her" esetében for my plate van. A másik "her" esetében igaz, hogy "in my plate" van a mondat végén, de az igénél "read" szerepel.

Tehát, kizárásos alapon, csak egyetlen választás a jó.

4 éve

Sanyiapa

Bocs, de nem értem amit leírtál. Hogy jön ide a "read" szó?

4 éve

SawHun

Az egyik példában volt egy "read" ige is, legalábbis nálam. Na az eleve nem jó, mivel a "have" jöhet csak számításba. A másik 2 mondatban, amiben "have" van, abban van in/for my plate. Mivel a "tányéromban" van a mondatban, ezért az a mondat a helyes, amelyben ez van: in my plate.

4 éve

Sanyiapa

Nekem még most sem világos, hogy jön ide az olvasás, amikor villáról, meg tányérról van szó. Lehet hogy Neked egy kiválasztásos feladatban szerepelt ez a mondat? Akkor értem. Nekem le kellett fordítanom a példa szerinti mondatot, és azért furcsállom, mert nem értem, miért kell hangsúlyozni, hogy a birtokomban van az ő villája, miért nem jó az általam korábban leírt fordítás. Jeleztem is hibaként, de még reagált rá senki.

4 éve

SawHun

Igen, nekem egy kiválasztós (3 lehetőség közül lehetett választani) feladatként jelent meg ez a feladatsor.

4 éve

zetorka

Jo az is, de amit felkinal az jobb

3 éve

Lona08

már elfogadja ezt a megoldást is :) his fork is in my plate

4 éve

sebaj_tobias

her fork is in my plate, but that plate with her fork is in the trash. so i do not have her fork in my plate. .. szerintem ;)

3 éve

Bagyes
Bagyes

Én ezt írtam: "in the my..." Ezt nem fogadja el. A határozott névelő miért zavarja? A bagoly fordítása magyarítva : A villája tányéromban van. ??????

4 éve

1canka

Nem állhat együtt a 'the' határozott nevelő a 'my/ your/his/her' stb birtokos névmással. Vagy egyik, vagy másik, együtt SOHA!

4 éve

Breki33

így nem nagyon használjuk ha in my akkor nem kell névelő

4 éve

fectroll
fectroll

A 'the' és a 'my' egymás után nem állhat, de egymás mellet sem, sőt egy más fölött sem.

  • Ha jól emlékszem ezt kb. az 2., vagy a 3. szintem tanultuk , de lehet, hogy az elején is volt róla szó.
3 éve

torsien

his fork is in the my plate Ide miért nem kell a the

4 éve

Breki33

Két determináns nem állhat egymás mellett, akkor sem, ha a magyarban így áll Ne feledjük el, hogy a birtokos jelzői birtokos névmás determináns, s mint i lyen, nem szerepelhet együtt más determinánsokkal, tehát a határozott névelővel sem! (Bármennyire is használunk mi határozott névelőt.) pl. a lányom = my daughter (és nem: *the my daughter)

4 éve

vaclavpacel

Nekem elfogadta

4 éve

Nyuszpudli

There is-zel nem fogadta el

3 éve

Pola51

Ha azt írnám: Her fork is I have in my plate. Elfogadható ez a sorrend?

2 éve

_Baben_

Nem. Angol szórend: alany+állítmány(létige, vagy/és ige)+tárgy+határozók Egyedül a határozó az ami tehető a mondta elejére, közepére, vagy a végére is, a többi elem, az kötött.

1.Alany: I +állítmány:(do) have +tárgy: her fork +hely határozó: in my plate 2.Alany: Her fork +állítmány: is (tárgy : nincs) +helyhatározó: in my plate

A 2. mondatban lehet felvetül a kérdés hogy lehet a "her fork alany" Ha nem neveznénk meg az alanyt, ami egy tárgy, akkor az E/3 "It" szót használnánk. I have it in my plate. It is in my plate.

Tehát az első mondatban magamról beszélek, én vagyok az alany, nekem van vmi a tányéromban. A másodikban pedig arról a vmiről beszélek, az a vmi az alany ami a tányéromban van .

Az I=én: az mindig alany,/ a me=engem: az tárgy,/ my=az én "valamim": jelzői birtokos,/ mine=enyém: önálló birtokos névmás

Mivel az I az csak alany lehet, így kijelentő módban nem szerepelhet máshol mint a mondat elején, kivétel, ha a határozón van a hangsúly, és azt tesszük a mondat elejére. A határozók elhelyezésének én is most olvastam utána, és elég nehéz témakör, így nem bonyolódom bele, mert nem akarok hülyeséget írni. Majd gondolom tanuljuk a duolingoval.

A lényeg hogy azon a szinten ahol most tartunk a duoingoval, a fenti két mondat helyes, az általad említett nem. Azt javaslom, hogy gépen duolingozzatok, mert a témakörökbe lépve van egy kis oktató anyag, ami mobilon nem látszik, pedig érdemes elolvasni. Pl sok helyen olvastam, amikor a névelőkről (a, an, the) kérdeznek: miért kell a mondatba, miért nem kell, stb. pedig ha elolvasták volna az alapok1 leckéhez tartozó anyagot, akkor tudnák. Továbbá azt javaslom még hogy ne csak duolingozzatok, használjatok más nyelvtannal foglalkozó oldalakat, táblázatokat (igeidők táblázat, személyes névmások táblázat, szórend táblázat, rendhagyó igék táblázat, stb)

Remélem segítettem. Jó tanulást mindenkinek! :)

2 éve

Pola51

Köszönöm!

1 éve

_Baben_

Szívesen. Nem vagyok nagy angolos, de igyekszem segíteni, ahol tudok. :)

1 éve

CsabaPesto

In the Hungarian language there is no male "his" or female"her", just simply "Ő", That's why we don't know exactly in which gender we should write the sentence. That is why with "His/her" or "His" or "Her" the answer should be accepted. Or the best way is to give us the information, which gender is "Ő".

1 éve

piguy3
piguy3

As a native English speaker, Duolingo has made a big mistake with the suggested translation.

It has to be "on my plate." The notion of a fork being inside a plate (which is what "in my plate") would mean here is obviously ridiculous.

7 hónapja