1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Who eats chicken?"

"Who eats chicken?"

Çeviri:Kim tavuk yer?

February 17, 2014

64 Yorum


gunerkls

sanırım, kim diye sorduğu için eat -s takısı almakta (3. tekil şahsa yönelik soru olduğundan). kimler tavuk yer şeklinde sorulsa -s takısı gelmezdi diye düşünüyorum.


incikin_

Geniş zaman cümlelerinde, "who" öznenin yerini almışsa, -s takısı alır. Cevabın birden fazla kişi olacağını bilsek dahi soruyu böyle sorarız.

●"Who eat* chicken?" YANLIŞ (dilbilgisi bakımından hatalı.)
● "Who eatS chicken?" DOĞRU
● Who wantS chicken?
● Who liveS in this house? (bir aile de yaşıyor olsa böyle)
● Who speakS English?


Sdd00

S takisi genis zaman ekidir.Soru kalibiyla ilgisi yok. Who takes my phone-benim telefonumu kim alir?


Musakose0379

Soruda Kim yer dediği için ve cevap he,she,it olacağından fiiller geniş zamanda s takısı alır.


asimcan11

Tavugu kim yer? Dedim kabul olmadi


incikin_

"tavuğu" dediğiniz zaman belli bir tavuktan bahsetmiş olacağından "Who eats THE chicken?" diye sorardınız.


ule321526

Who does eat chicken? Neden olmadi.genis zamanda sorular do/does le sorulmuyormuydu


Musakose0379

Does da bir fiildir. Yalın hali do'dur. Do = yapmak. Cümlede zaten eat= yemek fiili var o yüzden yanlış.


nurcan_06

aynn ben de öyle yaptm kabul etmedi


muratdemircan

Ben kim tavuğu yedi yazdım kabul etmedi


mizinamo

"yedi" - ate; "yer" - eats; "yiyor" - is eating. Hepsi farklılar.


MahmutBuzl1

Teşekkür ederim


ferdi48130

Ben the yı anlamaya başladım. Who eats the chicken? Kim tavuğu yer? Oluyor yani belli ama Who eats chicken? Kim tavuk yer? Diye soruyor çünkü tavuk belli değil.


Shafa_Nur_Az

Kim tavuk yiyiyor ? /// Niye gabul etmedi yaauu ((??


mizinamo

yiyor olmalı.

yemek > ye- > -e harfı alınıyor, -iyor ekleniyor = yiyor oluyor.

beklemek > bekle- + -iyor = bekliyor gibi. (bekliyiyor değil.)


Shafa_Nur_Az

Ha anladim yiyiyor yazmisim :D


ouz581715

who does eat chicken? olması lazım değil mi? Çünkü geniş zaman da sorular do/does eki alır.


IronWoman06

Aslında "hen" tavuk demek değil miydi? Chicken civ-civ değil miydi? (Ben bildiğim kadarıyla?)


EnesGne1

kim tavuğu yer neden değil****


mizinamo

Yazdığınız, "Who eats the chicken?".


Sevdem0

who nun diğer bir anlamı kimler ama o kim olmalı diye yanlış kabul etti ama aynı şey


ZeynepScar

Kimler tavuk yerler dedim kabul etmedi -_-


incikin_

"Who ate the chicken?"
Soruda ise soru geniş zamanda sorulmu ("eats") ve tavuk belli bir tavuk değil, dolayısıyla "the" kullanmamıza gerek kalmıyor.


EminKaraku3

bu soru larda da fiile s takısı gelıyor dımı he she it gibi ??


incikin_

Evet, hatta cevabın birden fazla kişi olacağını bilsek dahi tekil gibi soruyoruz:

"Who wants chocolate?" = Kim çikolata ister?
"Who speaks English?" = Kim İngilizce konuşur/bilir?
"Who knows?" = Kim bilir?


kevser574502

Who kim,chicken tavuk, eats yer demek bilmiyenler için


Beyza955322

Yurdisinda anneler kim tavuk yer, bizim anneler hayir efendim yiyeceksin .-_-.


seymaak23

tavuk yiyen kim nasıl yazılır


mizinamo

"Who is the one who eats chicken?"


seymaak23

anlayamıyorum bunu nasıl oluşturabiliriz ki mesela neden iki tane who var


mizinamo

tavuk yiyen bir adam "a man who eats chicken" -- bir "who", -en demek. Diğer "who", kim demek.

İngilizcede tavuk yiyen bir adam (a chicken-eating man?) değil, bir adam ki tavuk yiyor "a man who eats chicken" gibi diyoruz.

Daha sonra kursta daha çok öğreneceksiniz :)


seymaak23

çok teşekkürler çok yardımcı oldun


nanEren

Kim tavuk yer diye cevap mı olur


gzdenur14

Kim tavuk yer olcaktı doğru yaptım çok kolay yaaa


EsinSIR

benimkini kabul etmedi


alialperendogan

Kim tavuk eti yer dedim kabul etmedi


ALIK696

Tavuk hen olmalı diyilmi?


mizinamo

yaşayan hayvan hen ya da chicken, (ölmüş) et sadece chicken.


ecem814681

Tavuk yermisiniz niye olmuyo cok sacma


gollum228226

Tavuğu kim yer in neresi yanlış


eyll12313

Tavugu kim yedi nasil oluyo


h.beyza.

"Kim tavuk eti yer. " yazdım olmadı. Sorun ne?


hamit2003

bence burada eylemi yapan kişi kim diye soruldugundan ,s,takısı almış..


firattorun

Kim tavuk eti yer dedim olmadı, neden ?


behzadmonadjemi

Kim davugu yedi? Olmaliii


03ekim08

yavaş dinlemede net şekilde hu its çikın diyor ama hızlı dinlemede net şekilde hu i its çikın diyor. tamam konuşurken hızlı konuşma biraz yutma vs var ama burda defalarca dinledim konuşmacı arada bir i'yi fazladan söylüyor


rem602041

Kim tavuk yiyor olmaz mı yer ile yiyor aynı değil mi


AhmetHakan933322

He yer he yiyor yanlış demesi çok yanlış


m.furkanza

Bu soru çok kolaydı


wersay

"Ben tavuk yerim" dersen nasıl olur


mizinamo

“I eat chicken.”


arisaevans.x1

-s takısı gelmesi yanlış olmuş burada bir yanlışlık var


Yves23A

Tavuk kim yer ?

That's what I wrote, but it was not accepted. Why ? Is this order impossible in Turkish ?


Yesil54

piliç dedik uymadı. Anlamdım.


AyglCana

Kim tavuk yer dedim kabul etti


hayat.x

Kim tavuk çayı yer yazmışım nxkmskmjssslms


Seherakmak4

Tavuğu kim yer yazdım yanlış kabul etti. Niye yanlış acaba?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.