1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The girls and the boys read."

"The girls and the boys read."

Çeviri:Kızlar ve oğlanlar okur.

February 18, 2014

97 Yorum


lesta05

oğlanlar yerine çocuklar yazdım ve hata verdi.


Gizem939714

Çocuklar kids demek cinsiyet belirtmiyor hem kiz cocuk hemde erkek cocuk icin kullanilir


berbeyboz

Çünkü: Oğlanlar=boys Çocuklar=childiren


Gkhan148110

Cocuklar=Children Oglanlar,erkekler=Boy


kemalbar1

tabi verir abi kızlarda çocuk


azra963283

Çocuklar=children Oğlanlar=the boys


HicretDade

child çocuk çünkü


cross781

children çocuklar demek


kaan.Murat

sırası önemli mi?


ptqelcr

Nasıl sıranın önemi var, anlamsal olarak birinin diğerinin önünde olması tek bir cümle için belirli değil ki. Her and ile bağlanan şeyde ikinciyi ikinci sırada mı çeviriyoruz sanki. Anlama göre o and lerin sağı ve solu yer değiştiriyor. Bu cümlede de yazan kişinin bilinç altı, cinsiyet ve bir çok neden ile Oğlan ile başlayabilir. Anlam olarak birebir aynı olan bir şeyin yanlış kabul edilmesi hatadır. Biz yanlış ise bu yanlış detaylı kaynaklar ile açıklanması gerekir. Kuru kuruya düz mantık ile işler yürümez. Ki bir çok, çok .ok fazla çeviri kitap var buna göre hepsi yanlış o zaman :D O elemanlar İngilizce bilmiyor :D


incikin_

"Boy" ve "girl" sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.


NineTheme

The kullanildiginda " bu" anlmina mi geliyor?


BoySmiler1

Hayır the bilinen bisey icin kullanılır. Mesela yolda kopek gördün dog (köpek) dersin ama yolda senin veya arkadasinin yani tanidigin bi kopegi gördün the dog dersin. Umarım anlatabilmisimdir :D


incikin_

Bu: This (tekil için) veya These (çoğul için).
This girl: Bu kız
These girls: Bu kızlar

"The" ise:

Belirli bir nesne/insan/hayvan vs.den bahsediyorsak (Yani karşımızdaki tam olarak hangi nesne/insanvs.den bahsettiğimizi biliyorsa "the" kullanıyoruz.

A girl = Bir kız

Herhangi bir kızdan bahsediyor olabilirim.

The girl = Kız

Hangi kızı kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan kız veya az önce bahsi geçen kız.

girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Genel olarak kızlar (belli bir kızı kastetmiyorum. İşte zaten kızlar da şöyledir, hep böyle yaparlar bık-bık...

the girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Hangi kızları kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan birkaç kız veya az önce bahsi geçen kızlar.)

Ayrıca daha ayrıntılı bir açıklama isterseniz:
The "meselesi":
comment/1646458


Bedirhan979517

helal ya boyle uzun nasil yaziyor


Polatk2007

sözcüğü belirtmek için kullanılır


aliihsanatakaya

kızlar ve oğlanlar kitap okur dedim yanlış dedi


MeteUlku

Read, sadece "okumak" demektir. Kitap okumak = read a book


oOCeRKeSSOo

"Kızlar ve çocuklar okur" yazdım ve kabul etmedi


MeteUlku

"boy" = "oğlan/erkek çocuğu" / "children/kids" = "çocuklar"


nezka3

Oğlanlar ve kızlar okur yerine kızlar ve oğlanlar okur yazdım.


incikin_

Sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.


mertasehades

Ben mi yanlis anliyorum yoksa read yerine will li birsey diyor sanki.nese hayirlisi .d


firework.

Hayır read diyor yanlış anlamaniza gerek yok


cangunduz.

çocuklar kelimesini kabul etmedi


Duygu12345

Erkekler olmuyo oglanlar oluyo sacma


kturedi6

Erkekler=MEN Oğlanlar=BOYS


yuksel61

erkekler oluyor


AnlKadir

Kızlar ve oğlanlar okur değilde Kızlar ve oğlanlar okurlar daha mantıklı olur bence ama aynı şey demek olduğu için doğru deniliyor.


cahitcsu

Kız ve erkek çocukları okur yanıtımı da kabul etmeli bence


evvalSELUK

ilk dikkatsizlik yüzünden yüzünden yanlış yaptım fakat doğru olan `; kızlar ve oğlanlar okur olacaktı çünkü sonlarında (s) takısı olmalıydı...


MyuraJinsei

boy oğlan çocuk demek değilmi çocuklar yazdım hata verdi ama


cagdas123

NEDEN SADECE THE KOYMADIĞIM İÇİN KABUL ETMİYORSUN WHY !!!!!


incikin_

"The" koyup koymamanız cümlenin anlamını değiştiriyor.

● "Girls and boys read." derseniz,
bütün kızlar ve oğlanlar hakkında genelleme yapıyorsunuz.

●"The girls and the boys read." derseniz
belli bir grup kız ve erkekten bahsediyorsunuz.
Konuştuğunuz kişi hangi kız ve oğlanları kastettiğinizi biliyor.


denizz.ozturk

ya bir kaç kişi sormuş ama cevap yok.Neden okuyor olmuyor?ben kızlar ve oğlanlar okuyor yazdım kabul etmedi okur olmalı diyor


MeteUlku

Çünkü "okur" geniş zaman, "okuyor" ise şimdiki zaman. "Kızlar ve oğlanlar okuyor." cümlesi "The girls and the boys are reading." olurdu.


29Hamza25

Oğlan = Erkek demek. Bİraz kelime hazinenizi geliştirin


RikkilousPT

kızlar ve çocuklar okur dedim kabul etmedi


incikin_

"Boy" dediğimizde "oğlan/erkek çocuğu" anlaşılıyor; oysa "çocuk" sözcüğünde cinsiyeti belli değil; yani tam karşılığı "child". Sanırım bu nedenle çeviriniz kabul edilmedi.


yavuzpolat2

Hatalı tercümedekinin aynisini yazdığım halde yanlis dedi


MeteUlku

Bu tarz durumlarda biz sizin verdiğiniz cevabı göremeyeceğimizden dolayı ekran görüntüsü alıp cümlenizi rapor edin.


XCENKX359

kızlar ve erkekler okur da olur! YALNIŞ BENCE


Turanalar

çucukları kabul etmesi lazım.


MemetAli31

Kadınlar ve erkekler okur dedim hata yaptı.


Kaankrcn35

The kullanmadan da girls and boys read olmuyor mu ? Girls kızlar boys ise oğlanlar demek zaten. Su the çok karışık


esger135438

Kizlar ve oglanlar okuyor yazdim yanlis dedi


ayaz792052

Benim dediğimi anlamıyorsan ben napabilirim ?


aytac602283

Çözmeye çalisiyorum ))


aytac602283

Bu kizlar ve erkekler okur


ece735669

child ve childiren arasındaki fark ne?


fuad196912

Okuyorlar yazdim yanlis verdi


erhan788184

erkekler dedim başka tercüme dedi ve doğru bildi


HyperNyost

Ben bi cumle yazdim yanlis dedi fakat ayniydi


ewlem1

Doğru söylüyorum yanlış diyor


whitehelp

Arkadaşlar türkçe kelimelere bastığınızda ingilizcesi ve aynı şekilde ingilizce kelimeye bastığında türkçesi çıkıyor


BTS79586

Bunu yapamiyorummmmmmm dilum uyudmuyo :(


MuhammetAa

(Oğlanlar ve kızlar okurlar) yazmışım. Tüh be, böyle yanlışlık olur mu


yamurdamla17

oğlan yerine erkekler yazadım hemen hata verdi


Hamza843287

kızlar ve oğlanlar okurlarda ola bilırdi


ZehraBerin1

bende kızlar ve oğlanlar okur dedim yanlış dedi ama aynısını yazdım (çeviridekinin aynısını)


edakaya123

oğlanlar yerine çocuklar yazdım geçenkinde kabul etmedim die gene aynısını yaptı


MelihAkpin1

Sesimiz nasıl gidecek.


hsanakrca

Ieijwjwiejejjejhrjejjdjskdkjdjdkddkmsjsksksssmjdjxksjsjjdjdjdjdkdkskdkjdjkdkskssk


SooNTurK2

kızlar ve oglanlarmıs dddd

beyler wolfteam oynayan varmı


AdemHavvan1

kızlar ve erkekler okur değil mi? cevap


Cool_Girl505

bir kız ve bir erkek okur dedim yanlış dedi :(


firdevsdem2

okuyor yazdım kabul etmedi okur la farkı ne


evki753556

Read ile reads arasındaki farkı biri açıklayabilirmi


mehmetali0102

aynen çoçuklarda olmalı


adlerugur

Cogul olduğun dan bende okurlar dedim


BilgehanKartal

oğlanlar ve kızlar okur yazdım hata verdi


MeteUlku

"Kızlar ve oğlanlar" olmalı.


gamzeiftci

oğlan ve kız çocukları okur dedim hata verdi zaten orda lar eki verdim


incikin_

"Oğlan ve kız çocuklar" dediğimizde tek bir oğlan anlaşılıyor. Bir de sanırım "oğlan çocuklar" gibi Türkçede pek kullanılmayan bir tamlama oluşuyor isteneden.


Ayeglenkyl

Mikrofon butonu çalışmıyor.


Edaanga

Gril yazdım grils yazmadım diye hatalı


kturedi6

E tabii ki hatalı olur "s" çoğul eki


omerbesir

oğlanlar değil çocuklar üstüne gelince yazıyo


umutali123

ya okur ile okuyor arasında ne fark var üfffffff :[


27BigBoss

oğlan çocuk aynı neden hata veriyor


naginni679

oğlanlar yerine erkekler olsa daha güzel olur Türkçede baya yozlaşmış kelime oğlanlar


ahmetkrgl

neden "kızları" olmadı.


Elifnazz12

Çünkü girls kızları değil kızlar anlamına geliyor


MuhammetAa

Kızları (his/her/their/... girls) anlamına geliyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.