1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The girls and the boys read."

"The girls and the boys read."

Çeviri:Kızlar ve oğlanlar okur.

February 18, 2014

144 Yorum


kaan.Murat

sırası önemli mi?


ptqelcr

Nasıl sıranın önemi var, anlamsal olarak birinin diğerinin önünde olması tek bir cümle için belirli değil ki. Her and ile bağlanan şeyde ikinciyi ikinci sırada mı çeviriyoruz sanki. Anlama göre o and lerin sağı ve solu yer değiştiriyor. Bu cümlede de yazan kişinin bilinç altı, cinsiyet ve bir çok neden ile Oğlan ile başlayabilir. Anlam olarak birebir aynı olan bir şeyin yanlış kabul edilmesi hatadır. Biz yanlış ise bu yanlış detaylı kaynaklar ile açıklanması gerekir. Kuru kuruya düz mantık ile işler yürümez. Ki bir çok, çok .ok fazla çeviri kitap var buna göre hepsi yanlış o zaman :D O elemanlar İngilizce bilmiyor :D


incikin_

"Boy" ve "girl" sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.


denis2701

Sana duyduğunu yaz diyor orada kelimelerin yerlerini değiştiremezsin. Ha değiştirirsen de tabi ki yanlış sayar.


Ali96118

Çok güzel açıklama olmuş


Samet617648

Kafamı karıştırdı


Meliss594

Önemli cunku mesela kızlara erkek demis oluyorsun ya da erkeklere kız demis oluyorsunnn


Smeyye39477

Tabikide önemli sırası


lesta05

oğlanlar yerine çocuklar yazdım ve hata verdi.


Gizem939714

Çocuklar kids demek cinsiyet belirtmiyor hem kiz cocuk hemde erkek cocuk icin kullanilir


cemre_nilss

Kids almanca ingilizce children


denis2701

"Kids" ingilizce bir kelime çocuklar anlamına geliyor. Almanca da "Kinder" çocuklar anlamına geliyor.


brgzar_byza

Çünkü: Oğlanlar=boys Çocuklar=childiren


Seher411287

Childiren degil children


kemalbar1

tabi verir abi kızlarda çocuk


azra963283

Çocuklar=children Oğlanlar=the boys


MaideKr1

Ne sahjsgjsjskdnsnmdhd


Meliss594

Anlamadim orda çocuk kelimesi yokki nasıl çocuklar yaxıyorsun???


Gkhan148110

Cocuklar=Children Oglanlar,erkekler=Boy


HicretDade

child çocuk çünkü


cross781

children çocuklar demek


NineTheme

The kullanildiginda " bu" anlmina mi geliyor?


BoySmiler1

Hayır the bilinen bisey icin kullanılır. Mesela yolda kopek gördün dog (köpek) dersin ama yolda senin veya arkadasinin yani tanidigin bi kopegi gördün the dog dersin. Umarım anlatabilmisimdir :D


incikin_

Bu: This (tekil için) veya These (çoğul için).
This girl: Bu kız
These girls: Bu kızlar

"The" ise:

Belirli bir nesne/insan/hayvan vs.den bahsediyorsak (Yani karşımızdaki tam olarak hangi nesne/insanvs.den bahsettiğimizi biliyorsa "the" kullanıyoruz.

A girl = Bir kız

Herhangi bir kızdan bahsediyor olabilirim.

The girl = Kız

Hangi kızı kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan kız veya az önce bahsi geçen kız.

girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Genel olarak kızlar (belli bir kızı kastetmiyorum. İşte zaten kızlar da şöyledir, hep böyle yaparlar bık-bık...

the girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Hangi kızları kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan birkaç kız veya az önce bahsi geçen kızlar.)

Ayrıca daha ayrıntılı bir açıklama isterseniz:
The "meselesi":
comment/1646458


Bedirhan979517

helal ya boyle uzun nasil yaziyor


GlinEren

Aynen ben bile üşenirim valla


Beydagl

Nasıl böyle uzun yazıyorsunuz helal olsun :)


FearleSquera

sözcüğü belirtmek için kullanılır


aliihsanatakaya

kızlar ve oğlanlar kitap okur dedim yanlış dedi


MeteUlku

Read, sadece "okumak" demektir. Kitap okumak = read a book


aysima850568

Kitap okur demiyor ki sadece okur diyor


Beydagl

Çünkü orada kitap diye bişey dememiş sadece okurlar demiş ondan hata vermiştir


Bety_Asly

Kızlar ve oğlanlar kitap okur.=The girls and the boys read a book.

DOĞRU YANIT:
The girls and the boys read.=Kızlar ve oğlanlar okur.

"Cümlede kızlar ve oğlanlar kitap okur değil,kızlar ve oğlanlar okur demiş.Yani kitap yerine başka birşey okuyor olabilirler."


nezka3

Oğlanlar ve kızlar okur yerine kızlar ve oğlanlar okur yazdım.


incikin_

Sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.


yavuzpolat2

Hatalı tercümedekinin aynisini yazdığım halde yanlis dedi


MeteUlku

Bu tarz durumlarda biz sizin verdiğiniz cevabı göremeyeceğimizden dolayı ekran görüntüsü alıp cümlenizi rapor edin.


XCENKX359

kızlar ve erkekler okur da olur! YALNIŞ BENCE


Turanalar

çucukları kabul etmesi lazım.


MemetAli31

Kadınlar ve erkekler okur dedim hata yaptı.


Kaankrcn35

The kullanmadan da girls and boys read olmuyor mu ? Girls kızlar boys ise oğlanlar demek zaten. Su the çok karışık


esger135438

Kizlar ve oglanlar okuyor yazdim yanlis dedi


ayaz792052

Benim dediğimi anlamıyorsan ben napabilirim ?


aytac602283

Çözmeye çalisiyorum ))


aytac602283

Bu kizlar ve erkekler okur


ece735669

child ve childiren arasındaki fark ne?


fuad196912

Okuyorlar yazdim yanlis verdi


erhan788184

erkekler dedim başka tercüme dedi ve doğru bildi


HyperNyost

Ben bi cumle yazdim yanlis dedi fakat ayniydi


ewlem1

Doğru söylüyorum yanlış diyor


whitehelp

Arkadaşlar türkçe kelimelere bastığınızda ingilizcesi ve aynı şekilde ingilizce kelimeye bastığında türkçesi çıkıyor


BTS79586

Bunu yapamiyorummmmmmm dilum uyudmuyo :(


kookatthek

Erkekler yazdım kabul etmedi


FUAD143834

Abi "Kızlar ve oğlanlar okurlar" yazdım hata verdi


sude738101

And koymayi unuttum ya


[aktif olmayan kullanıcı]

    Oğlonler


Melisa1133123

    Cevabın Kızlar ve oğlanlar okur olucaktı Çünkü boys=oğlan,girl=kız s takısı gelince çoğul olucak bu nedenle cevap KIZLAR VE OĞLANLAR OKUR mesela deseydi ki The girls and boy read newspeaper o zaman cevap KIZLAR VE ERKEKLER GAZETE OKUR olurdu


Melisa1133123

    Cevap KIZLAR VE OĞLANLAR OKUR.Çünkü cümlede The boys and girls read . Read=okumak Boys=oğlanlar Girls=kızlar Mesela The girls and boys read the newspeaper Desydi cvp o zaman kızlar ve oğlanlar gazete okur olurdu yni cvp KIZLR VE ERKEKLER OKUR


deniz602315

    Hangi durumlarda 'read' hangi durumlarda 'reads' kullanmamiz lazim. S takısı neye göre geliyor


brahimKaya910273

    Oğlanlar yerine oğlan olmazmı


Boramirr

    The Anlaşılmıyor Dimi '' 1'' Canım Vardı Artık O da Yok 4. 30 Saat Yüklenmesini Beklicem Ya Da Pratik Yapıcam Kim Vurduya Gittim


user62442

    Dakikada bir bu cümle çıkıyor karşıma


ElifSarezh

    Bana hep doğru verdi


Berat797286

    The eki nemli olmasada ila istiyor


erkan963363

    seslendirmede boys kelimesinden önce the telafüz edilmiyor


esat_ctnnn

    verim alan var mi dersten


ErolCanbal1

    Şunu bir türlü yapamadım ya


Sinemahin768214

    Soru uzundu ama cevabı kısacıktı


Zeynep364978

    Kısacası insanlar okur niye uzatıyon


Ririna_Sanada

    Ohaa maşallah bi sürü türkk


Ririna_Sanada

    Ohaa bir sürü türk maşallahh


Englishmas591358

    Riid diye mi okunuyor reed diye mi


mertasehades

    Ben mi yanlis anliyorum yoksa read yerine will li birsey diyor sanki.nese hayirlisi .d


Littleblackcat27

    Hayır read diyor yanlış anlamaniza gerek yok


cangunduz.

    çocuklar kelimesini kabul etmedi


AnlKadir

    Kızlar ve oğlanlar okur değilde Kızlar ve oğlanlar okurlar daha mantıklı olur bence ama aynı şey demek olduğu için doğru deniliyor.


mo_AgA

    (Oğlanlar ve kızlar okurlar) yazmışım. Tüh be, böyle yanlışlık olur mu


cahitcsu

    Kız ve erkek çocukları okur yanıtımı da kabul etmeli bence


evvalSELUK

    ilk dikkatsizlik yüzünden yüzünden yanlış yaptım fakat doğru olan `; kızlar ve oğlanlar okur olacaktı çünkü sonlarında (s) takısı olmalıydı...


MyuraJinsei

    boy oğlan çocuk demek değilmi çocuklar yazdım hata verdi ama


cagdas123

    NEDEN SADECE THE KOYMADIĞIM İÇİN KABUL ETMİYORSUN WHY !!!!!


incikin_

    "The" koyup koymamanız cümlenin anlamını değiştiriyor.

    ● "Girls and boys read." derseniz,
    bütün kızlar ve oğlanlar hakkında genelleme yapıyorsunuz.

    ●"The girls and the boys read." derseniz
    belli bir grup kız ve erkekten bahsediyorsunuz.
    Konuştuğunuz kişi hangi kız ve oğlanları kastettiğinizi biliyor.


denizz.ozturk

    ya bir kaç kişi sormuş ama cevap yok.Neden okuyor olmuyor?ben kızlar ve oğlanlar okuyor yazdım kabul etmedi okur olmalı diyor


MeteUlku

    Çünkü "okur" geniş zaman, "okuyor" ise şimdiki zaman. "Kızlar ve oğlanlar okuyor." cümlesi "The girls and the boys are reading." olurdu.


29Hamza25

    Oğlan = Erkek demek. Bİraz kelime hazinenizi geliştirin


oOCeRKeSSOo

    "Kızlar ve çocuklar okur" yazdım ve kabul etmedi


Bety_Asly

    Kızlar=Girls Erkek çocuklar-Oğlanlar=Boys

    Çocuk derken cinsiyeti belirtmemiş oluyorsun.
    Zaten ingilizce'de çocuk kelimesini çevirirsen child'dan başka birşey çıkmaz.


MeteUlku

    "boy" = "oğlan/erkek çocuğu" / "children/kids" = "çocuklar"


RikkilousPT

    kızlar ve çocuklar okur dedim kabul etmedi


incikin_

    "Boy" dediğimizde "oğlan/erkek çocuğu" anlaşılıyor; oysa "çocuk" sözcüğünde cinsiyeti belli değil; yani tam karşılığı "child". Sanırım bu nedenle çeviriniz kabul edilmedi.


yamurdamla17

    oğlan yerine erkekler yazadım hemen hata verdi


Hamza843287

    kızlar ve oğlanlar okurlarda ola bilırdi


ZehraBerin1

    bende kızlar ve oğlanlar okur dedim yanlış dedi ama aynısını yazdım (çeviridekinin aynısını)


edakaya123

    oğlanlar yerine çocuklar yazdım geçenkinde kabul etmedim die gene aynısını yaptı


MelihAkpin1

    Sesimiz nasıl gidecek.


hsanakrca

    Ieijwjwiejejjejhrjejjdjskdkjdjdkddkmsjsksksssmjdjxksjsjjdjdjdjdkdkskdkjdjkdkskssk


AdemHavvan1

    kızlar ve erkekler okur değil mi? cevap


Cool_Girl505

    bir kız ve bir erkek okur dedim yanlış dedi :(


firdevsdem2

    okuyor yazdım kabul etmedi okur la farkı ne


evki753556

    Read ile reads arasındaki farkı biri açıklayabilirmi


Duygu12345

    Erkekler olmuyo oglanlar oluyo sacma


kturedi6

    Erkekler=MEN Oğlanlar=BOYS


yuksel61

    erkekler oluyor


mehmetali0102

    aynen çoçuklarda olmalı


adlerugur

    Cogul olduğun dan bende okurlar dedim


BilgehanKartal

    oğlanlar ve kızlar okur yazdım hata verdi


MeteUlku

    "Kızlar ve oğlanlar" olmalı.


gamzeiftci

    oğlan ve kız çocukları okur dedim hata verdi zaten orda lar eki verdim


incikin_

    "Oğlan ve kız çocuklar" dediğimizde tek bir oğlan anlaşılıyor. Bir de sanırım "oğlan çocuklar" gibi Türkçede pek kullanılmayan bir tamlama oluşuyor isteneden.


Ayeglenkyl

    Mikrofon butonu çalışmıyor.


Edaanga

    Gril yazdım grils yazmadım diye hatalı


kturedi6

    E tabii ki hatalı olur "s" çoğul eki


00Zeynep00

    Girl-Girls olacak


SooNTurK2

    kızlar ve oglanlarmıs dddd

    beyler wolfteam oynayan varmı


omerbesir

    oğlanlar değil çocuklar üstüne gelince yazıyo


umutali123

    ya okur ile okuyor arasında ne fark var üfffffff :[


27BigBoss

    oğlan çocuk aynı neden hata veriyor


naginni679

    oğlanlar yerine erkekler olsa daha güzel olur Türkçede baya yozlaşmış kelime oğlanlar


ahmetkrgl

    neden "kızları" olmadı.


Elifnazz12

    Çünkü girls kızları değil kızlar anlamına geliyor


mo_AgA

    Kızları (his/her/their/... girls) anlamına geliyor

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.