"The girls and the boys read."

Çeviri:Kızlar ve oğlanlar okur.

4 yıl önce

78 Yorum


lesta05

oğlanlar yerine çocuklar yazdım ve hata verdi.

3 yıl önce

Gizem939714

Çocuklar kids demek cinsiyet belirtmiyor hem kiz cocuk hemde erkek cocuk icin kullanilir

3 yıl önce

crazyboy8

Evet

3 yıl önce

Gkhan148110

Cocuklar=Children Oglanlar,erkekler=Boy

3 yıl önce

berbeyboz

Çünkü: Oğlanlar=boys Çocuklar=childiren

2 yıl önce

kemalbar1

tabi verir abi kızlarda çocuk

3 yıl önce

HicretDade

child çocuk çünkü

1 yıl önce

NineTheme

The kullanildiginda " bu" anlmina mi geliyor?

4 yıl önce

BoySmiler1

Hayır the bilinen bisey icin kullanılır. Mesela yolda kopek gördün dog (köpek) dersin ama yolda senin veya arkadasinin yani tanidigin bi kopegi gördün the dog dersin. Umarım anlatabilmisimdir :D

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Bu: This (tekil için) veya These (çoğul için).
This girl: Bu kız
These girls: Bu kızlar

"The" ise:

Belirli bir nesne/insan/hayvan vs.den bahsediyorsak (Yani karşımızdaki tam olarak hangi nesne/insanvs.den bahsettiğimizi biliyorsa "the" kullanıyoruz.

A girl = Bir kız

Herhangi bir kızdan bahsediyor olabilirim.

The girl = Kız

Hangi kızı kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan kız veya az önce bahsi geçen kız.

girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Genel olarak kızlar (belli bir kızı kastetmiyorum. İşte zaten kızlar da şöyledir, hep böyle yaparlar bık-bık...

the girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Hangi kızları kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan birkaç kız veya az önce bahsi geçen kızlar.)

Ayrıca daha ayrıntılı bir açıklama isterseniz:
The "meselesi":
comment/1646458

1 yıl önce

Polatk2007

sözcüğü belirtmek için kullanılır

2 yıl önce

kaan.Murat

sırası önemli mi?

3 yıl önce

firework.

Evt

3 yıl önce

ptqelcr

Nasıl sıranın önemi var, anlamsal olarak birinin diğerinin önünde olması tek bir cümle için belirli değil ki. Her and ile bağlanan şeyde ikinciyi ikinci sırada mı çeviriyoruz sanki. Anlama göre o and lerin sağı ve solu yer değiştiriyor. Bu cümlede de yazan kişinin bilinç altı, cinsiyet ve bir çok neden ile Oğlan ile başlayabilir. Anlam olarak birebir aynı olan bir şeyin yanlış kabul edilmesi hatadır. Biz yanlış ise bu yanlış detaylı kaynaklar ile açıklanması gerekir. Kuru kuruya düz mantık ile işler yürümez. Ki bir çok, çok .ok fazla çeviri kitap var buna göre hepsi yanlış o zaman :D O elemanlar İngilizce bilmiyor :D

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Boy" ve "girl" sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.

2 yıl önce

elfzehir

evt önemli

2 yıl önce

mertasehades

Ben mi yanlis anliyorum yoksa read yerine will li birsey diyor sanki.nese hayirlisi .d

4 yıl önce

firework.

Hayır read diyor yanlış anlamaniza gerek yok

3 yıl önce

cagdas123

NEDEN SADECE THE KOYMADIĞIM İÇİN KABUL ETMİYORSUN WHY !!!!!

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"The" koyup koymamanız cümlenin anlamını değiştiriyor.

● "Girls and boys read." derseniz,
bütün kızlar ve oğlanlar hakkında genelleme yapıyorsunuz.

●"The girls and the boys read." derseniz
belli bir grup kız ve erkekten bahsediyorsunuz.
Konuştuğunuz kişi hangi kız ve oğlanları kastettiğinizi biliyor.

2 yıl önce

denizz.ozturk

ya bir kaç kişi sormuş ama cevap yok.Neden okuyor olmuyor?ben kızlar ve oğlanlar okuyor yazdım kabul etmedi okur olmalı diyor

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Çünkü "okur" geniş zaman, "okuyor" ise şimdiki zaman. "Kızlar ve oğlanlar okuyor." cümlesi "The girls and the boys are reading." olurdu.

2 yıl önce

aliihsanatakaya

kızlar ve oğlanlar kitap okur dedim yanlış dedi

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Read, sadece "okumak" demektir. Kitap okumak = read a book

2 yıl önce

oOCeRKeSSOo

"Kızlar ve çocuklar okur" yazdım ve kabul etmedi

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"boy" = "oğlan/erkek çocuğu" / "children/kids" = "çocuklar"

2 yıl önce

nezka3

Oğlanlar ve kızlar okur yerine kızlar ve oğlanlar okur yazdım.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.

2 yıl önce

cangunduz.

çocuklar kelimesini kabul etmedi

3 yıl önce

Duygu12345

Erkekler olmuyo oglanlar oluyo sacma

3 yıl önce

yuksel61

erkekler oluyor

3 yıl önce

AnlKadir

Kızlar ve oğlanlar okur değilde Kızlar ve oğlanlar okurlar daha mantıklı olur bence ama aynı şey demek olduğu için doğru deniliyor.

3 yıl önce

cahitcsu

Kız ve erkek çocukları okur yanıtımı da kabul etmeli bence

3 yıl önce

evvalSELUK

ilk dikkatsizlik yüzünden yüzünden yanlış yaptım fakat doğru olan `; kızlar ve oğlanlar okur olacaktı çünkü sonlarında (s) takısı olmalıydı...

3 yıl önce

MyuraJinsei

boy oğlan çocuk demek değilmi çocuklar yazdım hata verdi ama

2 yıl önce

aylinkoak

haklısınız

2 yıl önce

29Hamza25

Oğlan = Erkek demek. Bİraz kelime hazinenizi geliştirin

2 yıl önce

RikkilousPT

kızlar ve çocuklar okur dedim kabul etmedi

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Boy" dediğimizde "oğlan/erkek çocuğu" anlaşılıyor; oysa "çocuk" sözcüğünde cinsiyeti belli değil; yani tam karşılığı "child". Sanırım bu nedenle çeviriniz kabul edilmedi.

2 yıl önce

yavuzpolat2

Hatalı tercümedekinin aynisini yazdığım halde yanlis dedi

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Bu tarz durumlarda biz sizin verdiğiniz cevabı göremeyeceğimizden dolayı ekran görüntüsü alıp cümlenizi rapor edin.

2 yıl önce

XCENKX359

kızlar ve erkekler okur da olur! YALNIŞ BENCE

1 yıl önce

Turanalar

çucukları kabul etmesi lazım.

1 yıl önce

MemetAli31

Kadınlar ve erkekler okur dedim hata yaptı.

5 ay önce

Kaankrcn35

The kullanmadan da girls and boys read olmuyor mu ? Girls kızlar boys ise oğlanlar demek zaten. Su the çok karışık

3 ay önce

GultenYete

Hdrgdgzgdgeyru

2 ay önce

GultenYete

Sgehd

2 ay önce

esger135438

Kizlar ve oglanlar okuyor yazdim yanlis dedi

1 ay önce

MuhammetAa

(Oğlanlar ve kızlar okurlar) yazmışım. Tüh be, böyle yanlışlık olur mu

3 yıl önce

yamurdamla17

oğlan yerine erkekler yazadım hemen hata verdi

1 yıl önce

Hamza843287

kızlar ve oğlanlar okurlarda ola bilırdi

1 yıl önce

ZehraBerin1

bende kızlar ve oğlanlar okur dedim yanlış dedi ama aynısını yazdım (çeviridekinin aynısını)

1 yıl önce

Ayeglenkyl

Mikrofon butonu çalışmıyor.

1 yıl önce

Edaanga

Gril yazdım grils yazmadım diye hatalı

1 yıl önce

MustafaAkt738918

Ben almanin

1 yıl önce

edakaya123

oğlanlar yerine çocuklar yazdım geçenkinde kabul etmedim die gene aynısını yaptı

1 yıl önce

SudeAtalay1

Konusmali daha iyi

1 yıl önce

MelihAkpin1

Sesimiz nasıl gidecek.

1 yıl önce

hsanakrca

Ieijwjwiejejjejhrjejjdjskdkjdjdkddkmsjsksksssmjdjxksjsjjdjdjdjdkdkskdkjdjkdkskssk

1 yıl önce

SooNTurK2

kızlar ve oglanlarmıs dddd

beyler wolfteam oynayan varmı

1 yıl önce

AdemHavvan1

kızlar ve erkekler okur değil mi? cevap

1 yıl önce

Cool_Girl505

bir kız ve bir erkek okur dedim yanlış dedi :(

1 yıl önce

firdevsdem2

okuyor yazdım kabul etmedi okur la farkı ne

11 ay önce

evki753556

Read ile reads arasındaki farkı biri açıklayabilirmi

11 ay önce

mehmetali0102

aynen çoçuklarda olmalı

3 yıl önce

adlerugur

Cogul olduğun dan bende okurlar dedim

3 yıl önce

BilgehanKartal

oğlanlar ve kızlar okur yazdım hata verdi

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Kızlar ve oğlanlar" olmalı.

2 yıl önce

gamzeiftci

oğlan ve kız çocukları okur dedim hata verdi zaten orda lar eki verdim

1 yıl önce

incikin_
incikin_

"Oğlan ve kız çocuklar" dediğimizde tek bir oğlan anlaşılıyor. Bir de sanırım "oğlan çocuklar" gibi Türkçede pek kullanılmayan bir tamlama oluşuyor isteneden.

1 yıl önce

omerbesir

oğlanlar değil çocuklar üstüne gelince yazıyo

3 yıl önce

umutali123

ya okur ile okuyor arasında ne fark var üfffffff :[

3 yıl önce

27BigBoss

oğlan çocuk aynı neden hata veriyor

3 yıl önce

naginni679

oğlanlar yerine erkekler olsa daha güzel olur Türkçede baya yozlaşmış kelime oğlanlar

2 yıl önce

ahmetkrgl

neden "kızları" olmadı.

4 yıl önce

Elifnazz12

Çünkü girls kızları değil kızlar anlamına geliyor

3 yıl önce

MuhammetAa

Kızları (his/her/their/... girls) anlamına geliyor

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.