1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The girls and the boys read."

"The girls and the boys read."

Çeviri:Kızlar ve oğlanlar okur.

February 18, 2014

57 Yorum


lesta05

oğlanlar yerine çocuklar yazdım ve hata verdi.


Gizem939714

Çocuklar kids demek cinsiyet belirtmiyor hem kiz cocuk hemde erkek cocuk icin kullanilir


berbeyboz

Çünkü: Oğlanlar=boys Çocuklar=childiren


kemalbar1

tabi verir abi kızlarda çocuk


azra963283

Çocuklar=children Oğlanlar=the boys


MaideKr1

Ne sahjsgjsjskdnsnmdhd


kaan.Murat

sırası önemli mi?


NineTheme

The kullanildiginda " bu" anlmina mi geliyor?


BoySmiler1

Hayır the bilinen bisey icin kullanılır. Mesela yolda kopek gördün dog (köpek) dersin ama yolda senin veya arkadasinin yani tanidigin bi kopegi gördün the dog dersin. Umarım anlatabilmisimdir :D


incikin_

Bu: This (tekil için) veya These (çoğul için).
This girl: Bu kız
These girls: Bu kızlar

"The" ise:

Belirli bir nesne/insan/hayvan vs.den bahsediyorsak (Yani karşımızdaki tam olarak hangi nesne/insanvs.den bahsettiğimizi biliyorsa "the" kullanıyoruz.

A girl = Bir kız

Herhangi bir kızdan bahsediyor olabilirim.

The girl = Kız

Hangi kızı kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan kız veya az önce bahsi geçen kız.

girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Genel olarak kızlar (belli bir kızı kastetmiyorum. İşte zaten kızlar da şöyledir, hep böyle yaparlar bık-bık...

the girlS = kızLAR

(-S takısı nedeniyle çoğul) Hangi kızları kastettiğimi konuştuğum kişi biliyor. Örneğin o an gözümüzün önünde olan birkaç kız veya az önce bahsi geçen kızlar.)

Ayrıca daha ayrıntılı bir açıklama isterseniz:
The "meselesi":
comment/1646458


Bedirhan979517

helal ya boyle uzun nasil yaziyor


aliihsanatakaya

kızlar ve oğlanlar kitap okur dedim yanlış dedi


MeteUlku

Read, sadece "okumak" demektir. Kitap okumak = read a book


nezka3

Oğlanlar ve kızlar okur yerine kızlar ve oğlanlar okur yazdım.


incikin_

Sözcüklerin anlamını bilip bilmediğiniz de test edildiğinden sıralama önemli.


cangunduz.

çocuklar kelimesini kabul etmedi


AnlKadir

Kızlar ve oğlanlar okur değilde Kızlar ve oğlanlar okurlar daha mantıklı olur bence ama aynı şey demek olduğu için doğru deniliyor.


cahitcsu

Kız ve erkek çocukları okur yanıtımı da kabul etmeli bence


evvalSELUK

ilk dikkatsizlik yüzünden yüzünden yanlış yaptım fakat doğru olan `; kızlar ve oğlanlar okur olacaktı çünkü sonlarında (s) takısı olmalıydı...


MyuraJinsei

boy oğlan çocuk demek değilmi çocuklar yazdım hata verdi ama


cagdas123

NEDEN SADECE THE KOYMADIĞIM İÇİN KABUL ETMİYORSUN WHY !!!!!


incikin_

"The" koyup koymamanız cümlenin anlamını değiştiriyor.

● "Girls and boys read." derseniz,
bütün kızlar ve oğlanlar hakkında genelleme yapıyorsunuz.

●"The girls and the boys read." derseniz
belli bir grup kız ve erkekten bahsediyorsunuz.
Konuştuğunuz kişi hangi kız ve oğlanları kastettiğinizi biliyor.


denizz.ozturk

ya bir kaç kişi sormuş ama cevap yok.Neden okuyor olmuyor?ben kızlar ve oğlanlar okuyor yazdım kabul etmedi okur olmalı diyor


MeteUlku

Çünkü "okur" geniş zaman, "okuyor" ise şimdiki zaman. "Kızlar ve oğlanlar okuyor." cümlesi "The girls and the boys are reading." olurdu.


29Hamza25

Oğlan = Erkek demek. Bİraz kelime hazinenizi geliştirin


oOCeRKeSSOo

"Kızlar ve çocuklar okur" yazdım ve kabul etmedi


MeteUlku

"boy" = "oğlan/erkek çocuğu" / "children/kids" = "çocuklar"


RikkilousPT

kızlar ve çocuklar okur dedim kabul etmedi


incikin_

"Boy" dediğimizde "oğlan/erkek çocuğu" anlaşılıyor; oysa "çocuk" sözcüğünde cinsiyeti belli değil; yani tam karşılığı "child". Sanırım bu nedenle çeviriniz kabul edilmedi.


yavuzpolat2

Hatalı tercümedekinin aynisini yazdığım halde yanlis dedi


MeteUlku

Bu tarz durumlarda biz sizin verdiğiniz cevabı göremeyeceğimizden dolayı ekran görüntüsü alıp cümlenizi rapor edin.


XCENKX359

kızlar ve erkekler okur da olur! YALNIŞ BENCE


Turanalar

çucukları kabul etmesi lazım.


MemetAli31

Kadınlar ve erkekler okur dedim hata yaptı.


Kaankrcn35

The kullanmadan da girls and boys read olmuyor mu ? Girls kızlar boys ise oğlanlar demek zaten. Su the çok karışık


esger135438

Kizlar ve oglanlar okuyor yazdim yanlis dedi


ayaz792052

Benim dediğimi anlamıyorsan ben napabilirim ?


aytac602283

Çözmeye çalisiyorum ))


aytac602283

Bu kizlar ve erkekler okur


ece735669

child ve childiren arasındaki fark ne?


fuad196912

Okuyorlar yazdim yanlis verdi


erhan788184

erkekler dedim başka tercüme dedi ve doğru bildi


HyperNyost

Ben bi cumle yazdim yanlis dedi fakat ayniydi


ewlem1

Doğru söylüyorum yanlış diyor


whitehelp

Arkadaşlar türkçe kelimelere bastığınızda ingilizcesi ve aynı şekilde ingilizce kelimeye bastığında türkçesi çıkıyor


BTS79586

Bunu yapamiyorummmmmmm dilum uyudmuyo :(


kookatthek

Erkekler yazdım kabul etmedi


FUAD143834

Abi "Kızlar ve oğlanlar okurlar" yazdım hata verdi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.
Başla