1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bizim beyaz çarşafımız var m…

"Bizim beyaz çarşafımız var mı?"

Çeviri:Do we have white bedsheets?

February 18, 2014

24 Yorum


isyavuz

"bedsheet." olmali değil mi


KadirYavuz19

Arkadaşlar genellikle bu tür itirazlar çok oluyor. Fazla şey bilmiyorum ama bildiğim şeyleri paylaşayım. Dünyada konuşulan dil grupları var. Bizim türkçe ural-altay dil grubundandır eklemeli dildir. Sözgelimi göz kök kelimesine "lük" eki eklenerek görme ile ilgili bir araç (gözlük) tarif edilir, "çü" eki ile bir meslek tarif (gözlükçü) edilir. İngilizce ise hint-avrupa dil grubundandır, kök çekimli, bükümlü diller diye ifade edilir. Do, can, to, of gibi yardımcı fiiller kullanılır. Göz=eye, gözlük ise bambaşka bir kelime glasses'dir. Yabancı dil öğrenmeye çalışırken bire bir Türkçe ile aynı mantığı aramayın. Ben Duolingo'da yaptığım sorularda bile açıklama bölümlerine girerek bu yardımcı fiillerin kullanılma amacını anlamaya çalışıyorum ve yararını gördüm. Bunlar ile ilgili olarak İnternette dil gruplarına ilişkin bir araştırma yapmanız yararınıza olur. Selamlar


wrdemir

ingilizcede genel ifadelerde nesne çoğul kullanılır diye bi hikaye var örneğil the elephant eats apples Türkçe; filler elmalar yer oluyor ama ingilizcede böyle söylemek gerekir miş Tartışma kısmına bakarsan bu tür bilgiler var


smanovic

Evet bencede soruda yanlislik olabilir


Selcen_Ozturk

hayir, yine tekillik/cogulluk direk cevrilmemesi. ingilizcede cogulla sorulur (ya da en azindan a bedsheet gerekir


narkoz.gmgm

There are our betsheets olabilir mi


murattemurtr

a bedsheet kabul etmiyor saçma değilmi


Ltfi76701

evet bende öyle dedim hatalı kabul etti


B.u.1111

İşte tam olarak çevirilemiyor Türkçeye ama bildiğim kadarıyla İngilizcede genel ifadelerde çoğul kullanılıyor ayrıca bedsheet yazabilmek için önüne the ya da a getirilmesi gerekiyor çünkü sayılabilen tekiller tek başlarına kullanılamıyor.


89adiguz

Is there bir yerde bir şeyin olması anlamında var mı? demek do you have ise sahip olmak anlamında var mı? demek. Evet any.... den sonra bahsedilen nesnede herzaman çoul olmaz Is there any question about that? --> Bu konuda herhangi bir soru var mı?


Nilgunkarakoc

İs there ...varmı anlamına gelmiyor mu?


YUNUSEMREe191414

Yaa neden is there are there diye soramıyoruz


BeyzaCeyla

"Var mı" diye sormamız gerektiği için "have/has" kullanılıyor.


ozgur1010

neden sheet kelimesini kabul etmedi peki


yasinsolakoglu

Çarşaflar demiyor ama cevapta çoğul istiyor


BeyzaCeyla

İngilizcede sorular genelde çoğul sorulur


SANANE682885

Have we olmaz mı


Esma489226

Niye the yok Bir türlü net olmadı ben de bu konu


Yksel507514

Çarşafımız= is only ONE bedsheet Çarşaflarımız= are many bedsheets


mustafaaaa99

Türkçe soru Tekil. cevap çoğul diyor. cevap bedsheet ama. bedsheets diyor


mehmetDura2200

Ah bu yekillik çoğulluk kafa kazın artik her defasimda dusuyorum arkadas .


huseyincelik1995

Yazının altında ne yazıyosa onu yazdım

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.