1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I wish for a son."

"I wish for a son."

Fordítás:Fiúgyereket szeretnék.

February 18, 2014

52 hozzászólás


brutus01

A wish for something jelentése kívánni valamit, és csak így használja az angol. Ez a phrasal werbs (magyarban az igekötős igékhez hasonlítható) kategória, -melynek tagja ez is-, meglehetősen időigényes tanulásban, mert tengernyi van belőlük és csak konkrét formákban fordulnak elő.


Harga

Nekem így elfogadta: "Bárcsak lenne egy fiam."


HahnCsaba

Szerintem helyesen: "Szeretnék egy fiat." A "szeretnék egy fiút" az szerintem "I wish for a boy." :-)


Balna1988

a régies magyart nem ismeri a Duo:(


laq1958

Az a helyzet, hogy a példamondatok néha, hogy úgy mondjam, csekély értelmet hordoznak, én simán elfogadtam,hogy sun-t hallok. El is rontottam a fordítást.


Matyas791062

Én is beleszaladtam sajnos Sun-nak hallottam


Dr.Synclea

Milyen "fiat"-ot szeretnél,uno-t vagy tipo-t? Muhahahahaha


Solt101

son - fiú( mint útód ) - a duo szerint és szerintem is. Ebből az következik, hogy " Fiú gyermeket szeretnék ", így ráadásul elég egyértelmű, hogy utódlásról van szó.


tecso

Kívànok egy fiút! ...elgogadva!:))


furmankevin

"Én szeretnék egy fiút!" Ezt nem fogadta el mert az elejére odaírtam, hogy én. De miért nem jó, hisz a fordítandó mondatban is ott van hogy én?


foreverspeak321

Ez igy van de magyarosan nem mondjuk az 'én"-t.Pl: I love you-Én szeretlek(téged) inkább 'Szeretlek" egyszerűen.Csak a Duolingo magában dönti hol itt hol ott kell úgy írni.


amukbazso

Szeretnék egy fiat ...

Miert nem jo Hisz nem fiut akarok hanem fiat azaz gyereket akinek apja vagyok Nem pedig fiut Akarok Hisz nem buzulni akarok :)


HahnCsaba

Szerintem is a son az a fia valakinek, és nem a fiúja.


Nadybabe

a son = egy fiút. mint a saját gyereked. nem másé. i wish for a son. = szeretném ha lenne egy fiam.


Nadybabe

vagy ha vki terhes, még akkor is szokták mondani, ha még nem tudod a nemét- vagy mondja hogy i wish for a girl/ boy. vagy i wish for a son / daughter


HahnCsaba

Szeretném, ha lenne egy fiam. Nem fiúm. Fiat szeretnék. Nem fiút. Ezt mondom én is. Tehát nem jó a példamondat...

Ha fiút szeretnék, akkor I wish for a boy! Nem pedig "son"...


foreverspeak321

Ez az most a Duolingonak nehezére esne kijavítania?Még mindig temérdek a hiba:(


tokarcsizoltan

Szerintem az se mindegy, hogy ezt mikor mondja az illető, ha már terhes, csak még nem tudja a gyerek nemét, vagy ha még az se biztos, hogy egyáltalán gyereke lehet. Fiút szeretnék! - Szeretném, ha lenne egy fiam.


NikiGerman1

miért nem jo a kisfiú?


TthKlmn

Mert az little son or little boy lenne!


Harga

Melyik lehet jobb: "Bárcsak fiam lenne." vagy "Bárcsak lenne egy fiam." vagy "Bárcsak fiam születne."


TthKlmn

És mi a lánygyerek angolul?És mi a boy?


Harga

boy - fiú; my son - a fiam; (your son - a fiad stb.); lány - girl; a lányom - my daughter.


ZsMhesi

ok, de ha én csak " szeretnék egy fiút? akkor mi az english fordítás?


GerleiIstv

Lassítva a "son" helyett "stone" hallatszik! (2020. 07. 04.)


W.Peter

Aki tudja írja már meg, hogy ide miért pont a for kell, anélkül nem jó?


Orsi1026

mert a kifejezés úgy néz ki, hogy 'wish for'.


ggabi0202

A wish-nek a for a vonzata


bence86

valaki egyébként ennél a résznél megmondaná hogy a want-miért nem megfelelő ? oké hogy az így erőszakosabb hogy akarok ezt,akarok azt, a korábbi fordításokban a válaszok között magyarul volt nem is egy ilyen hogy akarok ezt azt amazt, nem pedig szeretnék. szóval most kicsit keverném is hogy mikor melyik


bence86

na ez az, én már teljesen be vagyok kavarodva...ha a want szót vetem be megelégszik hogy : I want a boy, itt nem fogadja el a for-t de ha azt írom hogy I wish a boy akkor hibás mert nincs benne a for...szóval valaki ezt úgy érti vagy ilyesmi? :D


DMonka

Want akar. Wish for kivan. Ebben a leckeben ez az uj tehat ezt kell hasznald. Minden lecke elott kiirja az uj szavakat melyekbol minden feladatban egyiket fel kell hasznald. Ennyi.


Kata895393

Szia! Hol írja ki az új szavakat?


GzaSzab

Hogy kerül ide a "wish" kifejezés, mikor még, tudtommal nem is tanultuk?


Kheru01

Az 'igék: jelen 2' anyagrész 4. leckéjének az anyaga. Ha ennél kaptad, akkor most tanulod. :) Egyébként minden lecke előtt kiírja, h milyen új szavak lesznek benne. Ha ezután kaptad, ismétlés, ha meg előtte, akkor jelentsd. ;)


gotaTemesv

Azért írtam kisfiút, mert így egyértelmű,hogy egy fiúgyereket szeretnék, nem pedig egy szexpartnert.


Nadybabe

Mikor vki terhes, angolban a wish szót használják. Angolban nincs mindennek logikája. Van amit csak el kell fogadni úgy ahogy használják.


OfficialGery

A terhes az a pregnant, nem hallottam még arról, hogy a wish-t használják.


Harga

Pedig amikor a terhes még nem tudja a magzat nemét, a wish-t használják annak kifejezésére, hogy milyen nemű gyermeket szeretne. (Pl: I wish for a son. - Bárcsak fiam lenne.)


St.Eunika

en azt irtam hogy szeretnek egy fiat es rossz volt!!!


BenceVarga1

Fiát? Kinek a fiát? Miről beszéltek? Ki mond ilyet, hogy szeretnék egy fiát? o.O


Sztankay54

Ez egy élettől elrugaszkodott mondat.A szerkesztők szégyene

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.