1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "What color is the dress?"

"What color is the dress?"

Çeviri:Elbise ne renk?

February 18, 2014

88 Yorum


mia.97

"Elbise hangi renkte?" neden yanlış acaba?


HediyeTasar

which color is the dress, demesi lazımdı hangi renk denilmesi için


ItsAlexaMoon

aslında yanlıs değil çünkü which veya what "hangi" anlamında kullanılıyor sadece az önce bir yorumda okudum what sınır ve sayı belli olmadığında which ise sınır ve sayı belli iken kullanılıyormus. mesela ben bu soruya elbise hangi renk dedim ve cevabım kabul edildi.


Feride99355

ingilizcede what which in yerine kullanıla biliyor


simay500793

Çünkü orda hangi sözcüğü yok


sipan776380

Elbise hangi renkte kabul etti


Eyvaz361314

What diyor ondan. Hangi olmaz.


TheEarthAlien

Bu elbise ne renk dedim kabul etmedi -_-


incikin_

"Bu elbise" = "This dress" dediğiniz için kabul etmiyor. "This" diyerek elbiseyi gösterdiniz/işaret ettiniz.


cebom1212

elbise hangi renk dedim kabul etmedi


engingll

what: ne which : hangi ..Türkçe düşününce uygun gibi ama ingilizce de anlam farklı


ItsAlexaMoon

ben dedim kabul etti


BurakESEN1

o elbisenin rengi ne dedim kabul etmedi


-O_K-

O derken bir elbiseyi işaret etmiş oldunuz. "What color is that/this dress?" sizin sorunuz.


Nuest_b1

What dan sonra is gelmesi gerekmez mi?


incikin_

Genellikle öyledir; ama bazı kelimeler "what" sorusunun yanına yapışır. Mesela:

● "What colo(u)r ... ?" = Ne renk...?
● "What size ... ?" =Ne boy /hangi beden...?
● "What kind of ... ? = Ne tür...?


SerifMertK

Elbisen ne renk ? Kabul etmedi ??!!


engingll

Aitlik bildiren bir durum yok. ' dress', your dress dememiş yani..


usufuanik

"Elbise/n ne renk?" senin elbisen değil, ekleme yapmaya gerek yok.


fundacsk

The yazmasak ne olur?


-O_K-

Anlam biraz değişiyor. The yazmayınca hangi elbise olduğu anlaşılmıyor.


MeteUlku

"What color is dress?" İngilizce gramer açısından yanlış bir cümle. Ancak "what color is a dress?" olabilir, o da "Bir elbise ne renk?" olur.


Taishos

O elbise ne renk ifadesi neden kabul gormedi ?


incikin_

"O elbise" şeklinde işaret etseydi "that dress" dememiz gerekirdi.


engingll

is it? gibi bir soru kalıbı yok. belli bir elbise var ve rengi soruluyor.. the dress


BAHARYILDI1

Color a.english clour b.english diye hatırlıyorum ama clour u yazım yanlışı olarak niteledi


MeteUlku

"Clour" yazım yanlışı çünkü. Onun dışında evet, "color" Amerikan İngilizcesi ve "colour" İngiliz İngilizcesi. Duolingo'da ikisi de kabul ediliyor.


-O_K-

Eksik hatırlıyorsunuz clour değil, colour. Ve sistem kabul ediyor


ardaaltunkaya

elbisen hangi renkte olmazmı


incikin_

Elbisenin kime ait olduğu belirtilmediği için "elbisen" (= your dress) diyemedik.


SiriusBlack99

'Ne renk elbise?' Dedim kabul etmedi. Ne fark eder ki?


Sevin284798

Şimdi "dress" kelimesinde iki "s" olduğu için çoğul yaparken başka bi kelimeyemi dönüşüyor


ferdi48130

Dresses elbiseler oluyor % 90 :)


BARIS_KARAMAN

"elbise ne renkte" kabul etmedi


Furkan201805

Abi o nasil bir the deyiştir ya. Hayattan soğudum.


MustafaSamet

özne zamiri kullanmak gerekmez mi eğer öyleyse özne zamiri kullanılmayan başka neler var ?


incikin_

Aslında bu cümlede özne var; ancak I/you/they vs. zamir şeklinde değil. Cümlemizin öznesi "the dress". Soru cümlesi olduğu için yardımcı fiilimiz olan "is"den sonra gelmiş.


sadece2

Elbisen ne renk olmuyo mu


MeteUlku

"Elbisen ne renk?" = "What color is your dress?"


straffende

Elbise ne renk? Dedim kabul etmeli miydi?


MeteUlku

Cevap bu zaten. Büyük ihtimalle yanlış yazdınız.


BULENTOZTURK0

Elbise ne renktir cevirisini yanlis kabul etti.


okydrdg

What is the dress color ? diye sorulmuş olsaydı çevirisi ne olurdu acaba veya bu şekilde sorulması doğru olurmu ?


1234vesayre

ne renk elbise ile elbise ne renk ne farkeder


BurakErdogan09

What color is the drees elbise hangi renk anlamına gelir


EfeEnsarT

O elbisenin rengi ne dedim olmadi olmasi gerekiyor tartismak isteyen cevap versin


muzikcikedi_

Ne renk elbise dedim kabul etmedi . Biliyorum devrik cümle ama kabul etmesi gerek . Lütfen yorumlardaki itirazları düzenli şekilde okuyun...


YahyaAytur

Arkadaslar konusmak icin varmi tavsiye ettiginiz bi grup


bora250

o elbisenin rengi neyle elbisenin rengi nenin ne farkı var acaba?


mukaddes355875

Ben , elbise hangi renk olmali dedim kabul etmedi.Sizce hangisi olmali?


Sevim792288

Arkadaşlar ne renk değil Elbise ne renk olucak eğer zaten öyle olmassa dualingonun aklı karışmış olabilir o yüzdende böyle yanlışlıklar olabilir bunu ne olur sorun etmeyin tamam mı valla sınavlarınızı etkiler ona göre şu an annelik yapmış olabilirim ama ben şu an bunu sizin yapmamanız için sizi uyarıyorum...


arda436956

Boşşşş yapma be


cihaterhan

Ne renk elbise de doğru aslında türkçece ama ingilizce grame göre yanlış sayılıyor..!!!


sweetcherr17

Cok sacma ne renk elbise ve elbise ne renk ayni soru kalibindadir kabul etmesi lazimdi


SevdaInci1

yaaa burada neden is var bu soru geniş zaman değilmi geniş zamanda am is are kullanıyormuyduk çok kafam karıştı biri yardım edebilirmi lütfen


YaseminAya2

Giysi ya da elbise aynı şey değilmi ?elbise yi neden kabul etmiyor?


Buseynep

Bu elbise ne renk dedim cevap doğru değil dedi.


Emre69281

Seçenek buyuk harfle basladigi icin hangisi basa gelicegini bilebiliyoruz hepsi kucuk harfle başlasın


SMY1457

google çeviriye yazdım cevap şu Ne renk olduğu

elbise


peri192391

Dres elbise değil mi Neden elbise diyince kabul etmiyor giysi diyince kabul ediyor


osmanYlmaz375962

Ne renk elbise ile elbise ne renk arasindaki farki soylermisiniz


EmineBassa

Ben " elbise ne renk" dedim kabul etti


DOGACM

Çeviri "Elbise hangi renkte?" olsa daha doğru olur.


ibrahim686118

Ozne yuklem nesne kurali var


azranur242424

Elbise renk ne dedim yanlis dedi aaaaa


mazlum989200

İs it not true ?


tncy109259

ne renk elbise neden olmaz


unicornsumeyye

Soru işareti koymadığım için kabul etmedi !!!


MasterofSex

Çünkü belirli bir elbiseden bahsediyor,herhangi bir elbiseden değil.


NuviVine

Ne renk elbise neden olmadı


MehmetEmra7

Bence dogru cevap tamda fogru degil. Bence 'elbisenin rengi ne' olmali. Aitlik olarak degil. Belirli bir elbise olmasi acisinda.


UfukNisanDevrim

ne renk elbise? yazdım yanlış olmuş..


FYAZICI

elbise ne renktir niye kabul edilmedi


Mnr149699

birebir doğru çeviri yaptığım halde, cevabı kabul etmiyor.neden.


EnginYaar3

Ya 'ne renk elbise ' elbise ne renk ' arasında ne fark var?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.