"A man's house is his castle."

Fordítás:A férfi háza az ő vára.

February 18, 2014

14 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


vendree

Valójában a közmondás így szólna: "Az én házam az én váram", esetleg "Az ember háza az ő vára", de itt a tananyagban nem merünk ennyire "elrugaszkodni" az értelemszerű fordítás irányába, mert ha ezek nincsenek betéve a Duo "megoldó kulcsába", elveszik egy "szívecske"... hát marad a "férfi háza" meg a "kastély", ami viszont már nem őrzi olyan frappánsan a "népi bölcsességet" és az emberiség "mélylélektani megtapasztalásait"...


CMM-Gizella

Kár érte. Más nyelveknél, pl. a franciánál bátrabb és szigorúbb Duo, amivel egyetértek, még akkor is, ha pontot vesztek. Fontos, hogy a közmondásokat/szólásokat is megtanuljuk.


SawHun

Nem lehet, hogy elírás a mondat elején a névelő (a)? És inkább "the" kelljen, hogy szerepeljen?

"The" man's house is his castle. - A férfi háza a kastélya.


Maminti.

Jól gondolom, hogy itt azért van a "The" helyett "A", mert nem egy bizonyos férfiról van szó, hanem általánosságban?


BigJacaranda

Egy férfi háza az ő vára


EditMszros

Én is ezt írtam, el is fogadta :)


mrthsz

Egy embernek a haza a vara. Sot! altalanositva: Az embernek a haza a vara.


Krajnai

Mért nem jó hogy A férfi háza egy kastély.


csapy

Mert akkor a "his" helyett "a" kellene.


teresagot-45.

A man = egy férfi és nem " a férfi", vagy tévedek?


1178681507

El kellene fogadni


Zsuzsi182464

A castle szó inkább várat jelent, vagy a kastély is ugyanannyira megfelelő? Persze ebben a mondatban a vár sokkal kifejezőbb, én általánosságban kérdezem.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.