"A man's house is his castle."

Fordítás:A férfi háza az ő vára.

February 18, 2014

13 hozzászólás


vendree

Valójában a közmondás így szólna: "Az én házam az én váram", esetleg "Az ember háza az ő vára", de itt a tananyagban nem merünk ennyire "elrugaszkodni" az értelemszerű fordítás irányába, mert ha ezek nincsenek betéve a Duo "megoldó kulcsába", elveszik egy "szívecske"... hát marad a "férfi háza" meg a "kastély", ami viszont már nem őrzi olyan frappánsan a "népi bölcsességet" és az emberiség "mélylélektani megtapasztalásait"...

October 6, 2014

MiluMilano

Yes

October 24, 2018

SawHun

Nem lehet, hogy elírás a mondat elején a névelő (a)? És inkább "the" kelljen, hogy szerepeljen?

"The" man's house is his castle. - A férfi háza a kastélya.

February 18, 2014

Maminti.

Jól gondolom, hogy itt azért van a "The" helyett "A", mert nem egy bizonyos férfiról van szó, hanem általánosságban?

May 3, 2014

BigJacaranda

Egy férfi háza az ő vára

September 22, 2014

EditMszros

Én is ezt írtam, el is fogadta :)

February 7, 2015

palpet

szerintem is

February 25, 2014

mrthsz

Egy embernek a haza a vara. Sot! altalanositva: Az embernek a haza a vara.

June 30, 2014

Krajnai

Mért nem jó hogy A férfi háza egy kastély.

February 13, 2015

csapy

Mert akkor a "his" helyett "a" kellene.

March 24, 2015

teresagot-45.

A man = egy férfi és nem " a férfi", vagy tévedek?

October 2, 2018

1178681507

El kellene fogadni

May 16, 2019

Zsuzsi182464

A castle szó inkább várat jelent, vagy a kastély is ugyanannyira megfelelő? Persze ebben a mondatban a vár sokkal kifejezőbb, én általánosságban kérdezem.

June 27, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.