1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Your generation wears hats."

"Your generation wears hats."

Çeviri:Senin neslin şapka giyer.

February 18, 2014

60 Yorum


EzgiZeynep

neden wears hats ? şapkalar yazınca neden kabul etmiyor neden her ikisinde de s var ?


f.haliloglu

Yaşlı bir amcaya "sizin nesliniz şapkalar giyer" dersek düzgün bir türkçe midir? Aynı şekilde ingilizce de tekil haliyle yazılırsa anlamı bozuluyor. Bunları oldugu gibi kabul etmek gerek


EzgiZeynep

ben öğrenmek için sordum. hala da anlamadım oradaki s ler ne biri iyelik biri çoğul mu ?


furkantrojka

Nesil kelimesi yapı itibariyle tekil olduğu için wear fiili "s" takısı almış durumda. Hats ise İngilizcedeki bir yapı. Türkçede bu durumlar için genelde tekil kullansak da İngilizler çoğul kullanıyor.


BobDye3

Sen önce Türkçe'yi ögren, sonra başkalarına İngilizce hususunda eleştiri yaparsın!


sefikaze

İngilizce ve Türkçe nin dil yapısı farklıdır da ondan!


Yunusensoy

Salak cunku program artik sacmalamaya basladi tek bir harften hata veriyor bu ilk degil ki bunun gibi kac tane denk geldi


madmons

Aydınlanamadık malesef


Aysenk

hat ın sonuna S getiriyorsak burada çoğul olur. Yani daha önce "the" nın anlamını pekiştirmek için verdiğiniz örneklerdeki gibiyse eğer, burada da "şapkalar" kelimesini kabul etmeliydi sistem. Bir yerde bu şekilde, diğer yerde farklı olduğu zaman "cevabı nasıl versem de acaba sistem kabul eder" diye düşünmek zorunda kalıyorsunuz.


Ingistiyorum

Neden "wears" wear olmayacak mıydı? Lütfen yardımcı olun.


hasanodac14

your generation yerine it yazabilirsin . bu durumda fiil -s takisi alir


modeg

Burdaki it turkcede neyi karsiliyor


hasanodac14

it=o (cansızlarda)


sefikaze

Your yazıldığında sonuna s eklenir.


najaftom

Ben sapkalar yazdim kabul etmedi."neden?"


kryoz

hats neden şapkalar değilde şapka oluyor?


kopuk-cilgin

hats çevirisinde nasıl tekil oldu? lütfen dikkat


Cantinton

hats şapkalar demek ama çeviride şapka diyor?


kamer0

bunun cevabı yanlış kesinlikle. sizin nesliniz şapkalar giyer olack s takısı boru mu be orda


erlttk

Özne çoğul olduğu için [Your generation: Senin neslin (yani onlar)] eylem s takısı almaması gerekir diye düşünüyorum. Sayın moderatörlerimiz, şöyle olmalı değil mi : "Your generation wear hats." (?)


mgvn

Sizin nesliniz burada 3.çoğul şahıs olarak değerlendirilmeli değil mi ? S takisi neden var ? Hats deki mantığın özne çoğul olmaliki ingilizce dilbilgisi olarak hat degilde hats olduğunu düşünüyorum


Selcen_Ozturk

hayir, ozne cogul bir gruptan bahsetse de bir gruptan bahsettigi icin tekil sayilir. Turkcede de durum boyle aslinda


TuralMusayev

Your generation wears hats ---- wears sozlugunde s olmamali wear olmali


TuralMusayev

yada Your generation wears hat


najaftom

Sapkalar"or"sapka?


Selcen_Ozturk

sapka, because in such "general" statements we use singular words in Turkish while plural is used in English


najaftom

Tesekkurler selcen hanim


VestelKatk

Burda general statements yok ki :-) sizin neslimize özel bir durum sadece size özel şapkalar giyer de kesinlikle kabul edilmeli edilmezse peki şapkalar (çoğul çeşit çeşit ) nasıl deriz. Yalnız çeşit çeşit demiyoruz yalnızca şapkalar girerler derken nasıl deriz nasıl kullanacağız???


VestelKatk

Yalnış anlamayın ingilizlerin kullanımına bir şey demiyorum G.S. vs. Ancak tercüme si türkçe kendi dilimizde kullanımı var arada ufak nüans bıraksada şapkada şapkalar da diyebiliyoruz onlarda o kullanım yok diye kendi dilimizi de sınırlamalı mıyız ona katılmıyorum ingilizce çeviride o şekil hats olarak zorunlu kullanımı olabilir ancak dilimizde iki türlüde kullanılabilir gibime geliyor ve yine elbette en doğrusunu siz bilirsiniz.


betakdag

Hats yaziyor. "S"


sudeemine

sizin nesliniz şapkalar giyer olmaz mı


GurkanTas

Kuşağa alternatif olarak türkçe çeviri tarzında yaşıtlar da geçerli olmalı değil mi?


dnzswl

o zaman sonuna hat koymak gerekmezmı S fazla değilmi orda


hedaYelmen

Hats demiş şapka diyor ya


lara.erik.

Şapkalar neden olmadı?


OmerHaciog1

Sizin ceddiniz siyap şapka giyiyor . Dedim kabul etmedi :D


MustafaTan749015

Böyle hatalar yüzünden hatasız bitiremiyorum dersi lütfen bunlara bir el atın haklıysak hakkımızı alalım bir iki defa böyle oldu tam 0 hata ile yapacağım sizin hatanız yüzünden yapamıyorum.


AliUcansu

Hats /şapkalar. Şapka hat


TevfikAkde

Hats nasıl hat oluyor


gokhan0054

Soru Hats cevap şapka doğrumu


AzizGurun

Bende anlamadım


taha236937

The have water is icin cok güzel


efna11

Your senin ve sizin anlamı taşırken şıklarda senin olmasığı için sizini seçtiğimizde yanlış diyor ??


Ayhan322127

Dogru yazdigim halde olumsuz diye tekrarlıyor


VefaMemmed3

Papaq necə geyinilir onu anlamadım


Gkhan442131

Sizin nesliniz şapka takar. neden olmuyor. Türkçede Şapka giyilmekten ziyade takılır.....


KaderTokat

Hats sapkalar anlamini taşır.Cevabım dogru.


OsmanKirkit

Neden takar değil,önceki sorularda ayakkabıya,şapkaya takar diyordu.Lütfen aydınlatın


burakark

Bende burada hat-(s) takisini neden alma geregi duydugunu tam anlamadim ama nesil derken tek kisiden bahsetmedigimiz icin olabilir mi?


tugerr

Benim (hats 's')anladigim su ki; bahsedilen sahislar cogul. Bir jenerasyondan bahsediliyor. Fazla kisiden. Genel bir ifadeye yer verilmis. Kisi degil kisilerden bahsettigi icin genel tanimlamada hat yerine hats kullanilmis. Her biri sapka takiyor cunku. Ama tabi ki anlam olarak sapka diye algilamak durumundayiz Turkce'de


VestelKatk

Sürekli hiç değiştirmeden aynı şapkaları kullandıklarını var sayarak tamam ancak içlerinden biri dahi şapkasını değiştirirse ki bahsedilen koşul yaşam boyu sürecek bir durumda illaki şapkaların büyük bir bölümü belkide tamamı değişecektir değişmiyecek olan onların şapka takma (kullanma) durumu ki onların tabiri ile general statements bu şekliyle kabul edilebilir yoksa durumu ayırt etmememiz olanaksız gibi..


furkantrojka

İngilizce Türkçenin kurallarından, yapılarından bağımsız bir dil arkadaşlar. Önce bunu kabul etmeniz gerekli. Çeviri demek motomot kelime çevirisi dernek değildir.

"Sizin nesil şapka takardı" cümlesini şapka çoğul eki almamış diye Ingilizcede de tekil yazamazsınız. İngilizcede böyle bir kullanım yoktur.

Çocuk mağazalarına bakın mesela ya da markalarına. "Brandroom Kids" "Armani Kids" bunları çocuklar diye çevirebilir misiniz?

Tavsiyem, bunların dillerin kuralları olduğunu öğrenmeye çalışmamız.


ecrinGur

Evet arkadaşlar bu ingilizce dil yapısıyla alakalı şöyle açıklayabilirim sanırım :

Hat:şapka The hat: şapkayı Hats: şapka The hats: şapkaLARı Ben böyle biliyorum umarım yardımcı olur sizede


cangonen

Hats diyor şapkalar olmayacak mı


dilekyurek

şapkalar olmalı


altansekerci

Üçüncü tekil diyor, ama yanlış yapıyor. Your generation ikinci tekil

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.