1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Your generation wears hats."

"Your generation wears hats."

Çeviri:Senin neslin şapka giyer.

February 18, 2014

59 Yorum


EzgiZeynep

neden wears hats ? şapkalar yazınca neden kabul etmiyor neden her ikisinde de s var ?


f.haliloglu

Yaşlı bir amcaya "sizin nesliniz şapkalar giyer" dersek düzgün bir türkçe midir? Aynı şekilde ingilizce de tekil haliyle yazılırsa anlamı bozuluyor. Bunları oldugu gibi kabul etmek gerek


EzgiZeynep

ben öğrenmek için sordum. hala da anlamadım oradaki s ler ne biri iyelik biri çoğul mu ?


furkantrojka

Nesil kelimesi yapı itibariyle tekil olduğu için wear fiili "s" takısı almış durumda. Hats ise İngilizcedeki bir yapı. Türkçede bu durumlar için genelde tekil kullansak da İngilizler çoğul kullanıyor.


mehmetmoli

Evet gayet normal bir türkçe???


sefikaze

İngilizce ve Türkçe nin dil yapısı farklıdır da ondan!


madmons

Aydınlanamadık malesef


Aysenk

hat ın sonuna S getiriyorsak burada çoğul olur. Yani daha önce "the" nın anlamını pekiştirmek için verdiğiniz örneklerdeki gibiyse eğer, burada da "şapkalar" kelimesini kabul etmeliydi sistem. Bir yerde bu şekilde, diğer yerde farklı olduğu zaman "cevabı nasıl versem de acaba sistem kabul eder" diye düşünmek zorunda kalıyorsunuz.


Anl870711

Başka yerde birisi yazmış ve ben de öğrenmiş oldum. Başında a, an, the vs. olmadığı zaman -s geliyormuş. Yani hat değil hats olmalıymış.


Ingistiyorum

Neden "wears" wear olmayacak mıydı? Lütfen yardımcı olun.


hasanodac14

your generation yerine it yazabilirsin . bu durumda fiil -s takisi alir


modeg

Burdaki it turkcede neyi karsiliyor


hasanodac14

it=o (cansızlarda)


Fatih795587

Tam olarak ben de anlamadım galiba senin neslin i tekil kabul edip wear değil wears yapmış geniş zamanını ama o zaman hats neden hat olmadı. En mantıklı açıklamam nesil bir tane olduğu için wears olarak kullanıyoruz ama nesilde pek çok insan olduğu için hats oluyor


Anl870711

Başka yerde birisi yazmış ve ben de öğrenmiş oldum. Başında a, an, the vs. olmadığı zaman -s geliyormuş. Yani hat değil hats olmalıymış.


najaftom

Ben sapkalar yazdim kabul etmedi."neden?"


kryoz

hats neden şapkalar değilde şapka oluyor?


kopuk-cilgin

hats çevirisinde nasıl tekil oldu? lütfen dikkat


Cantinton

hats şapkalar demek ama çeviride şapka diyor?


kamer0

bunun cevabı yanlış kesinlikle. sizin nesliniz şapkalar giyer olack s takısı boru mu be orda


erlttk

Özne çoğul olduğu için [Your generation: Senin neslin (yani onlar)] eylem s takısı almaması gerekir diye düşünüyorum. Sayın moderatörlerimiz, şöyle olmalı değil mi : "Your generation wear hats." (?)


mgvn

Sizin nesliniz burada 3.çoğul şahıs olarak değerlendirilmeli değil mi ? S takisi neden var ? Hats deki mantığın özne çoğul olmaliki ingilizce dilbilgisi olarak hat degilde hats olduğunu düşünüyorum


Selcen_Ozturk

hayir, ozne cogul bir gruptan bahsetse de bir gruptan bahsettigi icin tekil sayilir. Turkcede de durum boyle aslinda


MustafaTan749015

Böyle hatalar yüzünden hatasız bitiremiyorum dersi lütfen bunlara bir el atın haklıysak hakkımızı alalım bir iki defa böyle oldu tam 0 hata ile yapacağım sizin hatanız yüzünden yapamıyorum.


najaftom

Sapkalar"or"sapka?


Selcen_Ozturk

sapka, because in such "general" statements we use singular words in Turkish while plural is used in English


najaftom

Tesekkurler selcen hanim


VestelKatk

Burda general statements yok ki :-) sizin neslimize özel bir durum sadece size özel şapkalar giyer de kesinlikle kabul edilmeli edilmezse peki şapkalar (çoğul çeşit çeşit ) nasıl deriz. Yalnız çeşit çeşit demiyoruz yalnızca şapkalar girerler derken nasıl deriz nasıl kullanacağız???


betakdag

Hats yaziyor. "S"


gokhan0054

Soru Hats cevap şapka doğrumu


tugerr

Benim (hats 's')anladigim su ki; bahsedilen sahislar cogul. Bir jenerasyondan bahsediliyor. Fazla kisiden. Genel bir ifadeye yer verilmis. Kisi degil kisilerden bahsettigi icin genel tanimlamada hat yerine hats kullanilmis. Her biri sapka takiyor cunku. Ama tabi ki anlam olarak sapka diye algilamak durumundayiz Turkce'de


VestelKatk

Sürekli hiç değiştirmeden aynı şapkaları kullandıklarını var sayarak tamam ancak içlerinden biri dahi şapkasını değiştirirse ki bahsedilen koşul yaşam boyu sürecek bir durumda illaki şapkaların büyük bir bölümü belkide tamamı değişecektir değişmiyecek olan onların şapka takma (kullanma) durumu ki onların tabiri ile general statements bu şekliyle kabul edilebilir yoksa durumu ayırt etmememiz olanaksız gibi..


sudeemine

sizin nesliniz şapkalar giyer olmaz mı


GurkanTas

Kuşağa alternatif olarak türkçe çeviri tarzında yaşıtlar da geçerli olmalı değil mi?


dnzswl

o zaman sonuna hat koymak gerekmezmı S fazla değilmi orda


hedaYelmen

Hats demiş şapka diyor ya


lara.erik.

Şapkalar neden olmadı?


OmerHaciog1

Sizin ceddiniz siyap şapka giyiyor . Dedim kabul etmedi :D


AliUcansu

Hats /şapkalar. Şapka hat


TevfikAkde

Hats nasıl hat oluyor


AzizGurun

Bende anlamadım


taha236937

The have water is icin cok güzel


efna11

Your senin ve sizin anlamı taşırken şıklarda senin olmasığı için sizini seçtiğimizde yanlış diyor ??


Ayhan322127

Dogru yazdigim halde olumsuz diye tekrarlıyor


VefaMemmed3

Papaq necə geyinilir onu anlamadım


Gkhan442131

Sizin nesliniz şapka takar. neden olmuyor. Türkçede Şapka giyilmekten ziyade takılır.....


KaderTokat

Hats sapkalar anlamini taşır.Cevabım dogru.


OsmanKirkit

Neden takar değil,önceki sorularda ayakkabıya,şapkaya takar diyordu.Lütfen aydınlatın


Ayenur190670

Şapka giyilmez takılır anlatım bozukluğu var


Aleyna306525

Tamda yapıyordum aslında iyi bilmek gerek herkesin dili farklı


Yakamoz366671

Şapka takılır, kolye gibi, giyilmez.. Kelimenin altında ki tercümede ikinci anlam olarak "takar" kullanılmış. Kabul etmemesi normal mi?


Nrclk

Şu cümle nin zamanla alakasi ne anlamadim


Nisa6100

Jenerasyon yazsam kabul eder mi


PmAlisan

Neden wears ? Bir nesilden bahsediliyor yani bir çoğunluktan fiile "s" takısı gelmemeli diye düşünüyorum.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.