Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Nechala si jeho dopis."

Překlad:She kept his letter.

před 1 rokem

4 komentáře


dali.cek

she left his letter není správně? proč? děkuji

před 1 rokem

Kubicek5

Sloveso "keep" má spoustu významů jak samostatně, tak i ve vazbách. Tady má význam (po)nechat si/uchovat. Sloveso "leave" by se ve vaší větě bralo jako nechat (zanechat) něco (někoho) někde. Například "She left his letter at home" Velice přehledně je to vysvětleno zde http://www.helpforenglish.cz/article/2010050102-slovicko-leave

před 1 rokem

KajaQ

Nechala si jeho dopis - mohu přeložit jako "She let his letter" ?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Ne. LET je nechat ve smyslu dovolit (komu co udělat), ale ne ponechat (komu co). She let his letter...by dál chtělo infinitiv nějakého vhodného slovesa, aby to byla anglická věta, ale nebude to znamenat "Nechala si jeho dopis."

před 1 rokem