"Iampositive."

Çeviri:Eminim.

4 yıl önce

38 Yorum


EmreAer

Ya iyi söylüyorsunuzda yaygın olanı hangisi bunun. Ben araştırdım "I'm positive", "Do you think it will be cold tomorrow" ya da "Are you sure that you have enough money to pay for a sandwich?" gibi sorulara daha vurgulu kesinlikle ama kesinlikle emin olduğunu belirten bir cevap için kullanılıyor. En azından türkçesine "şüphesiz, yüzde yüz" gibi ifadeler ekleyinde insanları yanlış yönlendirmeyin. Siz grameri yalamış yutmuş ingilizceyi çok ileri düzeylerde öğrenmiş olabilirsiniz ama herkesin hedefi bu değil, benim değil mesela. Yurtdışına çıktığımda insanlarla rahatça anlaşabilmek istiyorum o kadar yani bir japon bana "Are you sure?" dediğinde ona "I'm positive" diye cevap veripte şaşırtmak istemiyorum. İngilizce mutlaka ingilizlerlemi ya da amerikalılarlamı konuşuluyor. Bence yaygın olan kullanımlara yer verilmeli, ileri seviyelerde bu tür detaylara yer verilebilir hatta verilmeli ama ben daha "Sure" kelimesinin anlamını öğrendiğim seviyelerde onun yerine "Positive" kelimesini öğrenmemeliyim.

3 yıl önce

Adermeda

Sanırım buda ''Welcome - Hoşgeldiniz'' ile ''You are welcome - Rica ederim'' olayı gibi.

1 yıl önce

Nil_Sevval

Aynen.

5 ay önce

merBoztepe

Doğru

4 ay önce

htdevo
htdevo

"Are you positive?" de bunun sorusu mu oluyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet. ama "are you sure?"a da cevap olabilir gayet.

4 yıl önce

disa77
disa77

Şahsen ben hepsini öğrenmek istiyorum. Sonuçta biri 'i am positive' dediğinde de bunun ne anlama geldiğini bilmek iyi olacaktır..Ayrıca bilip uygulamamak sizin elinizde. İster bir japonla konuşun, ister ingilizle ;)

3 yıl önce

yavuz......

Tartışması yaşanmış ama anlamadığım nokta şu : Ağırlıklı olarak kullanılan hangisi ? "I am sure" mı yoksa "I am positive" mi

3 yıl önce

MerveBaltaci

Ben genellikle "I am sure" kullanıldığı kanaatindeyim. Diğerini hiç duymadım diyebilirim.

3 yıl önce

akilopanta

ben pozitifim diye yazdım kabul etti. ama eminim anlamına geliyormuş şaşırdım. i am sure de eminim demek değil mi? i am positive bana çok değişik geldi. sanırım you are welcome gibi bir kalıp bu da

3 yıl önce

YILMAZ_ERDEM

Çok saçma değil mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

değil. adamlar böyle kullanıyorlar

4 yıl önce

cemilturemis

müspet manasında bizde kullanıyoruz negatifte menfii

4 yıl önce

cevatim

Peki "ben olumluyum" nasil denir.(her hangi bir konuda manasinda.)

3 yıl önce

Preternatural

Neden ben olumluyum değil.

4 yıl önce

Straw_Berryy

"I am positive" - "Ben olumluyum" anlamına gelmiyor mu?

1 yıl önce

dilara04

Kadının sesi çok kötü "positive"i "possible" sandım

3 yıl önce

MuratYuksel44

"Olumluyum" da onay görür mü?

3 yıl önce

Rabia460

Ben pozitifim de olabilir değil mi ? yoksa bu onlarda oluşmuş bir kalıp mı ?

3 yıl önce

Batuhan9867
Batuhan9867

Eminim nasıl oluyor saçma

3 yıl önce

xewnek

''I'm sure'' ile ''im positive'nin'' arasında ki farkları bana anlatabilir mi bir arkadaş?

2 yıl önce

aslkaya1

tamam tartışmalardan anlaşıldığı kadarıyla eminim anlamında da kullanılabiliyormuş. ama benim sorum şu, bu eminim anlamındaki kullanım american english me british english mi yoksa her ikisi için mi geçerli? yani ingiliz kaynaklardan bu dili öğrenmeye çalışıyorum ve şu ana kadar eminim anlamında bu cümleyi kullandıklarını işitmedim hiç.

1 yıl önce

Synnada

İlk kez duydum. Ülkemizin İngilizce eğitimini bir kez daha sorguladım :))

1 yıl önce

nihan931227

Bu ne eminim kelimesini salladım tuttu neyse ama bu anlamı ilk defe görüyorum

1 yıl önce

AtillaAltan33

Arkadaşlar size bir örnek vereyim: A: I know that we're going to find our home. B: I'm positive that we will lose.

1 yıl önce

FratErden1

ingilizce ogretmenine sordum yaygın olan sure ama bunu kullanmak yanlış değildir ama süre kullanmak daha iyidir dedi

1 yıl önce

gkalpfer

Her kelimenin her anlamını bilmek istiyorum (Artık Kurslarla İlgilenmiyorum) haklı.

1 yıl önce

TolgaAksu3

I am positive diyor soruda cevaplar da ben pozitifim diye birşey yom sacma sapan şıklar var

1 yıl önce

dragotreis

Ben birisini eminim desem 1 milyon düşünsem I am positive demem.

1 yıl önce

SeneminYem

Tamam cevap oysa bile üstüne tıklayınca niye anlamları içinde cevap yok. Program güzel ama eksik tarafları var. İngilizcesi sıfır birine göre değil. Zira sorular ve cevapları hep sirali geldiği için sadece sıkları ezberletir. Karışık koysa ezber olmaz. Ayrıca her konunun kelimelerini ayrıca vermeleri lazım.

1 yıl önce

HasanKarak657260

I am positive kelimesi daha çok resmi kullanım gibi.

11 ay önce

AlperenInc

I'm sure daha uygun

6 ay önce

Velikaraki

They need more positive experience for young talent like Bradford and Alexander. (open, save, copy) stltoday.com Contador tested positive en route to his third Tour de France victory last year. (open, save, copy) sacbee.com It was there that Shplent emitted positive thoughts, often with his eyes closed. (open, save, copy) thenewstribune.com A lot of positive-vibe stories today from your usually dour mob of beat writers. (open, save, copy) newsday.com Feedback from patients and hospital personnel has been positive, Tscherney said. (open, save, copy) dailyherald.com She was the first prominent WNBA player to test positive for a banned substance. (open, save, copy) washingtonpost.com Government expenditure on social housing, health and education remains positive. (open, save, copy) hemscott.com The oil companies struggled on a day when few stocks were in positive territory. (open, save, copy) forbes.com Surprisingly positive news on US employment in October failed to lift sentiment. (open, save, copy) forbes.com

5 ay önce

Mahmut509878

Soru yanlış

4 ay önce

Velikaraki

POSİTİVE teriminin İngilizce Türkçe sözlükte anlamı

artı olumlu Tom epeyce olumlu tepkiler aldı. - Tom got quite a few positive responses. Bu raporla ilgili olumlu musunuz? - Are you positive of that report? pozitif Negatif elektronlar pozitif elektronlar çekerler. - Negative electrons attract positive electrons. Protonlar pozitif, elektronlar negatif yüke sahiptir ve nötronların yükü yoktur. - Protons have a positive charge, electrons have a negative charge, and neutrons have no charge. yapıcı (Kanun) meriyette zait faydalı kati şey (Matematik) artı nicelik yararlı (Matematik) sıfırdan büyük nicelik gerçek Gerçekten olumlu hissettim. - I felt really positive. (fotoğraf) pozitif şüphesiz mutlak kesin Tom'un bunu yapabildiğinden kesinlikle eminim. - I'm absolutely positive that Tom can do that. Kesinlikle olumlu musun? - Are you absolutely positive? emin Camı kıranın Tom olduğundan emin misin? - Are you positive it was Tom who broke the window? Onun Tom olduğundan emin misin? - Are you positive that it was Tom? (foto) pozitif resim tam hastalık belirtisi gösteren positif sarih sıfırdan büyük {s} olumlu, pozitif: a positive development olumlu bir gelişme {i} kesin şey {s} kesin, mutlak: positive proof kesin delil çekici kalevi {i} olumlu derece (Tıp) Kat'i {s} kuşkusuz {i} pozitif görüntü (film) (Tıp) Bir madde, durum veya hastalığın mevcudiyetini gösteren {s} inatçı muhakkak hakiki foto vazıh elek Pozitron bir elektrona benzeyen küçük bir parçacıktır fakat pozitif elektrik yüklüdür. - A positron is a small particle similar to an electron, but with a positive electric charge. Protonlar pozitif, elektronlar negatif yüke sahiptir ve nötronların yükü yoktur. - Protons have a positive charge, electrons have a negative charge, and neutrons have no charge. {s} belirgin {s} dogmatik {s} mutlâk {s} gerçek: a positive (Askeri) POZİTİF RESİM; POZİTİF FOTOĞRAF: Orijinal süjedeki, aşağı yukarı aynı renk gölge tonunu ifade eden bir fotoğraf {s} müspet pozitif görüntü pozitif resim (Askeri) pozitif fotoğraf belli (Kanun) meri (Ticaret) lehte kesinlik Kesinlikle olumlu musun? - Are you absolutely positive? Bunu yapabileceğimden kesinlikle eminim. - I'm absolutely positive that I can do that. pozitife

4 ay önce

Velikaraki

A: Are you sure? B: Yes, I'm sure.

A: Are you sure? B: Yes, I'm positive.

A: Are you sure? B: Yes, I'm absolutely sure.

positive and absolutely are more emphatic than Yes.

"positive" and "absolutely" are different parts of speech and so require a different sentence structure.

4 ay önce

AzraMutlu8

Soruyu soruyorsunuz, ama cevabı orada ki şıklarda yer almıyor bu nasıl saçmalık

4 ay önce

ILaxenI

Bize verilen kutucuklarda cumleyle alakası olan hiçbirşey yok klavyeden yazmak gerekiyor doğrusunu

4 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.