A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The turtles eat cheese."

Fordítás:A teknősök sajtot esznek.

0
4 éve

37 hozzászólás


nevetobuddha

Nem esznek sajtot, ki is nyiffannának tőle :)

20
Válasz4 éve

ReszEszti

Most nem mindegy?én azt irtam hogy a teknősök sajtot esznek ,de nem fogadta el ,mert nem azt irtam hogy a teknősbékák esznek sajtot.ugyan azt jelenti,nem mindegy?

17
Válasz3 éve

jakabfanni

Nálam is ugyanez. Dettó.✋

5
Válasz3 éve

Veronika464476

Én azt írtam amit maga

1
Válasz9 hónapja

wasawski

Ezek a forditasok neha olyan google forditosnak tunnek!

12
Válasz4 éve

Tutika91

Először bor most sajt

6
Válasz2 éve

braun465775

Nincs olyan állatfaj, hogy "teknősbéka"! Van teknős, ami egy hüllő és van béka, ami pedig kétéltű. Teknősbékák azokban a mesekönyvekben vannak, amikben a gyerekeket olvasni tanítják. Legyetek oly kedvesek, hogy alapértelmezettként a "teknős"-t teszitek be! Köszönöm!

7
Válasz11 éve

HeruMornie
HeruMornie

Olyan állat nincs, hogy teknősbéka! A teknos hüllő, a békák kétéltűek! Oke, ha elfogadjuk, de hibás szóhasználat, ne bátorítsuk már!

5
Válasz2 éve

lucatemes

Sajtot esznek a teknosok?? Na ne mar..:/

2
Válasz3 éve

AndrekZaln

Nem esznek sajtot világos

2
Válasz2 éve

kovidorcsi

XDDDD

1
Válasz2 éve

Zoli901277

Tényleg nem lehetne olyan mondatokat adni amit a valo eletben is hasznalunk nem az h sajtot eszik a teki?? Ezzel a sajat sirjat assa meg

1
Válasz1 éve

RenoViol

Nincs olyan hogy teknosbeka!!!!!

1
Válasz1 éve

Arkon01

A Tortoise is teknőc, azt sem fogadja el.

0
Válasz2 éve

PopaAdela

Miota eszik a teknosbeka sajtot

0
Válasz2 éve

VidaLuca1

A teknős kinyiffan a sajttól

0
Válasz2 éve

David397445

Aki belekot abba, hogy a teknosbeka kifejezes hibas, mert a teknos hullo a beka pedig keteltu, annak uzenem, hogy innentol a lodarazs elnevezest se hasznalja es meg nagyon sok ehhez hasonlot! (Nekem egyebkent gond nelkul elfogadta a teknost) A peldamondatban pedig nem a sajteves a lenyeg, hanem a tobbesszam gyakorlasa kulonbozo szavakkal.

0
Válasz1 éve

HeruMornie
HeruMornie

Nagyon fontos, hogy ne tanítsunk hibás dolgokat, márpedig a teknősbéka bizony az. A lódarázs, kecskebéka, bagolylepke, stb. éppenséggel hivatalosan is az adott állatok nevei és a megfelelő osztályba tartozó névre végződnek, de a teknősbéka nem az és kifejezetten hibás használatnak számít, és ezt megtanítani más anyanyelvűeknek, ráadásul úgy, hogy még bonyolultabb is, mint a helyes szóhasználat, a legnagyobb tiszteletem és elismerésem mellett is hibás megoldás.

For English speaking visitors: "teknősbéka" is a childish misuse, turtle and tortoise are both "teknős" or sometimes "teknőc" in Hungarian while "béka" means "frog". Turtles and tortoises are reptiles, frogs are amphibians, and those who are concerned on biology, struggle to fight back this usage. While some animals have compound official names of diffferent classes like "kecskebéka" (lit. goat frog, see bull frog in English) the latter part defines their class. For 'teknősbéka' this is just the other way around.

3
Válasz1 éve

BirAnik

Zitu ugy lett volna jo hagyha azt irtad volna hogy : a teknösbékák esznek sajtot . Vagy a teknösök sajtott esznek.

0
Válasz1 éve

EnnEnn1

A teknősbékák sajtot esznek. ....ELFOGADTA!!!!

0
Válasz1 éve

KacsaKerry

Én azt irtam hogy a teknősök répát (azaz bocsi ) sajtot esznek :D csak a répa rimmel a békára XD

-2
Válasz2 éve

Gerda914250

Jdbdhxbdjxbd

-2
Válasz1 éve