Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I write books."

Çeviri:Ben kitap yazarım.

4 yıl önce

35 Yorum


Emelzsoy

books çoğul değil mi ? ben kitap yazarım diyor cevapta gerçi kitaplar yazarımı da kabul etti ama benim kafam karıştı

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
4 yıl önce

EceTekin3

You write a book sen yazarsın anlamına geliyorken i see neden görürüm olmuyor da görüyorum oluyor ki

3 yıl önce

MustafaAyd19960

Aynen benfe anlamadim

2 yıl önce

Zeynep213977

See ing almayan fiil oldugu icin diye biliyorum

1 yıl önce

Sems..

" I see " hem görürüm hem de görüyorum anlamindadir. Burada cevap şıklarında ben görürüm olsa da doğru olacaktı

11 ay önce

al1mert

Hissiyatla ilgili bir cumle oldugu icin simdikimzaman olarak cevrilir

2 yıl önce

mstroublemaker

I see ayni zamanda anliyorum da demek. Sonucta o andan bahsetmiyor ama turkce kullanimi da ayni sekilde. Anliyorum... o an olan degil sonucta genel kullanim.

2 yıl önce

123hasan

ben kitapları yazarım yazdım kabul etmedi neden böyleki books çoğul bikere ?

3 yıl önce

yusufkilic67

ben kitaplar yazarım olmalı

3 yıl önce

Ender_M_G

Burada yaptığı işi anlatan bir kişi(yazar) var. "Ben kitap yazarım" cümlesinin ıngilizceye çevirisinde kitabı tekil yaparsanız(I write a book) "ben bir kitap yazarım" olur. Kitabın önüne "the" koyarsanız daha önceden sözü edilen veya bilinen bir kitaptan bahisle "ben kitabı yazarım" şeklinde anlam kazanır. Yani, bu cümlede "kitap" hem tekil olup hem de önüne hiçbir belirteç almadan sadece "book" olarak yazılamayacağı gibi çoğul olarak da tercüme edilmez.

3 yıl önce

Mehmetahin4

Yani çorba olan kafam tam çorba oldu çorçorba oldu

11 ay önce

_Aleyna_Solaker_

Ben kitap yazarım doğrusu

1 yıl önce

RveydaYeni

Bu soru kaç kere soruldu

2 yıl önce

elifbe0

benim de kafam karıştı

1 yıl önce

yaver12

Bunlar xiyardılar kitap yox kitaplar olmalıdı cəmdi çünki

1 yıl önce

zeynepgkme2

Ayynn gardeşler

1 yıl önce

AhmetHzrsl

N94NKX katılmak isterseniz sevinirim

1 yıl önce

AhmetHzrsl

N94NKXkatılmak isterseniz sevinirim

1 yıl önce

aleyna42505

ben kitapları yazarım olmazmı

1 yıl önce

YavuzHanC

Yazıyorum demek için writing olacak ancak öncekinde "I see" için görüyorum demiş görürüm olmayacak mı

1 yıl önce

savas833961

Write books ben kitap yazarím im kismini burada ki. Book s olusturuyor

1 yıl önce

ZeynepBakc

Abi sorunun üstüne tıkla anlamını söylesin

6 ay önce

BusraKubla

Deli kitabı bir acayip evet dediklerinizin hepsi doğru

5 ay önce

EdemGizem

yazıyorum yazdım kabul etmedi

3 yıl önce

gizem1637

Yaziyorum şimdiki zaman fiili yazmak geniş zaman fiilidir bu cümlede de geniş zaman fiili var. O nedenle yazarim ve yazıyorum birbirinden çok farkli sözcükler

3 yıl önce

kemalkirca

books çoğul

2 yıl önce

Asl46152

Basit

2 yıl önce

ECE152376

Sasirmisim write yazmak demek ama ben okurum yazdim:'(

2 yıl önce

RveydaYeni

Geçmiş olsun

2 yıl önce

TubaNur254354

Write zaten yazmak demek genis zaman olduğu için book' a 's' takisi gelmiş

2 yıl önce

nurlana106

books cogul

2 yıl önce

yagmurrkarakus

kitapları yazıyorum neden olmuyor

3 yıl önce

HilalWolfian

Aynen bende de olmadı

2 yıl önce

ensar482598

5 e 10 a bakmayalim arkadaslar lutfen ..hayretin i izleyin turkce konusarak isi bittirin

2 yıl önce