1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I am going to discover a cou…

"I am going to discover a country."

Překlad:Já objevím zemi.

November 11, 2016

24 komentářů


VladimrF

Já budu objevovat zemi?


LukasBlech

Mám pocit, že to by bylo "I will be discovering a country", ale kdyžtak mě opravte...


ZdekaSchoo

ano, budu objevovat naznačuje, že to bude chvíli trvat, než se mu povede tu zemi objevit, tak by to potřebovalo budoucí průběhový čas


Stupno

proč není uznán 4.p. zem?


JiNeern

Protože je to nespisovné.


StandaBe

Internetová jazyková příručka uvádí obě možnosti - země i zem...


CrojzeMan

Pridali by ste tam aj preklad "Objavím krajinu"? Ukazuje ze je to chyba ked tam neni JA :) Ďakujem


ValaCZE

Chyba není ve slově já, ale ve slově krajina. Význam slova krajina se v češtině a slovenštině liší. Zatímco slovenština má krajinu jako stát, čeština nikoli. Proto sem překlad krajina nepatří.


JanMitrenga

A může být: "Chystám se objevit svět" ?


ValaCZE

Nemůže, going to neznamená chystám se.


nueby

Chystám se s vámi nesouhlasit. Až se dochystám, dám vám vědět.


StandaBe

Chystám se s vámi nesouhlasit. = I'm going to disagree with you. I'll let you know when I get ready.

'chystat se/mít v úmyslu' je, mj., 'to be going to'


svrsheque

tak s těmi berličkami hlavně dojděte daleko.


Tomkov3

Proč ne : objevím venkov ?


Adalbert5126

I am going to...vyjadřuje dokonavý vid? Objevím versus budu objevovat?


AtelierPro

Predchozi "i am going to" bylo od vas prelozeno "budu"..ted mi "budu" neuznalo..predpokladam ze ani "hodlám"..proč?


AtelierPro

Objevovat zem a zemi? Je v tom velky rozdil?


LukasBlech

Nelze uznat "Chystám se objevit zemi"?


StandaBe

Imho to tento význam má.


ZdekaSchoo

chystám se není čas budoucí, ale přítomný, teď dělám nějaké přípravy, abych potom mohla něco udělat a překládá se třeba i prepare, i get ready, i am about to, i am going to=i will, prostě čas budoucí


BvNd0

Proc ne logicky a spravne cesky '...nejakou zemi?"


ZdekaSchoo

protože v anglické větě není some country

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.