A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"My grandfather is eighty."

Fordítás:Nagyapám nyolcvanéves.

4 éve

21 hozzászólás


bgdssusu

És nem értik egyesek, hogy ötven bosszantó hiba után miért írok kicsit keményebb hozzászólást.

Nézzük ezt a kérdéssort.

Az előző kérdésben az írtam fordításnak, hogy "a mi partunkon". NEM VOLT JÓ. Nem fogadták el névmással, bár itt nem magyartalan. Bezzeg az előző leckékben tömegével volt olyan, ahol totál magyartalan fordításokat kellett írni, és mindenhol megkövetelték a névmásokat. ("Szendvicset csinálok", helyett "Én csinálok egy szendvicset" volt a jó...)

A mostani kérdésben azt írtam, hogy "a nagyapám nyolcvan". Tettem mindezt azért, mert pár kérdéssel ezelőtt a "fiam csak tizennyolc éves" válaszomnál azt írták, hogy ez is helyes: "A fiam csak tizennyolc".

De ez a nagypapinál már NEM JÓ...

Tehát van két hibám úgy hogy semmit nem hibáztam...

De ez csak béta.

4 éve

V_Gabor
V_Gabor

Mint tudod, ez ingyenes és önkéntesek fejlesztik a szabadidejükben. Jelentsd be, ha van más jó fordítás is. Hidd el, ezzel is csak gyakorolsz és stabilabb lesz a tudásod is és a finom különbségeket is fogod tudni.

4 éve

BLacee
BLacee

Sziasztok. Én megértem, hogy ingyenes és önkéntesek fejlesztik a szabadidejükben, de attól még lehetne következetesség a helyes megoldásokban!

Egyetértek "bgdssusu" hozzászólásával ugyanis most én sem írtam ki, hogy "nyolcvan ÉVES" mert egy másik ilyen kérdésnél felajánlotta második megoldásként, hogy " XY hetven" az éves NÉLKÜL. Gondoltam, akkor most nem gépelem be az éves-t. NEM lett jó!

Nagyon tetszik ez a program, de az ilyen jellegű hibái tényleg bosszantóak!

Mindemellett én sok hibát jelentettem már, és jó néhány visszajelzést kaptam, hogy elfogadták!

4 éve

V_Gabor
V_Gabor

Azért béta, hogy kijöjjenek az ilyen hibák.

Ugye bejelentetted, s nem csak ide írtad le?
Segítsetek már Ti is a hibákat bejelenteni, kösz!

Különben még 100 év múlva is tele lesz ilyenekkel ez az óriási adatbázis.

4 éve

BLacee
BLacee

Persze, hogy bejelentettem! ;-) Különben nem jeleztek volna vissza a fejlesztők!

Ide azért írok csak mert látom, hogy mások is bosszankodnak néha a program gyermekbetegségein, és gondoltam így közösen könnyebben "emésztjük" meg a bosszúságokat...

Természetesen én is arra buzdítok mindenkit, hogy jelentse be ha hibát talál, mer ezzel is csak előbbre visszük a dolgot!

4 éve

marcimacska
marcimacska

ebben egyetértek,mert sok helyen bizonyos dolgokat elfogad,aztán ugyanazokat később már nem..én is sokat bosszankodom emiatt.sokszor csak 1 betűt írok el,de akkor sem ugyanaz a reakció:valahol elfogadja,valahol nem.De mostmár minden esetben jelzek,hátha kicsit változtatnak.

4 éve

csilla69

már elfogadja " A nagypapám" -at is :).

4 éve

fectroll
fectroll

Azért a mondókád végére csak sikerült kettőre redukálni az ötven hibát, úgyhogy igazán nem is értem, mi a gond. Chill out! Nyugodj meg, mert az idegességtől keletkezett ráncok eltorzítják bájos arcod. Gyakorol, s gyakorolj, s jó lesz az, idővel!!!!!

4 éve

tomyyka

a nyolcvanévest nem írjuk egybe

2 éve

evairenpinter

Valószínűleg a gyerekek azért tanulnak meg olyan gyorsan és párhuzamosan akár több nyelvet is, mert csak ismételgetik és ismételgettetik unásig.

4 éve

Kincskereso

Teljesen igazad van: csak ismételnek, megjegyzik, hogy azt úgy kell mondani. Egy alig kétéves "beszédtanulgatónak" sem tartasz kiselőadást a nyelvtani szerkezetekről ;)

Most ez a mi dolgunk is. Ismétlünk, megjegyezzük :)

3 éve

nagylorinc

Ahhoz hogy szendvicset csinálok ahhoz nem kell "a", de ha én EGY szenvicset csinàlok ahhoz már kell. Úgy hogy sajnos duolingonak volt igaza

3 éve

Molnar1953

Én a nyolcvan évest betűvel kiírtam erre a program nem fogata el, ott 80 van. Ilyenndl még nm találkoztam!

1 éve

kaposi-kov

haha

1 éve

espontapon1

Az angolból hol maradt az éves?Ami nincs ott azt miért kell leforditani?

1 éve

olina296

Ezelőtt az évet számjegyekkel írtam és nem fogadta el.Ki kellett írnom szavakkal.Most pedig fordítva,írtam szóval és számjegyet kért.

10 hónapja

Lia693301

a nyolcvan számmal miert nem jo? köszönöm.

9 hónapja

schiccc
schiccc

A nagyapám nyolcvanéves ígyen hangzik: My father is eighty years old. amikor a korát kérdezik, úgynevezett rövid válasz hogy "nagyapám nyolcvan.".

7 hónapja

ysexdrcft

A nagyanyámnál egybeírtam, hogy hetven éves, nem volt jó! Most a nagyapámnál azt írtam, hogy nyolcvanéves, .-nen volt jÓ!!!!!ysexdrcft

7 hónapja

DianaKiss4

Beìrtam " a nagyapàm nyolcvan èves" mièrt is nem jò???? Helyes megoldàsnak ìrja " nagyapàm 80 èves"

5 hónapja

DianaKiss4

Ismèt jeleznèm ot perc alatt màsodszor... Beirtam "a nagyapàm nyolcvan èves " Helyesnek kiadta " a nagyapàm 80 èves" Akkor mi itt a hiba?????

5 hónapja