1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wo sind meine grünen Schuhe?"

"Wo sind meine grünen Schuhe?"

Çeviri:Benim yeşil ayakkabılarım nerede?

November 13, 2016

4 Yorum


yamanbey

benim yesil ayakkabim nerde yazdim olmadi neden ?


Eluvian_

Schuhe (çoğul), Schuh (tekil)


mertgultekin

Bu cümle Nominativ değil mi? Yani " meine grüne Schuhe" olması gerekmiyor mu ?


mizinamo

Bu cümle Nominativ değil mi?

Evet.

Yani " meine grüne Schuhe" olması gerekmiyor mu ?

Hayır.

meine grünen Schuhe olmalı. (mein'dan sonra "mixed inflection" gelir: https://en.wikipedia.org/wiki/German_adjectives#Weak,_mixed,_and_strong_inflection )

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.
Başla