1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A fehér ruha a házasságkötés…

"A fehér ruha a házasságkötéshez van."

Fordítás:A white dress is for marriage.

February 19, 2014

22 hozzászólás


nagy.attil

Miért "A white dress" van írva és nem "The white dress", ha a magyar megfelelője "A fehér ruha"?


vasvariistvan

Gondoljátok meg, hogy ez a magyar mondat kétféleképpen is értelmezhető. Egyszer úgy hogy minden fehér ruhára vonatkozik, másodszor úgy, hogy egy éppen szóban forgó fehér ruhára. Az angol ezt a két értelmezést kétféleképpen mondja (írja). Ha az elsőt akarja, akkor úgy ahogy itt szerepel. Ha a másodikat akkor határozott (the) névelőt alkalmazna.Tehát értelmes a mondat határozott névelővel is, csak akkor mást jelent.


Revand

Ez valóban igaz, ám a példamondatot magyarul írták és magyarul mindkettőre vonatkozhat. A feladat megoldójának honnan kellene tudni, hogy aki írta, mire gondolt? Így hát nem kellene mindkét megoldást elfogadni?


vasvariistvan

De igen. Mert mint írod nekünk úgy adták fel, hogy a magyar az alapmondat. Csak halkan jegyzem meg, hogy valahol azt olvastam, hogy minden mondtunk eredetileg angol (amerikai) volt, amit (jól-rosszul) ide-oda forditgatunk.


K.G.P.

Szerintem hiba.


Niki.2001

Ezt nem ertem en se...


Judit239080

A névelő a the lenne helyesen. Nem?


Revand

még most sem javították


fantai

a clothes miért "are" és nem is


Pancika999

Mert a " clothes" ruhák többes számban és az " are"


Gyongyi940595

Határozott névelőt igényel a válasz.A jó válasz rossz válasz


KatalinSol9

The white, mivel "a" fehér ruha és nem egy fehér ruha


FehrAnna8

The white -lenne a helyes


Kata997062

Miért nem azt kérdezi, hogy egy fehér ruha??? Ide szerintem The kellene.


Attila662136

The white dress... Már bocs. Így egy fehér ruha...


VaszliknAn

Semmi baj! :) De akkor hogy mondják azt, hogy "A fehér ruha." ??


JMurkel

Olvassa a készítők közül valaki ezeket a hozzászólásokat? Vélhetőleg nem, így csak az ujjainkat koptatjuk.


GergelyMan2

The white dress


Olahlaszlo1

A -egy the-a,az. This is fact


Apici2

Szerintem még vagy tizeheten írják ide, hogy nem "a" hanem "the" kell, aztán ha akkor sem történik semmi, próbáljuk meg a hibajelentés funkciót...

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.