"Der Berg ruft."

Çeviri:Dağ çağırıyor.

November 14, 2016

12 Yorum
Tartışma kilitli.


MustafaKIL347179

Sabine'den harıka yorumlar.


[aktif olmayan kullanıcı]

    Cümledeki anlam ne acaba?


SabineBergmann1

    Evet, Almanya'da dağlar in uzun yürüyüşler yamayi istediğimiz zaman biz o demek. Lafin gelişi söyledim. Afferdersin, benim Türkçem çok iyi değil.


unutmaz

    DOĞRUSU: biz dağ(da) uzun yürüyüşler yapmayı istediğimiz zaman bu cümleyi kullanırız. Yine de iyi yazmışsınız. Tebrikler


Mrfrk32

    Türkçeniz gayet iyi bence.


unutmaz

    Dağa yürüyüş yapmaya gitmek isteyen birisi haydi dağa yürüyüşe gidelim demek yerine dağ çağırıyor demiş olabilir.


SabineBergmann1

    evet, ama bu kati lafın gelişi. Bazen biz demek: "Yatak çağırıyor" = Das Bett ruft, Mein Bett ruft, Ich höre mein Bett rufen. veya "Yemek çağırıyor." = Das Essen ruft. Anlami "Yorgunsum, yatağa girmek istiyorum" veya "Yemek masanin üstünde, açim"


unutmaz

    Evet aynen öyle


ParisienBerliner

    Ateş seni çağırıyor'u sorun bi de


evki242412

    Dağlarda yeşile büründüğü zaman insanları yürümeleri için cazibesi çeker. İşte o demek

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.