Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Der Berg ruft."

Çeviri:Dağ çağırıyor.

1 yıl önce

7 Yorum


sultan899371

Cümledeki anlam ne acaba?

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Evet, Almanya'da dağlar in uzun yürüyüşler yamayi istediğimiz zaman biz o demek. Lafin gelişi söyledim. Afferdersin, benim Türkçem çok iyi değil.

1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

DOĞRUSU: biz dağ(da) uzun yürüyüşler yapmayı istediğimiz zaman bu cümleyi kullanırız. Yine de iyi yazmışsınız. Tebrikler

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

çok teşekkür ederim.

1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

Dağa yürüyüş yapmaya gitmek isteyen birisi haydi dağa yürüyüşe gidelim demek yerine dağ çağırıyor demiş olabilir.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

evet, ama bu kati lafın gelişi. Bazen biz demek: "Yatak çağırıyor" = Das Bett ruft, Mein Bett ruft, Ich höre mein Bett rufen. veya "Yemek çağırıyor." = Das Essen ruft. Anlami "Yorgunsum, yatağa girmek istiyorum" veya "Yemek masanin üstünde, açim"

1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

Evet aynen öyle

1 yıl önce