1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The woman let her son run."

"The woman let her son run."

Çeviri:Kadın oğlunun koşmasına izin verdi.

February 19, 2014

36 Yorum


Noxl

bu cümlenin geniş zaman anlamı olsaydı lets olması gerekmez miydi? biz burdan geçmiş zamanda olduğunu anlayamaz mıyız? izin verir olarak cevirdim ancak doğru kabul etti?


HalitEmreY

Ve hala da yanlış diyor


Selcen_Ozturk

"izin verir" demeniz yanlış zaten, arkadaş onun neden kabul edildiğini sormuş yanlış olmasına ragmen, ve cevaplardan çıkarılmış.


Chotanak

Bu kelimede run kelimesinin başına to yazmadık neden? Swim de go da aynı şekilde. Bunları diğer fiillerden ayıran şey nedir?


Selcen_Ozturk

onemli olan onceki fiil, let den sonra to gelmez, sonrasinda hangi fiilin geldigi onemli degil


burakdd

Peki let gibi sonrasında to gelmeyen başka hangi fiiller var ?


Hatice155762

Let fiiliyle kullanıldığı için to almadı


itaylanbkr

eğer cümle şu şekilde olsaydı; ''the women let her son run ya da they let their sons run'' present ya da past olduğunu nasıl anlardık? kafam karıştı


Selcen_Ozturk

let hem present hem past anlayamıyoruz maalesef


cronychucky

sanırım lets olursa present tense oluyor .s sacma mı oldu :)


Selcen_Ozturk

evet, ama sadece 3. tekil sahis icin tabii ki


A--U

madem öyle , neden "izin verir" diye yazdığımızda "yalnış" diyor program? neden illa "izin verdi" diye yazmamızı istiyor?


endermaxijunior

Cevap olarak "kadın oğlunun koşmasına izin verir" kabul ediliyorsa yani "present tence" kabul edilmemeli. Çünkü "woman lets" yada "women let" olması gerekir. Oysa burada sadece woman let var ve "past tence" olduğu açık...


endermaxijunior

Bir-iki saat içinde yapılan bu düzeltme ve ilginiz için teşekkürler;')


144965

peki neden runing degil?


MutluArikan

Let fiilinin her hali (geniş zaman ve geçmiş zaman vb.) aynı olduğundan, sadece bu cümleye bakarak "verir" veya "verdi" şeklinde karar vermek doğru değil. O nedenle benimki de doğru kabul edilmeli.


Selcen_Ozturk

bu cumlede ozne 3. tekil sahis, egr genis zaman olsaydi lets olurdu


Yunus.Yaman

burdaki ''her'' anlamış değilm


Vahideee

Kadının (onun) oğlu anlamında 'her son' kullanılmış


HappyYears

let = geçmiş zaman let's = geniş zaman mı oluyor acaba, burada geçmiş zamanı bildiren nedir acaba?


endermaxijunior

Hayır öyle değil... Özneyle ilgili olarak "I,you,we,they"kullanırsak "do" kullanıyoruz ama bu gizli oluyor ve yazmıyoruz. Doğal olarak fiilin ilk hali yazılıyor. "He,she,it" de ise "does" kullanıyoruz ve buradaki "does"ın sonundaki "s" olumlu cümlelerde fiilin sonuna geliyor. Böylece geniş zaman oluyor... Soru ve olumsuz cümlelerde ise gerek "do,don't" ve gerekse "does, doesn't" kullanılmaya devam ediyor;')


Ender_M_G

Dikkat! Geniş zamanın üçüncü tekil şahıslar için kullanımında "lets" kullanılıyor "let's" değil.


dratilla

Past perfect ise the woman has ile başlaması gerekmezmiydi???


Selcen_Ozturk

past perfect değil (vermişti), sadece simple past


cagdasw

"Allow" ile "let" arasındaki fark nedir acaba?


Selcen_Ozturk

anlam olarak pek fark yok, kullanımda let someone DO something ama allow someone TO DO something


Mrym_44

Bu cümlede to run olmalı mıydı?


mevsimyeti

Let ile allow farkı nedir


Zeynep7602

nerden anlicaz bunun genis veya gecmis oldugunu bari have koyun ozneden sonra


A--U

"the woman lets her son run"-yazdım.YALNIŞ dedi. çıkan uyarıda da " let sadece üçüncü tekil şahıs için "lets" olur" diyor. ulan "woman" beşinci tekil şahıs mı?


Meral498997

Geniş zaman cümlesi olsaydı bu cümle fiil "lets" olur, "izin verir "anlamına gelirdi. Örnek cümledeki fiil "let" yazıldığına has yardımcı fiili kullanılmadığına göre bu cümle past tensdir.


erensell

Burada yalnışlık var

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.