"The woman let her son run."

Çeviri:Kadın oğlunun koşmasına izin verdi.

4 yıl önce

34 Yorum


Noxl
Noxl

bu cümlenin geniş zaman anlamı olsaydı lets olması gerekmez miydi? biz burdan geçmiş zamanda olduğunu anlayamaz mıyız? izin verir olarak cevirdim ancak doğru kabul etti?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet. düzeltildi.

3 yıl önce

HalitEmreY

Ve hala da yanlış diyor

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"izin verir" demeniz yanlış zaten, arkadaş onun neden kabul edildiğini sormuş yanlış olmasına ragmen, ve cevaplardan çıkarılmış.

2 yıl önce

Chotanak

Bu kelimede run kelimesinin başına to yazmadık neden? Swim de go da aynı şekilde. Bunları diğer fiillerden ayıran şey nedir?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

onemli olan onceki fiil, let den sonra to gelmez, sonrasinda hangi fiilin geldigi onemli degil

4 yıl önce

burakdd

Peki let gibi sonrasında to gelmeyen başka hangi fiiller var ?

2 yıl önce

suliddin2

can may must bunlar

4 ay önce

Hatice155762

Let fiiliyle kullanıldığı için to almadı

1 yıl önce

itaylanbkr

eğer cümle şu şekilde olsaydı; ''the women let her son run ya da they let their sons run'' present ya da past olduğunu nasıl anlardık? kafam karıştı

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

let hem present hem past anlayamıyoruz maalesef

4 yıl önce

cronychucky

sanırım lets olursa present tense oluyor .s sacma mı oldu :)

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet, ama sadece 3. tekil sahis icin tabii ki

4 yıl önce

144965

peki neden runing degil?

3 yıl önce

endermaxijunior

Cevap olarak "kadın oğlunun koşmasına izin verir" kabul ediliyorsa yani "present tence" kabul edilmemeli. Çünkü "woman lets" yada "women let" olması gerekir. Oysa burada sadece woman let var ve "past tence" olduğu açık...

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet. düzeltildi.

3 yıl önce

endermaxijunior

Bir-iki saat içinde yapılan bu düzeltme ve ilginiz için teşekkürler;')

3 yıl önce

MutluArikan

Let fiilinin her hali (geniş zaman ve geçmiş zaman vb.) aynı olduğundan, sadece bu cümleye bakarak "verir" veya "verdi" şeklinde karar vermek doğru değil. O nedenle benimki de doğru kabul edilmeli.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu cumlede ozne 3. tekil sahis, egr genis zaman olsaydi lets olurdu

4 yıl önce

Yunus.Yaman

burdaki ''her'' anlamış değilm

3 yıl önce

Vahideee

Kadının (onun) oğlu anlamında 'her son' kullanılmış

3 yıl önce

HappyYears

let = geçmiş zaman let's = geniş zaman mı oluyor acaba, burada geçmiş zamanı bildiren nedir acaba?

3 yıl önce

endermaxijunior

Hayır öyle değil... Özneyle ilgili olarak "I,you,we,they"kullanırsak "do" kullanıyoruz ama bu gizli oluyor ve yazmıyoruz. Doğal olarak fiilin ilk hali yazılıyor. "He,she,it" de ise "does" kullanıyoruz ve buradaki "does"ın sonundaki "s" olumlu cümlelerde fiilin sonuna geliyor. Böylece geniş zaman oluyor... Soru ve olumsuz cümlelerde ise gerek "do,don't" ve gerekse "does, doesn't" kullanılmaya devam ediyor;')

3 yıl önce

HappyYears

teşekkürler

3 yıl önce

Ender_M_G

Dikkat! Geniş zamanın üçüncü tekil şahıslar için kullanımında "lets" kullanılıyor "let's" değil.

2 yıl önce

dratilla

Past perfect ise the woman has ile başlaması gerekmezmiydi???

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

past perfect değil (vermişti), sadece simple past

2 yıl önce

cagdasw

"Allow" ile "let" arasındaki fark nedir acaba?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

anlam olarak pek fark yok, kullanımda let someone DO something ama allow someone TO DO something

2 yıl önce

Mrym_44

Bu cümlede to run olmalı mıydı?

1 yıl önce

mevsimyeti

Let ile allow farkı nedir

1 yıl önce

Burak516787

Izin vermesin

1 yıl önce

misakichin

Kaçmasına izin verdi dedim kabul etmedi

3 yıl önce

Zeynep7602
Zeynep7602

nerden anlicaz bunun genis veya gecmis oldugunu bari have koyun ozneden sonra

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.