"The woman let her son run."

Çeviri:Kadın oğlunun koşmasına izin verdi.

February 19, 2014

35 Yorum

Konu önem sırasına göre

Noxl

bu cümlenin geniş zaman anlamı olsaydı lets olması gerekmez miydi? biz burdan geçmiş zamanda olduğunu anlayamaz mıyız? izin verir olarak cevirdim ancak doğru kabul etti?

September 5, 2014

Selcen_Ozturk

evet. düzeltildi.

May 13, 2015

HalitEmreY

Ve hala da yanlış diyor

November 22, 2015

Selcen_Ozturk

"izin verir" demeniz yanlış zaten, arkadaş onun neden kabul edildiğini sormuş yanlış olmasına ragmen, ve cevaplardan çıkarılmış.

November 22, 2015

Chotanak

Bu kelimede run kelimesinin başına to yazmadık neden? Swim de go da aynı şekilde. Bunları diğer fiillerden ayıran şey nedir?

March 16, 2014

Selcen_Ozturk

onemli olan onceki fiil, let den sonra to gelmez, sonrasinda hangi fiilin geldigi onemli degil

April 16, 2014

burakdd

Peki let gibi sonrasında to gelmeyen başka hangi fiiller var ?

September 19, 2016

Hatice155762

Let fiiliyle kullanıldığı için to almadı

May 28, 2017

itaylanbkr

eğer cümle şu şekilde olsaydı; ''the women let her son run ya da they let their sons run'' present ya da past olduğunu nasıl anlardık? kafam karıştı

February 19, 2014

Selcen_Ozturk

let hem present hem past anlayamıyoruz maalesef

February 19, 2014

cronychucky

sanırım lets olursa present tense oluyor .s sacma mı oldu :)

April 15, 2014

Selcen_Ozturk

evet, ama sadece 3. tekil sahis icin tabii ki

April 16, 2014

A--U

madem öyle , neden "izin verir" diye yazdığımızda "yalnış" diyor program? neden illa "izin verdi" diye yazmamızı istiyor?

January 16, 2019

endermaxijunior

Cevap olarak "kadın oğlunun koşmasına izin verir" kabul ediliyorsa yani "present tence" kabul edilmemeli. Çünkü "woman lets" yada "women let" olması gerekir. Oysa burada sadece woman let var ve "past tence" olduğu açık...

May 13, 2015

Selcen_Ozturk

evet. düzeltildi.

May 13, 2015

endermaxijunior

Bir-iki saat içinde yapılan bu düzeltme ve ilginiz için teşekkürler;')

May 13, 2015

144965

peki neden runing degil?

March 2, 2015

MutluArikan

Let fiilinin her hali (geniş zaman ve geçmiş zaman vb.) aynı olduğundan, sadece bu cümleye bakarak "verir" veya "verdi" şeklinde karar vermek doğru değil. O nedenle benimki de doğru kabul edilmeli.

April 3, 2014

Selcen_Ozturk

bu cumlede ozne 3. tekil sahis, egr genis zaman olsaydi lets olurdu

April 16, 2014

Yunus.Yaman

burdaki ''her'' anlamış değilm

April 19, 2015

Vahideee

Kadının (onun) oğlu anlamında 'her son' kullanılmış

June 17, 2015

HappyYears

let = geçmiş zaman let's = geniş zaman mı oluyor acaba, burada geçmiş zamanı bildiren nedir acaba?

June 11, 2015

endermaxijunior

Hayır öyle değil... Özneyle ilgili olarak "I,you,we,they"kullanırsak "do" kullanıyoruz ama bu gizli oluyor ve yazmıyoruz. Doğal olarak fiilin ilk hali yazılıyor. "He,she,it" de ise "does" kullanıyoruz ve buradaki "does"ın sonundaki "s" olumlu cümlelerde fiilin sonuna geliyor. Böylece geniş zaman oluyor... Soru ve olumsuz cümlelerde ise gerek "do,don't" ve gerekse "does, doesn't" kullanılmaya devam ediyor;')

June 12, 2015

HappyYears

teşekkürler

June 20, 2015

Ender_M_G

Dikkat! Geniş zamanın üçüncü tekil şahıslar için kullanımında "lets" kullanılıyor "let's" değil.

May 9, 2016

dratilla

Past perfect ise the woman has ile başlaması gerekmezmiydi???

July 5, 2015

Selcen_Ozturk

past perfect değil (vermişti), sadece simple past

November 22, 2015

cagdasw

"Allow" ile "let" arasındaki fark nedir acaba?

October 20, 2015

Selcen_Ozturk

anlam olarak pek fark yok, kullanımda let someone DO something ama allow someone TO DO something

November 22, 2015

Mrym_44

Bu cümlede to run olmalı mıydı?

December 2, 2016

mevsimyeti

Let ile allow farkı nedir

February 16, 2017

Burak516787

Izin vermesin

July 12, 2017

Zeynep7602

nerden anlicaz bunun genis veya gecmis oldugunu bari have koyun ozneden sonra

September 6, 2018

A--U

"the woman lets her son run"-yazdım.YALNIŞ dedi. çıkan uyarıda da " let sadece üçüncü tekil şahıs için "lets" olur" diyor. ulan "woman" beşinci tekil şahıs mı?

January 16, 2019

erensell

Burada yalnışlık var

September 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.