"Ben ona bir kitap okurum."

Çeviri:I read him a book.

4 yıl önce

47 Yorum


nerdesin

To ne anlama geliyor? Nerede kullanılıyor? ?

4 yıl önce

ugurcansayan

"To" yönelme, işaret etme, yön bildirme ve burdakilerden başka amaçlarla kullanılır: "To me = Bana", "To this=Buna", "From april to may = Nisandan mayısa"

3 yıl önce

OLIVIAJOHN4880

-ma -me

8 ay önce

KayhanPolat

''His'' dedim, yanlış gösterdi ve ''him'' olmalıydı dedi. Şimdi yukarıda verilen cevaba bakıyorum, orada da ''her'' yazıyor. Neye göre, yani neden ''him'' olmalıydı, yukarıda neden bana az önce sistemin verdiği cevaptan farklı olarak ''her'' yazıyor? Burada tam çuvalladım işte.

3 yıl önce

ugurcansayan

"He" üçüncü tekil eril kişi yerine geçen adıl, "She" üçüncü tekil dişil kişinin yerine geçen adıldır. Bu yüzden, bu örnekteki üçüncü tekil kişilerin çekimleri (he (özne) -> him (nesne), she (özne) -> her (nesne)) cinsiyetlerine göre farklı olmaktadır. "He" ve "She" arasındaki cinsiyet ayrımı, Türkçede bulunmamaktadır. Türkçesinden kendisine kitap okunulan kişinin cinsiyetinin anlaşılamayacağı için hem "him" hem de "her" doğru yanıt olarak kabul edilmekte.

he (özne) .| him (nesne) | his (ilgi sıfatı) | his (ilgi zamiri)

she (özne) | her (nesne) | her (ilgi sıfatı) | hers (ilgi zamiri)

it (özne) ....| it (nesne) .....| its (ilgi sıfatı) ..| its (ilgi zamiri)

3 yıl önce

Resul-

Hocam ben tekil kişide koptum ankayamadim

2 yıl önce

paleneck

His: Onun (erkek) Him: Onu ya da ona (erkek) Her: Onun; onu ya da ona (kadın) Yani burada onun cinsiyeti belli olmadığı için, her de olur, his de. Ama he, she veya him olmaz.

3 yıl önce

KayhanPolat

Tuhaflık orada zaten. Verdiğim cevabın karşılığında bana verdiği cevabın ekran görüntüsünü aldım, karşılaştığımızda gösteririm. Farklı bir cevap verdi, burada daha farklı bir cevap görünce kafam karıştı. Açıklama için teşekkürler.

3 yıl önce

perihan186296

Burada he , she, his olmaz gibi geldi bana

4 gün önce

KayhanPolat

Hatta face'ten yolluyorum şimdi aldığım ekran görüntüsünü..

3 yıl önce

MuratErgn

Bir cevap bilmek ise yaramıyor mu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

şıklı sorularda bütün doğru seçenekleri işaretlemelisin

4 yıl önce

Sevda12370

I read a book for she neden kabul etmedi?

3 yıl önce

kubilay_

"I read a book to him" yazdım kabul etti fakat "I read him a book" daha düzgün niye böyle cümleler kuramıyorum ben ya.

3 yıl önce

ugurcansayan

"I read him a book."

"I read a book for him."

"I read a book to him."

Aradığınız yanıt bu tümcelerden ilki.

3 yıl önce

superhero26

I read ıts a book . Yanlışmı

3 yıl önce

ugurcansayan

Üçüncü cinsiyetsiz tekil kişinin nesne çekimi "it", ilgi öneki ve adılı çekimi aynı olup "its"tir. "I read its a book" hayal gücümüzü zorlayarak "Ben o cinsiyetsizin şeyine kitap okurum" olarak çevrilebilir. Sizce yanlış mı?

3 yıl önce

gulcinyo

him / her yazınca neden yanlış diyor???

3 yıl önce

denizkurtu

I reads him a book kabul etmesi getekirken etmedi. Hemen gonderdim hata mesajini

3 yıl önce

gulcinyo

reads yazarsanız kabul etmez ki. read olmalı.

3 yıl önce

ilaydoo

Arkadaşlar him burada ne anlama geliyor anlatir misiniz?

3 yıl önce

Sevda12370

I read a book for she neden kabul etmedi?

3 yıl önce

sumersuleyman

I read his a book niye olmadı

3 yıl önce

Sevda12370

I read a book for her bu doğru değil mi?

3 yıl önce

Yusufimek2

Her kelimesi ile he ne farkı var tamam cinsellik anlamına geliyor ama,sonuçta aynı anlam

3 yıl önce

ErdalYeter1

I read a book to his, olmazmı, it olması lazımmış..

3 yıl önce

ugurcansayan

"him / her / it" olabilir

3 yıl önce

alikundilli

I read a book to him dedim kabul etti

3 yıl önce

Zeynep486902

Them yazdim yanlis dedi... nedennn...

3 yıl önce

Brock.Adams

ben i read book to her dedim kabul etmedi böyle şey mi olur

3 yıl önce

clown003

i am yazdim yanlis dedi

2 yıl önce

MuhammedAk229577

Biraz önce I read him book diyordu şimdi araya a sıkıştırdı. Ne kadar aptalca.

2 yıl önce

ENES711972

I read her a book u neden kabul etmiyo ??

7 ay önce

TCMeliCema

Us nedir nerde kullanilir

6 ay önce

ayrap1

Ya "i read a book for him" daha doğru değil mi?

4 ay önce

BuneOlm

I read a book to him. Olur mu ?

2 hafta önce

felix_esteban

I read to him a book şeklinde bir kullanım doğru mudur?

4 yıl önce

esra8228

Him ve diğerleri sona gelince to geliyo ortaya gelence to yazmiyoz saniyorum

4 yıl önce

ugurcansayan

"I read him a book."

"I read a book to him."

"I read a book for him."

Sizin aradığınız yanıt ilki.

3 yıl önce

rabiafurka

I read a book. olmazmı

4 yıl önce

emre558851

Bilmem

1 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Ben bir kitap okurum (seninki).

4 yıl önce

Sevda12370

Olmaz

3 yıl önce

gkhankanal

I reads her a book, yaptım bazen s bazen kulanılmıyor, bu geniş zaman cümlesi değil mi

4 yıl önce

caglacinar8

S takısı özne ''he, she, it'' iken gelir. Burada özne I. I ve çoğularda s gelmez. Evet bu bir geniş zaman cümlesi

3 yıl önce

BaranKo

01201402

3 yıl önce

emre558851

Ne bu

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.