1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben ona bir kitap okurum."

"Ben ona bir kitap okurum."

Çeviri:I read him a book.

February 19, 2014

71 Yorum


nerdesin

To ne anlama geliyor? Nerede kullanılıyor? ?


ugurcansayan

"To" yönelme, işaret etme, yön bildirme ve burdakilerden başka amaçlarla kullanılır: "To me = Bana", "To this=Buna", "From april to may = Nisandan mayısa"


KayhanPolat

''His'' dedim, yanlış gösterdi ve ''him'' olmalıydı dedi. Şimdi yukarıda verilen cevaba bakıyorum, orada da ''her'' yazıyor. Neye göre, yani neden ''him'' olmalıydı, yukarıda neden bana az önce sistemin verdiği cevaptan farklı olarak ''her'' yazıyor? Burada tam çuvalladım işte.


ugurcansayan

"He" üçüncü tekil eril kişi yerine geçen adıl, "She" üçüncü tekil dişil kişinin yerine geçen adıldır. Bu yüzden, bu örnekteki üçüncü tekil kişilerin çekimleri (he (özne) -> him (nesne), she (özne) -> her (nesne)) cinsiyetlerine göre farklı olmaktadır. "He" ve "She" arasındaki cinsiyet ayrımı, Türkçede bulunmamaktadır. Türkçesinden kendisine kitap okunulan kişinin cinsiyetinin anlaşılamayacağı için hem "him" hem de "her" doğru yanıt olarak kabul edilmekte.

he (özne) .| him (nesne) | his (ilgi sıfatı) | his (ilgi zamiri)

she (özne) | her (nesne) | her (ilgi sıfatı) | hers (ilgi zamiri)

it (özne) ....| it (nesne) .....| its (ilgi sıfatı) ..| its (ilgi zamiri)


AhmetFrnc

Çok açıklayıcı anladım olayı çözdüm valla


Resul-

Hocam ben tekil kişide koptum ankayamadim


paleneck

His: Onun (erkek) Him: Onu ya da ona (erkek) Her: Onun; onu ya da ona (kadın) Yani burada onun cinsiyeti belli olmadığı için, her de olur, his de. Ama he, she veya him olmaz.


KayhanPolat

Tuhaflık orada zaten. Verdiğim cevabın karşılığında bana verdiği cevabın ekran görüntüsünü aldım, karşılaştığımızda gösteririm. Farklı bir cevap verdi, burada daha farklı bir cevap görünce kafam karıştı. Açıklama için teşekkürler.


perihan186296

Burada he , she, his olmaz gibi geldi bana


hafize426025

Him olmaz demişsiniz ama cevapta him olarak geçiyor


KayhanPolat

Hatta face'ten yolluyorum şimdi aldığım ekran görüntüsünü..


ferhan467884

Him ona demektir


MehmetAliBey7733

Ay riid ite buk yazdım oldu. İte buka olur diyor bu Duolingo :)


Alev.trk

Arkadaşlar takip ederseniz sevinirim.. Lütfen profilimi takip edin


ErdalYeter1

I read a book to his, olmazmı, it olması lazımmış..


ugurcansayan

"him / her / it" olabilir


rigby63

İt canlı cansız varlıklar için değilmiydi.Dolayısıyle bu cümle canlı ( insan ) olduğundan it olamaz diye biliyorum.Aydınlatırsanız sevinirim.Teşekürler.


KOW4LSKI

i am yazdim yanlis dedi


RAMAZAN3344

Arkadaşlar Eğer Yaptığınız Yanlışsa Doğru Cevabı Veriyor Zaten


Vedat335735

Her ü niye kabul etti


kedii2

"Him" onun demek değil mi? E öyleyse bu cümle "ben onun kitabını okurum" olamayacak mı?


tayfun481296

Su sorulara gecmeden evvel bazi kelimelerin nerelerde kullanolmasi gerektiği ile ilgili anekdotlar verilse çok daha yardımı olacak. Them ,us, him bunlar nedir nerelerde kullanılır misal açiklamalisiniz.


Tubagkta2

TAKİP EDEBİLİRSİNİZ LÜTFEN :) ♡♡♡


Duo8539

Beni takip eder misiniz?❤️❤️❤️❤️


superhero26

I read ıts a book . Yanlışmı


ugurcansayan

Üçüncü cinsiyetsiz tekil kişinin nesne çekimi "it", ilgi öneki ve adılı çekimi aynı olup "its"tir. "I read its a book" hayal gücümüzü zorlayarak "Ben o cinsiyetsizin şeyine kitap okurum" olarak çevrilebilir. Sizce yanlış mı?


denizkurtu

I reads him a book kabul etmesi getekirken etmedi. Hemen gonderdim hata mesajini


gulcinyo

reads yazarsanız kabul etmez ki. read olmalı.


ENES711972

I read her a book u neden kabul etmiyo ??


TCMeliCema

Us nedir nerde kullanilir


ayrap1

Ya "i read a book for him" daha doğru değil mi?


BuneOlm

I read a book to him. Olur mu ?


AybarsAsla

Google den baktım to diyo ben doğru yaptım nerde benim hakkım ayrıca koskoca Google yanlışı yoktur diye düşünüyorum


Ebrarxdxd

I read a book it de mantikliydi...


Rumeysa890824

Neden his veya her gelmiyor onu anlayamadım :(


x3JF0uh5

Doğru cevap "onlara "çıktı


BoraAvc

her yazınca kabul etmiyor


alifazsalim

Reads ile read arasındaki fark ne deltaylı açıklarmisiniz


MuratErgn

Bir cevap bilmek ise yaramıyor mu


Selcen_Ozturk

şıklı sorularda bütün doğru seçenekleri işaretlemelisin


Sevda12370

I read a book for she neden kabul etmedi?


Tue815847

Nedeni "she" kelimesinin türkçe karşılığı "o" olduğunu biliyoruz duolingo 'nun sorusundada o kelimesi yok bu yüzden sonuç" I read a book" olamaz


felix_esteban

I read to him a book şeklinde bir kullanım doğru mudur?


esra8228

Him ve diğerleri sona gelince to geliyo ortaya gelence to yazmiyoz saniyorum


ugurcansayan

"I read him a book."

"I read a book to him."

"I read a book for him."

Sizin aradığınız yanıt ilki.


rabiafurka

I read a book. olmazmı


bilgekaganyilmaz

Ben bir kitap okurum (seninki).


gkhankanal

I reads her a book, yaptım bazen s bazen kulanılmıyor, bu geniş zaman cümlesi değil mi


caglacinar8

S takısı özne ''he, she, it'' iken gelir. Burada özne I. I ve çoğularda s gelmez. Evet bu bir geniş zaman cümlesi


kubilay_

"I read a book to him" yazdım kabul etti fakat "I read him a book" daha düzgün niye böyle cümleler kuramıyorum ben ya.


ugurcansayan

"I read him a book."

"I read a book for him."

"I read a book to him."

Aradığınız yanıt bu tümcelerden ilki.


gulcinyo

him / her yazınca neden yanlış diyor???


ilaydoo

Arkadaşlar him burada ne anlama geliyor anlatir misiniz?


Sevda12370

I read a book for she neden kabul etmedi?


sumersuleyman

I read his a book niye olmadı


Sevda12370

I read a book for her bu doğru değil mi?


Yusufimek2

Her kelimesi ile he ne farkı var tamam cinsellik anlamına geliyor ama,sonuçta aynı anlam


alikundilli

I read a book to him dedim kabul etti


Zeynep486902

Them yazdim yanlis dedi... nedennn...


Brock.Adams

ben i read book to her dedim kabul etmedi böyle şey mi olur


MuhammedAk229577

Biraz önce I read him book diyordu şimdi araya a sıkıştırdı. Ne kadar aptalca.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.