Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The elephants eat apples."

Çeviri:Filler elma yer.

4 yıl önce

34 Yorum


Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Öncelikle aklımıza sokmamız gereken şu: Sayılan bilen tekil bir nesneyi İngilizcede başına onu tanımlayan bir şey (örn. a, an, the ,my, your, this, that, vs) olmadan asla kullanamıyoruz.

Ve de genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Filler elmalar yer diye bir cümle olmaz, genel olarak fillerin elma yediğini belirtmek içinFiller elma yerderiz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The elephants eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The elephants eat apples: Filler elma yer
  • The elephants eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The elephants eat an apple: Filler (bir) elma yer.
  • The elephants eat five apples: Filler beş elma yer. Filler beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The elephants eat the apples: Filler elmaları yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş elmalar)
  • The elephants eat the apple: Filler elmayı yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş bir elma)

daha fazla bilgi için: https://www.duolingo.com/comment/1632177 https://www.duolingo.com/comment/1646458

Fiil neden eats değil eat diyenleri de geniş zamanda fiil çekimi konusuna buyur ediyoruz, -s takısı sadece 3. TEKİL şahıs için eklenir, filler ise çoğul. https://www.duolingo.com/comment/1430000

4 yıl önce

cengizyccy

tskler

3 yıl önce

tolgaa07

Sayin Selcen Hanim, cok tesekkurler

2 yıl önce

Kagan1903

Maşalllah

1 yıl önce

Glse600077

Thanks

9 ay önce

zindan10

Tskkur ederim selcan takildihim butun konularda senin orneklerin ve aciklamalarini goruyorum supersin

1 ay önce

gokhank

appleS taki s takısı sanrıım çoğul anlamında kullanılmamış ? Bilginiz var mı ? Ben çevirdiğimde "Filler elmaları yer" oluyor ancak aynı cümleyi tr den ing ye çevirsem The elephants eat the aplle olmalı gibi geliyor ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet aynen onun için the gerekirdi. Genel ifadelerde İngilizcede çoğul türkçede tekil tercih ediliyor. detaylar burada: https://www.duolingo.com/comment/1632177

4 yıl önce

gokhank

Hızlı dönüşünüz için teşekkürler Selcen hanım,

4 yıl önce

nisa_ayaz_07

Bencede çok doğru ama ben sonradan fark ettim o yüzden yanlış yaptım

3 yıl önce

GlceNazAks

Evet bence de s takısı var ama tekil olarak kabul ediyor

10 ay önce

MuratAliBilgili

Zaten ¨filler elmalar yer¨ tercümesi biraz şaçma ve anlamsız geliyor ¨filler elma yer¨ demek daha mantıklı. ¨filler elmaları yer¨ in ingilizcesi de ¨the elephants eat the apples¨

2 yıl önce

hHYF4

Basit, dil farkı filler elmalar yer dersek tuhaf olur, elma yer deriz ama onlarda bu tam tersi , elmaları dersek the apples yazarsak bildiğim kadariyla sadece elmalari degil bir onceki kelimede elmalardan bahsetmişizde ayni elmalarda bahsediyor gibi oluyor, benim bildigim bunlar. ꓄ꍟꌗꍟꀘꀘꀎꋪ꒒ꍟꋪ

1 yıl önce

EfeReyiz.

burda the elephants eat apples diyo ama filler elma yer diyo burda yanlışlık yapıyosunuz bence selcen hanım ya ben yanlış diyorum ya siz yanlış soru yaptınız eğer cevap doğruysa söylerseniz sevinirim.

3 yıl önce

Creptics

filler elmalar yer nasıl yanlış olur ya

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayatınızda böyle bir cümleyi ne zaman nasıl ne durumda söylersiniz siz onu açıklayın, biz de değerlendirelim

2 yıl önce

sekine4

Eats olması lazım diye düşündüm he she it de geliyorsa s takısı bunda the elephants ıt değil mi? Yardımcı olursanız sevinirim

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

elephants tabii ki it değil, ÇOĞUL, they yani

2 yıl önce

ArifAldemir

filler elmaları yerın kabuledilmesı gerekıo

2 yıl önce

esinpein0

Selcen Hanımın yukarıdaki yazılarını okuyun lütfen,cümlede ELMALARI diye bir kelime yok, Elmalar var o da türkçeye çevrilirken elma olması gerekiyor:)

2 yıl önce

mck3598

filler elmaları yer olucak

2 yıl önce

Doa432385

Filler elma yer dedim kabul etmedi ama apples yZiyo

2 yıl önce

Qzply76
Qzply76

neden, "filler elmalar yer" degil?

1 yıl önce

YusufDemir17

filler elmaları yer yazdım yanlış çıktı apples de s kullanmayın ozaman bu ne böyle ufacık hatalara yanlış diyor uzuyor pratik yapma

1 yıl önce

deniz660688

biz duğru cevap vermemize rağmen burada yanlış diyor araştırdım benim yaptığım doğru çıktı ama işte ne yapalım

1 yıl önce

Emel70540

İşte doğru olan çeviri bu. Filler bir elma yer cumlesi cok anlamsiz

1 yıl önce

Azra940525

Bence elmaları yer olmalı

1 yıl önce

c.vuralkar

ingilizcesi çoğul, trkçesi tekil. yanlış

1 yıl önce

trmirza50

filler elmalar yer olması lazım çünkü 's' takısı var

11 ay önce

ermanyldr

Tsk

11 ay önce

Melih_ozdemir

Filler elmaları yerler.

Türkçede çoğul çoğuldur :)

9 ay önce

anarsist

Biride cikip dememis filler nasil elma yiyor?

2 ay önce

FKMHMT

Elma diyor ama apple S takısı almış

1 hafta önce

Glnida11

"The" çoğullar varken kullanır mı???

1 hafta önce