1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The elephants eat apples."

"The elephants eat apples."

Çeviri:Filler elma yer.

February 19, 2014

75 Yorum


Selcen_Ozturk

Öncelikle aklımıza sokmamız gereken şu: Sayılan bilen tekil bir nesneyi İngilizcede başına onu tanımlayan bir şey (örn. a, an, the ,my, your, this, that, vs) olmadan asla kullanamıyoruz.

Ve de genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Filler elmalar yer diye bir cümle olmaz, genel olarak fillerin elma yediğini belirtmek içinFiller elma yerderiz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The elephants eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The elephants eat apples: Filler elma yer
  • The elephants eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The elephants eat an apple: Filler (bir) elma yer.
  • The elephants eat five apples: Filler beş elma yer. Filler beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The elephants eat the apples: Filler elmaları yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş elmalar)
  • The elephants eat the apple: Filler elmayı yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş bir elma)

daha fazla bilgi için: https://www.duolingo.com/comment/1632177 https://www.duolingo.com/comment/1646458

Fiil neden eats değil eat diyenleri de geniş zamanda fiil çekimi konusuna buyur ediyoruz, -s takısı sadece 3. TEKİL şahıs için eklenir, filler ise çoğul. https://www.duolingo.com/comment/1430000


kkksh

Emeğine sağlık


Angel234654

Tesekkurler selcan yazdim bunu bir kenara


Alizeler

Ah Selcen! Sen ne iyi bir öğretmendin.


umarsizca

Kibar ol, sonrasına bakarız.


zindan10

Tskkur ederim selcan takildihim butun konularda senin orneklerin ve aciklamalarini goruyorum supersin


abdullahresha

Biraz kibar olsan fena olmaz hz. Selcen sultan hanımefendi. Hmm. What do you say. Let's be polite. By the way, thanks for your inform.


MustafaEra856096

Selcen hocam açıklamanız için çok teşekkür ediyorum ancak ben yinede hiç bir şey anlamadım.


tolgaa07

Sayin Selcen Hanim, cok tesekkurler


Levent956317

Çok teşekkürler süpersiniz


gokhank

appleS taki s takısı sanrıım çoğul anlamında kullanılmamış ? Bilginiz var mı ? Ben çevirdiğimde "Filler elmaları yer" oluyor ancak aynı cümleyi tr den ing ye çevirsem The elephants eat the aplle olmalı gibi geliyor ?


Selcen_Ozturk

evet aynen onun için the gerekirdi. Genel ifadelerde İngilizcede çoğul türkçede tekil tercih ediliyor. detaylar burada: https://www.duolingo.com/comment/1632177


gokhank

Hızlı dönüşünüz için teşekkürler Selcen hanım,


nisa_ayaz_07

Bencede çok doğru ama ben sonradan fark ettim o yüzden yanlış yaptım


GlceNazAks

Evet bence de s takısı var ama tekil olarak kabul ediyor


ihtiyaro

bunun doğrusu filler elmaları yer olmalıydı


zlemKarada9

Soruya bak ya soru daha gerçek cevabın ne olduğunu bilmiyor


hazal182440

Dalgami geciyorsunuz ya bi an koyuyorum yanlis bi koymusyorum yine yanlis bu ne sacmalik ya


Azime600807

Apples çoğuldur ancak aşağıda çoğul elmalar kelimesi yoktur


Bhruz10

Hayat fani ölüm ani :/


MuratAliBilgili

Zaten ¨filler elmalar yer¨ tercümesi biraz şaçma ve anlamsız geliyor ¨filler elma yer¨ demek daha mantıklı. ¨filler elmaları yer¨ in ingilizcesi de ¨the elephants eat the apples¨


EgosuzOyun

Apples diyor çoğul var. Elmalari olmasi lazim


Gumball597699

Ama they eat the apples olunca elmalar oluyor neden


leman819694

Burada filler elmalari yer olmaliydi yeni the elephants eat the apples ve ya bos apples


MzmzUkala

Biseyleri akıla sokmak yerine öğretseydin belki bukadar ukala olmazsın


Dilek170016

Teşekkürler Selcen Hanım


hayat5184

İç iyi kayıt yabmıyo


adem799439

Konuşmak istiyorum ama duymuyor


Arda_Official

Bence "The elephants eats" olamlıydı tani "s" takısı gelmeli


BurakKayran

Ben bronz sıralamasında 1. Sıradayım


BurakKayran

Ben bronz sıralamasında 1. Sıradayım


12579x

Fil elmaları yer olmuyomu anlamadım


sekine4

Eats olması lazım diye düşündüm he she it de geliyorsa s takısı bunda the elephants ıt değil mi? Yardımcı olursanız sevinirim


Selcen_Ozturk

elephants tabii ki it değil, ÇOĞUL, they yani


ArifAldemir

filler elmaları yerın kabuledilmesı gerekıo


esinpein0

Selcen Hanımın yukarıdaki yazılarını okuyun lütfen,cümlede ELMALARI diye bir kelime yok, Elmalar var o da türkçeye çevrilirken elma olması gerekiyor:)


mck3598

filler elmaları yer olucak


Doa432385

Filler elma yer dedim kabul etmedi ama apples yZiyo


Qzply76

neden, "filler elmalar yer" degil?


hHYF4

Basit, dil farkı filler elmalar yer dersek tuhaf olur, elma yer deriz ama onlarda bu tam tersi , elmaları dersek the apples yazarsak bildiğim kadariyla sadece elmalari degil bir onceki kelimede elmalardan bahsetmişizde ayni elmalarda bahsediyor gibi oluyor, benim bildigim bunlar. ꓄ꍟꌗꍟꀘꀘꀎꋪ꒒ꍟꋪ


deniz660688

biz duğru cevap vermemize rağmen burada yanlış diyor araştırdım benim yaptığım doğru çıktı ama işte ne yapalım


Emel70540

İşte doğru olan çeviri bu. Filler bir elma yer cumlesi cok anlamsiz


Azra940525

Bence elmaları yer olmalı


c.vuralkar

ingilizcesi çoğul, trkçesi tekil. yanlış


trmirza50

filler elmalar yer olması lazım çünkü 's' takısı var


Melih_ozdemir

Filler elmaları yerler.

Türkçede çoğul çoğuldur :)


FKMHMT

Elma diyor ama apple S takısı almış


Glnida11

"The" çoğullar varken kullanır mı???


Kaankrcn35

İngilizcede çoğul turkcede ise tekil ifade ediliyor. O yuzden apples oldu.


HaticePekr

Tesekkür ederim açıklama için


Aklkp75

Yer ama doymaz


ggghuggfyh

apples diyo yani çoğul


Bediha06

Filler eĺmaları yer.


FlagFan1200

Apple telefonu olan


OzerKurcan

AppleS kelimesindeki S takısı çoğuldur.Bence çeviri yanlış Filler elma yer olması için The elephants eat apple olması gerekirdi..


EfeReyiz.

burda the elephants eat apples diyo ama filler elma yer diyo burda yanlışlık yapıyosunuz bence selcen hanım ya ben yanlış diyorum ya siz yanlış soru yaptınız eğer cevap doğruysa söylerseniz sevinirim.


Creptics

filler elmalar yer nasıl yanlış olur ya


Selcen_Ozturk

hayatınızda böyle bir cümleyi ne zaman nasıl ne durumda söylersiniz siz onu açıklayın, biz de değerlendirelim


emma.rodrigues19

Biride cikip dememis filler nasil elma yiyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.