Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The elephants eat apples."

Çeviri:Filler elma yer.

0
4 yıl önce

31 Yorum


Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Öncelikle aklımıza sokmamız gereken şu: Sayılan bilen tekil bir nesneyi İngilizcede başına onu tanımlayan bir şey (örn. a, an, the ,my, your, this, that, vs) olmadan asla kullanamıyoruz.

Ve de genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Filler elmalar yer diye bir cümle olmaz, genel olarak fillerin elma yediğini belirtmek içinFiller elma yerderiz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The elephants eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The elephants eat apples: Filler elma yer
  • The elephants eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The elephants eat an apple: Filler (bir) elma yer.
  • The elephants eat five apples: Filler beş elma yer. Filler beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The elephants eat the apples: Filler elmaları yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş elmalar)
  • The elephants eat the apple: Filler elmayı yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş bir elma)

daha fazla bilgi için: https://www.duolingo.com/comment/1632177 https://www.duolingo.com/comment/1646458

Fiil neden eats değil eat diyenleri de geniş zamanda fiil çekimi konusuna buyur ediyoruz, -s takısı sadece 3. TEKİL şahıs için eklenir, filler ise çoğul. https://www.duolingo.com/comment/1430000

86
Cevap ver43 yıl önce

cengizyccy

tskler

2
Cevap ver3 yıl önce

tolgaa07

Sayin Selcen Hanim, cok tesekkurler

1
Cevap ver2 yıl önce

Kagan1903

Maşalllah

1
Cevap ver1 yıl önce

Glse600077

Thanks

0
Cevap ver7 ay önce

gokhank

appleS taki s takısı sanrıım çoğul anlamında kullanılmamış ? Bilginiz var mı ? Ben çevirdiğimde "Filler elmaları yer" oluyor ancak aynı cümleyi tr den ing ye çevirsem The elephants eat the aplle olmalı gibi geliyor ?

9
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet aynen onun için the gerekirdi. Genel ifadelerde İngilizcede çoğul türkçede tekil tercih ediliyor. detaylar burada: https://www.duolingo.com/comment/1632177

7
Cevap ver44 yıl önce

gokhank

Hızlı dönüşünüz için teşekkürler Selcen hanım,

4
Cevap ver4 yıl önce

nisa_ayaz_07

Bencede çok doğru ama ben sonradan fark ettim o yüzden yanlış yaptım

1
Cevap ver3 yıl önce

GlceNazAks

Evet bence de s takısı var ama tekil olarak kabul ediyor

0
Cevap ver8 ay önce

MuratAliBilgili

Zaten ¨filler elmalar yer¨ tercümesi biraz şaçma ve anlamsız geliyor ¨filler elma yer¨ demek daha mantıklı. ¨filler elmaları yer¨ in ingilizcesi de ¨the elephants eat the apples¨

2
Cevap ver1 yıl önce

hHYF4

Basit, dil farkı filler elmalar yer dersek tuhaf olur, elma yer deriz ama onlarda bu tam tersi , elmaları dersek the apples yazarsak bildiğim kadariyla sadece elmalari degil bir onceki kelimede elmalardan bahsetmişizde ayni elmalarda bahsediyor gibi oluyor, benim bildigim bunlar. ꓄ꍟꌗꍟꀘꀘꀎꋪ꒒ꍟꋪ

1
Cevap ver1 yıl önce

EfeReyiz.

burda the elephants eat apples diyo ama filler elma yer diyo burda yanlışlık yapıyosunuz bence selcen hanım ya ben yanlış diyorum ya siz yanlış soru yaptınız eğer cevap doğruysa söylerseniz sevinirim.

0
Cevap ver3 yıl önce

Creptics

filler elmalar yer nasıl yanlış olur ya

0
Cevap ver2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayatınızda böyle bir cümleyi ne zaman nasıl ne durumda söylersiniz siz onu açıklayın, biz de değerlendirelim

0
Cevap ver2 yıl önce