1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The elephants eat apples."

"The elephants eat apples."

Çeviri:Filler elma yer.

February 19, 2014

11 Yorum


Selcen_Ozturk

Öncelikle aklımıza sokmamız gereken şu: Sayılan bilen tekil bir nesneyi İngilizcede başına onu tanımlayan bir şey (örn. a, an, the ,my, your, this, that, vs) olmadan asla kullanamıyoruz.

Ve de genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Filler elmalar yer diye bir cümle olmaz, genel olarak fillerin elma yediğini belirtmek içinFiller elma yerderiz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The elephants eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The elephants eat apples: Filler elma yer
  • The elephants eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The elephants eat an apple: Filler (bir) elma yer.
  • The elephants eat five apples: Filler beş elma yer. Filler beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The elephants eat the apples: Filler elmaları yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş elmalar)
  • The elephants eat the apple: Filler elmayı yer. (belirli, daha önce bahsedilmiş bir elma)

daha fazla bilgi için: https://www.duolingo.com/comment/1632177 https://www.duolingo.com/comment/1646458

Fiil neden eats değil eat diyenleri de geniş zamanda fiil çekimi konusuna buyur ediyoruz, -s takısı sadece 3. TEKİL şahıs için eklenir, filler ise çoğul. https://www.duolingo.com/comment/1430000


tolgaa07

Sayin Selcen Hanim, cok tesekkurler


umarsizca

Kibar ol, sonrasına bakarız.


gokhank

appleS taki s takısı sanrıım çoğul anlamında kullanılmamış ? Bilginiz var mı ? Ben çevirdiğimde "Filler elmaları yer" oluyor ancak aynı cümleyi tr den ing ye çevirsem The elephants eat the aplle olmalı gibi geliyor ?


Selcen_Ozturk

evet aynen onun için the gerekirdi. Genel ifadelerde İngilizcede çoğul türkçede tekil tercih ediliyor. detaylar burada: https://www.duolingo.com/comment/1632177


gokhank

Hızlı dönüşünüz için teşekkürler Selcen hanım,


EgosuzOyun

Apples diyor çoğul var. Elmalari olmasi lazim


MuratAliBilgili

Zaten ¨filler elmalar yer¨ tercümesi biraz şaçma ve anlamsız geliyor ¨filler elma yer¨ demek daha mantıklı. ¨filler elmaları yer¨ in ingilizcesi de ¨the elephants eat the apples¨


ggghuggfyh

apples diyo yani çoğul


MzmzUkala

Biseyleri akıla sokmak yerine öğretseydin belki bukadar ukala olmazsın

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.