Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Wat heb jij onder de hoed?"

Vertaling:What do you have under the hat?

4 jaar gelden

17 opmerkingen


Klaratje55

Ze zeggen toch dat als je door de woorden met je muis sleept, dat je dan de vertaling (oplossing dus) kan zien (juist). "Got" staat er toch nergens bij?

3 jaar gelden

Annie313470

Wanneer moet je 'got' gebruiken? Ik snap het niet meer. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

have got of has got betekent hebben, maar ze zijn meestal gebruikt in Groot Britanniƫ.

Dus kan je wel zeggen:

I have a hat of * I have got a hat*

Als je de vorm met got kiest, dan moet je geen do/does gebruiken.

I have got a hat > Have you got a hat? > I haven't got a hat

Om een vraag te stellen, moet je have/has voor het onderwerp plaatsen, en om een negatieve zin te maken, plaats je alleen maar not tussenin have en got.

Als je de vorm zonder got kiest, dan moet je do/does gebruiken om vraagjes te stellen en negatieve zinnen te maken, net zoals met meest werkwoorden.

Sorry voor mijn Nederlands, ik ben er aan het leren.

Hope this helps!

1 jaar gelden

semk2004

Wat have you got under your hat is toch ook goed

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

De hoed = The hat

1 jaar gelden

DamionGans

Is hood geen vertaling van hoed? :-)

3 jaar gelden

AmySchellekens

nee, het is:hat

2 jaar gelden

SanderKoster

'hood' is meer de kap van een capuchon.

2 jaar gelden

esma675855

Waarom is what have you under your hed fout??

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

hed bestaat niet in't Engels.

head = hoofd

hat= hoed

1 jaar gelden

yasmine228448

Kan iemand uitleggen waarom got

1 jaar gelden

bienepientje

Zoals ik het schreef was het toch goed? Of had ik wat verkeerds geschreven??

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Wanneer u niet vermeldt wat u heeft geschreven kan niemand u vertellen of wat u schreef goed of fout is.

3 jaar gelden

Soraya231

among betekent toch ook onder en als ik dat in typ is die foeut . kan iemand dit uiteleggen? of wanneer je among gebruikt en wanneer under?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Under gebruik je als iets letterlijk onder iets is, zoals in deze zin.
  • Among gebruik je in een zin als onder de mensen zijn.
3 jaar gelden

Soraya231

wat bedoelt u met onder de mensen kunt u dat uitleggen aub?

3 jaar gelden

LauraMitte

onder de mensen betekent dat je een mens bent je hoort dus bij die groep als je onder de dieren bent hoor je bij de dieren als je onder de muzikanten bent hoor je dus daar bij

2 jaar gelden