Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Safety is important."

Çeviri:Emniyet önemlidir.

1 yıl önce

3 Yorum


NamkKemalz

Security ile safety farkı ne

1 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçe çevirileri aynı. Fakat kullanıldıkları yerler çok farklı aslında.

İnternetten bulduğum örnekler mesela: Car safety is about protecting people by making the car less likely to be involved in an accident and including features that mean people are less likely to be injured if there is an accident. Car security is about protecting the car and it's contents from criminal activity. Yani arabanın "safety"si, arabanın içindekileri korumak için, kaza olursa vs daha az zarar görmeleri için. Arabanın "security"si, arabayı korumak için, mesela kapısını açıp hırsızlar giremesin diye.

Aslında security sanki daha çok hırsızlara/teröristlere vs karşı olan bir "güvenlik". Safety ise diğer konularda.

1 yıl önce

HlyaCihangir

''Safety'' biraz hissetmekle ve yaşamsal konularla ilgili gibi. yani güvende olmak,emin olmak,sağlıklı olmak,huzurlu olmak,....''Security'' ise bunu sağlayan teknik ve önlemleri ifade ediyor sanırım. Sigorta yaptırmak, bakım yaptırmak,, lastik değiştirmek,evde yangın söndürücü bulundurmak,vs...''Security'' ile anlatılan işlemler yapılınca, ''safety '' ile anlatılan güvenli,emin olma adımı sağlanmış oluyor.

1 yıl önce