1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben bir köpek istiyorum oysa…

"Ben bir köpek istiyorum oysa bir kedim var."

Çeviri:I want a dog, and yet I have a cat.

February 19, 2014

28 Yorum

Konu önem sırasına göre

.HalilAlni

"I want a dog however I have a cat." cümlesi doğru mu?

April 18, 2014

alicanerturk

Evet doğru, aynı anlamı verir fakat burada "yet"in kullanımı öğretilmek istenmiş.

May 11, 2019

tcnarj

'and yet ' burada bir kalıp olarak mı kullanıldı?

September 5, 2015

Anonymous-1

and yet - oysa demek oluyor mu birlikte yani bir ifade mi ?

May 8, 2015

orxanyunis

And yet kalip mi yani?

October 23, 2015

postaci82

sözlükten anladığım şu; oysa kelimesinin bir çok anlamı var, bazen ancak demektir bazen buna rağmen demektir.bu cümlede ilk cümleye bir karşıtlık değil de daha ziyade ilk cümleye rağmen anlamı var.sanırım bu yüzden but veya however değil de yet kullanılmış.yet in de pek çok anlamı var ben henüz demek diye biliyordum ama sözlük daha geniş tutuyor elbette ve buna rağmen anlamındaki ancak derken yet kullandırıyor.

July 13, 2016

metehan745704

I want a dog however i own a cat yada however i have a cat dogrusu

January 31, 2016

erhny

yet i cümlede nereye koyacağımız ile ilgili bir kural var mıdır??

February 19, 2014

Selcen_Ozturk

farklı cümle yapılarında farklı anlama gelebilirler. buradaki gibi kontrast yaratmak için yani "oysa" anlamında kullanıldığında yukarıdaki gibi olması lazım, başka yere geçemez.

February 19, 2014

Turker90

İngilizceye çevirirken oysanın altına baktım yet yazıyordu. Yet henüz demek ancak. Buradan da baktım ki and yet oysa diyor. Türkçesi'nin altında doğru değil öyleyse.

September 8, 2014

eyuptkc

I want a dog yet I have a cat. demek yeterli olmazmı?

May 24, 2016

ufukgenctu

Peki "and yet" yerine "but" kullanılsa olmaz mıydı?

August 4, 2016

alicanerturk

Kullanılırdı, "yet" normalde "henüz" anlamına gelse de kimi zaman "but" yerine kullanılabiliyor.

May 11, 2019

Nehir_Coskun

Bende aynısını soracaktım

May 21, 2017

DoaUzhuy

Ben "a" yerine "one" kullandım ve kabul etmedi Sorun nedir?

March 20, 2017

alicanerturk

"Bir tane" anlamını vermek için "a" ve "an" kullanılır. "One" kullanırsanız elbette herkes yine sizi anlar fakat bunun kuralı "bir" anlamını artikeller ile vermektir.

May 11, 2019

FATO926817

oradaki and evet demek onun yerine least gelmesi gerekir

May 29, 2017

SerkanTont

Aynı anlamı veriyor. Birebir çevirmemiş

August 14, 2017

FundaHayat

Why we use yet?

July 19, 2017

alicanerturk

Bazen "yet", "but" anlamına gelebiliyor.

May 11, 2019

SerkanTont

"I want to a dog or i wanna a dog

August 14, 2017

Polat4421

Ve yok and yazıyor nasıl oluyor ?

October 12, 2017

71SILA

Ben bütün soruları doğru yaptım

October 27, 2017

mustafafur7

Cat kelimesini siayti diye okuyor ama ket olacaktı ve dog kelimesini dioci diye okuyor halbuki dog diye okuması gerekiyordu .. Yani bu okuma problemlerini düzeltmenizi isterim

December 26, 2017

Mehmet127067

Baglac olarak yet oysa anlaminda kullanilabiliyor, and yet olmasi gerekli mi? Yet'i kabul etti.

December 21, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.