Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben bir köpek istiyorum oysa bir kedim var."

Çeviri:I want a dog, and yet I have a cat.

4 yıl önce

23 Yorum


.HalilAlni

"I want a dog however I have a cat." cümlesi doğru mu?

4 yıl önce

tcnarj

'and yet ' burada bir kalıp olarak mı kullanıldı?

3 yıl önce

Anonymous-1

and yet - oysa demek oluyor mu birlikte yani bir ifade mi ?

3 yıl önce

orxanyunis

And yet kalip mi yani?

2 yıl önce

postaci82

sözlükten anladığım şu; oysa kelimesinin bir çok anlamı var, bazen ancak demektir bazen buna rağmen demektir.bu cümlede ilk cümleye bir karşıtlık değil de daha ziyade ilk cümleye rağmen anlamı var.sanırım bu yüzden but veya however değil de yet kullanılmış.yet in de pek çok anlamı var ben henüz demek diye biliyordum ama sözlük daha geniş tutuyor elbette ve buna rağmen anlamındaki ancak derken yet kullandırıyor.

2 yıl önce

erhny

yet i cümlede nereye koyacağımız ile ilgili bir kural var mıdır??

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

farklı cümle yapılarında farklı anlama gelebilirler. buradaki gibi kontrast yaratmak için yani "oysa" anlamında kullanıldığında yukarıdaki gibi olması lazım, başka yere geçemez.

4 yıl önce

Turker90

İngilizceye çevirirken oysanın altına baktım yet yazıyordu. Yet henüz demek ancak. Buradan da baktım ki and yet oysa diyor. Türkçesi'nin altında doğru değil öyleyse.

4 yıl önce

metehan745704

I want a dog however i own a cat yada however i have a cat dogrusu

2 yıl önce

eyuptkc

I want a dog yet I have a cat. demek yeterli olmazmı?

2 yıl önce

ufukgenctu

Peki "and yet" yerine "but" kullanılsa olmaz mıydı?

2 yıl önce

Nehir_Coskun

Bende aynısını soracaktım

1 yıl önce

DoaUzhuy

Ben "a" yerine "one" kullandım ve kabul etmedi Sorun nedir?

1 yıl önce

FATO926817

oradaki and evet demek onun yerine least gelmesi gerekir

1 yıl önce

SerkanTont

Aynı anlamı veriyor. Birebir çevirmemiş

1 yıl önce

FundaHayat

Why we use yet?

1 yıl önce

SerkanTont

"I want to a dog or i wanna a dog

1 yıl önce

Polat4421

Ve yok and yazıyor nasıl oluyor ?

11 ay önce

71SILA

Ben bütün soruları doğru yaptım

10 ay önce

mustafafur7

Cat kelimesini siayti diye okuyor ama ket olacaktı ve dog kelimesini dioci diye okuyor halbuki dog diye okuması gerekiyordu .. Yani bu okuma problemlerini düzeltmenizi isterim

8 ay önce