"Çilek yiyorum."

Çeviri:Ich esse eine Erdbeere.

2 yıl önce

9 Yorum


laramelin

Bir çilek yiyorum yazmadığı için Ich esse Erdbeere'nin de kabul edilmesi gerekmez mi?

2 yıl önce

Eluvian_

Türkçede çoğu zaman "bir" demesek de oluyor, bizim dilimizde belirli/belirsiz tanımlayıcıların (ein/der/die/das vs.) pek yeri olmadığı için. Ancak Almancada bu durum önemli. "Ich esse Erdbeere" demek gramer olarak hatalı oluyor bir artikel belirtmediğin için. Herhangi bir çilekse "eine", belli bir çilekse "die" almalı bu yüzden.

  • Ich esse eine Erdbeere. / Ich esse Erdbeeren. (Bu da çoğul halidir ve belirsiz artikel kullanmak istemiyorsan bu şekilde de kurabilirsin cümleyi, anlam olarak ikisi de aynı. Dikkat et hem çoğul halini kullanıp hem de "ein/eine" getirme.) = Çilek yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeere. = Çileği yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeeren. = Çilekleri yiyorum.
2 yıl önce

SabaBenzer
SabaBenzer

"Du isst Hähnchen"cümlesi de hatalı olmuyor mu o halde?Bir artikel belirtilmemiş. Aynı ders içinde sorulan bir soru bu Ama "eine 'kullaninca kabul etmiyor. Mantığı anlamadım??

3 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Çilek yiyorum - Ich esse eine Erdbeere veya Ich esse Erdbeeren.

3 ay önce

humetin

Ich esse einen Fisch - Ich esse den Fisch / Ich esse Fische - Ich esse die Fische ?

1 yıl önce

sema867684

Bunları Burada mı öğrendiniz?

1 yıl önce

SerkanBaska55

Karma bi dil ama yinede mantigini ogrenince kolay geliyor

6 ay önce

humetin

....eine.... Wortzahl oder unbestimmter Artikel ? (Oder "beides"?)

3 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Beides, Zahlwort und Artikel.

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.