1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Çilek yiyorum."

"Çilek yiyorum."

Çeviri:Ich esse eine Erdbeere.

November 17, 2016

11 Yorum


laramelin

Bir çilek yiyorum yazmadığı için Ich esse Erdbeere'nin de kabul edilmesi gerekmez mi?


Eluvian_

Türkçede çoğu zaman "bir" demesek de oluyor, bizim dilimizde belirli/belirsiz tanımlayıcıların (ein/der/die/das vs.) pek yeri olmadığı için. Ancak Almancada bu durum önemli. "Ich esse Erdbeere" demek gramer olarak hatalı oluyor bir artikel belirtmediğin için. Herhangi bir çilekse "eine", belli bir çilekse "die" almalı bu yüzden.

  • Ich esse eine Erdbeere. / Ich esse Erdbeeren. (Bu da çoğul halidir ve belirsiz artikel kullanmak istemiyorsan bu şekilde de kurabilirsin cümleyi, anlam olarak ikisi de aynı. Dikkat et hem çoğul halini kullanıp hem de "ein/eine" getirme.) = Çilek yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeere. = Çileği yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeeren. = Çilekleri yiyorum.

SabaBenzer

"Du isst Hähnchen"cümlesi de hatalı olmuyor mu o halde?Bir artikel belirtilmemiş. Aynı ders içinde sorulan bir soru bu Ama "eine 'kullaninca kabul etmiyor. Mantığı anlamadım??


REATES

Gramer olarak dogru olabilirsiniz ama yeni bir dil ogrendigimiz icin gordugumuzu ceviriyoruz. "Bir" yazilmaliydi


Emre880773

Çilek yiyorum = Ich esse die Erdbeere BİR Çilek yiyorum = Ich esse eine Erbeere Çilek yiyorum deyince ben nerden bileyim belli bir çileği mi yiyorsun yoksa herhangi bir çileği mi yiyorsun? Bu kadar katı olmamalı Duolingo


humetin

....eine.... Wortzahl oder unbestimmter Artikel ? (Oder "beides"?)


SteffiBookworm

Beides, Zahlwort und Artikel.


seninspider56

"Bir" yazmadığı için çoğumuz "eine" yazmadık, doğru kabul etmesi gerekiyordu. Bundan önceki tüm alıştırmalarda bu şekilde değerlendirilmişti


Kbra184736

Çilek yiyorum derken "bir çilek" diye belirtmediği halde çilekten önce "eine" kullanılmış ama birkaç örnek önce ben süt içiyorum demek için "ich trinke Milch" derken de artikel kullanmadık, bunların farkı ne anlayamadım?


SteffiBookworm

Aradaki fark çilek - eine Erdbeere sayılabilir ancak süt - Milch sayılamaz. (Nullartikel)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.