"Çilek yiyorum."

Çeviri:Ich esse eine Erdbeere.

November 17, 2016

8 Yorum


laramelin

Bir çilek yiyorum yazmadığı için Ich esse Erdbeere'nin de kabul edilmesi gerekmez mi?

November 17, 2016

Eluvian_

Türkçede çoğu zaman "bir" demesek de oluyor, bizim dilimizde belirli/belirsiz tanımlayıcıların (ein/der/die/das vs.) pek yeri olmadığı için. Ancak Almancada bu durum önemli. "Ich esse Erdbeere" demek gramer olarak hatalı oluyor bir artikel belirtmediğin için. Herhangi bir çilekse "eine", belli bir çilekse "die" almalı bu yüzden.

  • Ich esse eine Erdbeere. / Ich esse Erdbeeren. (Bu da çoğul halidir ve belirsiz artikel kullanmak istemiyorsan bu şekilde de kurabilirsin cümleyi, anlam olarak ikisi de aynı. Dikkat et hem çoğul halini kullanıp hem de "ein/eine" getirme.) = Çilek yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeere. = Çileği yiyorum.

  • Ich esse die Erdbeeren. = Çilekleri yiyorum.
November 17, 2016

SabaBenzer

"Du isst Hähnchen"cümlesi de hatalı olmuyor mu o halde?Bir artikel belirtilmemiş. Aynı ders içinde sorulan bir soru bu Ama "eine 'kullaninca kabul etmiyor. Mantığı anlamadım??

August 22, 2018

SteffiBookworm

Çilek yiyorum - Ich esse eine Erdbeere veya Ich esse Erdbeeren.

August 23, 2018

humetin

Ich esse einen Fisch - Ich esse den Fisch / Ich esse Fische - Ich esse die Fische ?

April 6, 2017

SerkanBaska55

Karma bi dil ama yinede mantigini ogrenince kolay geliyor

May 25, 2018

humetin

....eine.... Wortzahl oder unbestimmter Artikel ? (Oder "beides"?)

August 23, 2018

SteffiBookworm

Beides, Zahlwort und Artikel.

August 23, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.