1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Katze ist weiß."

"Die Katze ist weiß."

Çeviri:Kedi beyaz.

November 17, 2016

7 Yorum


hardnrocker

ß harfi ilgili şu bilgiyi buldum. Duolingo' da da geçerli midir?*** ß: ss (Son zamanlarda bu harfin kullanımı "ss" olarak yaygınlaşmıştır.Örn:Heiß değil Heiss)


Eluvian_

Evet, doğru. Türkçe kursu için bilmiyorum ama İngilizce üzerinden Almanca kursunda geçerli olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.


Selcen_Ozturk

kolaylık açısından kabul ediliyor fakat ß yerine ss yazmak doğru bir kullanım değil. Ayrıca ß den önceki sesli harf uzun, ss'ten önceki sesli harf kısa okunur.

mesela Straße, ştraaase diye okunur

ayrıca alt+s e basarak ß elde edebilirsiniz


Nermin9660

Lütfen duolingonun türkçeden italyancasını yapınız

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.