1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He likes the food."

"He likes the food."

Fordítás:Ízlik neki az étel.

February 19, 2014

11 hozzászólás


octnine

Szereti az ételeket. Így fordítottam, de nem jó. Úgy tudom a food rendhagyó többesszámú, tehát a food többes számot is jelent. Vagy ez így nem igaz?

February 19, 2014

radnaitomi

A 'food' étel (mint ennivalló, táplálék) értelmeben megszámlálhatatlan, így nincs is többes száma egyáltalán.

De jelent ételfajtát is, olyankor megszámlálható, hiszen lehet több, különöző ételfajtáról beszélni, de ilyekor természetesen 'foods' lenne a többes számú alak.

Vagyis ha fent a megszámlálhatatlan értelemben áll, akkor azért kell egyes szám, ha meg a megszámlálható értelmeben, akkor pedig azért, mert nem foods alak van ott, hanem az egyes számú!

February 19, 2014

kirimiki

Radnaitomi kösz a mindig alapos és érthető magyarázatokat! Többet tanulok a hozzászólásaidból mint bármelyik kezdő angol könyvből.

February 28, 2014

radnaitomi

Köszönöm szépen! :) Örülök, ha ilyen hasznosnak bizonyulnak a hozzászólásaim! :)

March 1, 2014

vighjanos

A kaját irtam és nem fogadta el

January 7, 2015

AlexiaFait

Nekem se..

January 16, 2016

laq1958

Balhéból kaját írtam, nem fogadta el. A programnak is van mit tanulnia. :D

May 1, 2014

Gyertya

Én is! :(

July 2, 2014

Nauszika-Nausz21

Aszt irtam''Szereti az ennivalot'' ez igy miert nem jo ??? Aszt irta hogy''Izlik neki az ètel'' az en valaszom kiert nem volt joo???

September 28, 2014

Vales72

Ha valoban az a jo forditas, hogy "izlik neki az etel" , akkor miert nem a her/him alakot hasznalja? Her/him= neki, vagy nem jol tudom? Miert nem "her likes the food"?

January 20, 2015

G.Mate

???

March 12, 2015
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.