1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "For his culture, it is neces…

"For his culture, it is necessary that he travels."

Fordítás:A kultúrájához szükséges, hogy utazzon.

February 19, 2014

32 hozzászólás


OldAkita

Annyira szeretném hogy a kúltúrámhoz nem csak az tartozna hogy naponta ingázok a munkahelyem és az otthonom között, hanem pl olyan hogy Madagaszkár és a Seycelle szigetek és más paradicsomi helyek között utazgathatnék. Az melyik népcsoport amelyiknek ilyen kúltúrája van? :-)


Arghk83

ennek a mondatnak mi értelme?


johalasz46

A gyakorlás.- 2021.04.


molnar.viki

A "szükséges utaznia" is ugyanazt jelenti,mint a "szükséges, hogy utazzon". Ettől eltekintve, nem mondunk ilyen mondatot magyarul.


estikebodza

Szerintem nem értelmes ez a mondat. Mert vagy "a kultúráltságához szükséges", vagy "az ő kultúrájában szükséges". Teljesen mást jelent ugyan a kettő, de még mindig magyarosabbak és értelmesebbek.


andraaska

Kulturájához is jó


aptg.gabi

A kultúrája számára fontos, hogy utazik.

ezt is elfogadta, de még ez is furi :)


-Bagoly-

Nekem abból van elegem, hogy lépten-nyomon a névelők miatt nem fogadja el. Ebben az esetben nem találtam szükségesnek, hogy beszúrjak egy a-t. :(


johalasz46

Itt nincs is, de a magyar mondatban kell : A kultúrájához = For his culture...- a birtokviszony miatt nem kell. (My mother = Az anyám. You cat = A macskád. His culture = A kúltúrája...- stb...) - 2021.04.


GyrgyFnyes1

Én automatikusan " A kultúrájához tartozik az utazás" fordítottam, de nem mertem elvállalni az esetleges hibát.


horvath954

Nagyon magyarosssss


WiedermannD

A művelődéséhez fontos, hogy utazzon!


erzsike430650

en muveltseget irtam, de nem fogadta el!


LovsznGajd

nem fogadta el,pedig u,azt írtam,amit ő....


KovcsJzsef15

Az angol nem ismeri a "művelődés" szót, így nem is fogadja el.


Harga

"művelődés" - szerintem ismerik, csak ők így írják: civilization


Zsuzsa485251

A helyes választ írom és nem fogadja el!


DeBay

"A kultúrájához az szükséges hogy utazzon." Kijavítása: "A kultúrájához szükséges hogy utazzon


MartonGeza

Kedves szerkesztők és hozzászólók! Ugye nem felejtettétek végleg el az ikes igék helyes ragozását? Akkor ugyanis beláthatjátok, hogy az "utazzon" helyett "utazzék" a megfelelő szó.


Harga

Kedves hozzászóló, ne felejtsd el, hogy változott: utazzon – utazzék. Ezek helyes és használható változatok! (aludjon – aludjék, bújjon – bújjék, dolgozzon – dolgozzék, egyen – egyék, igyon – igyék, mosakodjon – mosakodjék, öltözzön – öltözzék, utazzon – utazzék. Ezek helyes és használható változatok! Ezzel szemben „az úgynevezett álikes igék felszólító módja sokszor iktelen: kávézzon (nem kávézzék), videózzon (nem videózzék), magnózzon (nem magnózzék), rádiózzon (nem rádiózzék).”)


MartonGeza

Igen, a példákként felsorolt újabb keletű ikes igéknél furcsán hangzana a "zék" rag a felszólító módban, de kijelentő módban elviselhető az egyes szám első személyű szabályos "m" végződés. Internetezem = OK, de "javaslom, hogy ő is internetezzék" tényleg bizarr. Azt hiszem, hogy a nyelvünket igényesen használni kívánó emberek hozzánk hasonlóan gondolkodnak és hasonló következtetésekre jutnak


johalasz46

...szükséges, hogy utazik! - De nem fogadja el. Az angol mondat sem nem feltételes, sem nem felszólitó ! - sajnos a magyar mondatok nem precizek...- 2019.07.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.